אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

השוואת מוצרים פנסיונים

 

 במאמר הבא נילמד מה היא הנחיצות בהעדפה ובחירה נכונה ביותר של קרן פנסיה כבר מגיל צעיר בשביל לשמר רמה כלכלית נאותה בגיל הפרישה לפנסיה. החסכון הפנסיוני עוזר לכם ליהנות מתקבולי בכל חודש כאשר אנו מגיעים לגילאי פרישה.  ככל שניצבור לזכותנו סכום של כסף גדול יותר בחסכון שפתחנו – נראה כי גם אותם תשלומי הפנסיה החודשיים יעשו משמעותיים הרבה יותר וכאשר נהיה חפצים לשחרר את חיסכון בצורה הונית כתוצאה מכך סכום המשיכה יוכל להיות גדול הרבה יותר. בוודאי כי אין להתעלם בעניין המקדם המספרי אשר מביא השפעה אפילו אודות גובה תשלום הפנסיה החודשית. כשאנו בגיל צעיר בדרך כלל איננו מרבים לחשוב ברצינות אודות העתיד הרחוק, אילו דברים יכולים לקרות אחרי 20 שנה או 40 שנה אך לאמיתו של דבר המחשבה מראש בהיותנו בגיל צעיר היא בעצם זו שיכולה להבטיח שנהיה יכולים להגיע לזמן הפנסיה בצורה כלכלית הנוחה ביותר. מוטיב חיוני בתהליך הנ''ל הינו למעשה הבחירה של סוג המוצרים לפנסיה הקיימים אצלינו וכמו כן ניהולם לתקופה של שנים רבות מאד.

אל מול האזרח הקטן קיימים מגוון עצום של קופת הגמל, קרן ההשתלמות, קרנות המיועדות לפנסיה וביטוחי מנהלים על כן עולה השאלה איך נצליח להשוואת בין מוצרים פנסיונים ולבחור את אותו המוצר הכי טוב עבורנו? דבר ראשון, עניין חשוב – יש אפשרות להעביר את קופת גמל וההשתלמות מחברה לחברה תוך שלושים ימים.כל מי שרוצה יהיה יכול להחליט ולבחור את אותה החברה שאליה הינו מעוניין להעביר את קופת הגמל שברשותו או לחילופין את אותה הקרן השתלמות שפתח, מה שהוא צריך לעשות הוא למלא כמה וכמה טפסים לא קשים למילוי ולאחר פרק זמן של מספר שבועות בודדים אותו מוצר פנסיוני צריך להגיע לחברת ההשקעות החדשה.  המאפיינים המתבקשים בהשוואת קופת גמל וקרנות השתלמות:

1.         בחירה של מסלול להשקעות הכדאי ביותר לצרכיך וכן לרמת הריזיקה שהינך מסוגל להיות חשוף בפניה.

2.         השוואת תשואות של קופות וקרנות מאותה קטגוריה ואף מאותה חשיפה מנייתית\אגחי"ת.

3. ביצוע השוואה של  תשלום דמי ניהול בין אותם היצרנים למיניהם.

ישנם כמובן נתונים נוספים לערי וקופת הגמל כמו: ממוצע, שיעור הקרן, סוגו של החברה להשקעות או סוג חברת המנהל , איכות השירות של אותו בית השקעות, המומחיות של מנהלי ההשקעות  וכו'... אך כאמור אלו הכללים העיקריים. מחקרים רבים הראו שכל חלקיק של שוני ברווחים וכן בתשלום דמי הניהול לאורך כמה עשרות שנים משליך בנושא הצבירה בסכומים אדירים של   עשרות אם לא מאות אלפי  ₪.הזמן המאד ארוך משמש כמנוף, מעין ריבית על ריבית לתקופה של שנים רבות. אי לכך ובהתאם לזאת, אם אנו נקדים לבצע בחירה מתאימה של תוכניות פנסיה כמו קופת הגמל או קרנות השתלמות, באופן זה ניטיב את התנאים שלנו בתקופת הפרישה. הואיל ותחום תכנון הפנסיה מורכב ומסובך ולא קל וכן דורש מומחיות והרבה ידע  בתקנות ובהשקעות כמו כן לדעת לרדת עד לפרטים, רצוי לקיים התייעצות יחד עם יועץ בתחום הפנסיה לשם קבלת הכוונה פנסיונית נאותה. מומחה ליעוץ פנסיוני הינו מקבל שכר אך ורק מהקליינט ומשום כך הוא לא מתחייב לסוכנות הביטוח או לחילופין  למכירה של המוצרים הפנסיונים שברשותם. יועץ פנסיה מומחה, ייתן בשבילך הדרכה כיצד להתחיל לפעול בצורה היעילה. ניתן גם להתייעץ ביחד עם אדם העוסק בשיווק פנסיוני, בדרך כלל אנשים אילו המשווקים רק כמה חברות השקעות בודדות. כתבה זו אינה יעוץ פנסיוני כלל ואין מדובר בסוג של יעוץ כל שהוא.


אודות מחבר המאמר

אתר i פנסיה מהווה גשר בינכם לבין בתי ההשקעות המנהלים את הכספים הפנסיונים שלכם. המידע הרב שנמצא באתר יאפשר לכם לקבל הצעות חינם לניהול המוצרים הפנסיונים שברשותכם ולמקסם את העתיד הכלכלי שלך ושל משפחתך בקלות וביעילות.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.