אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

התותבות חותכות? זה הזמן לשתלים דנטליים

בעבר, במקרים בהם היו השיניים נשחקות או נרקבות מסיבות שונות, היה נהוג לבצע עקירה של כל השיניים ולהכניס במקומן מערך שיניים תותבות. מערך זה הינו מערך נשלף ועם השנים והתפתחות הטכנולוגיה התגלו חסרונותיו ונמצאו פתרונות חדישים יותר. כיום, הפתרון במקרים בהם יש למלא מקום שן או שיניים חסרות, הינו החדרת שתלים דנטליים.

מהן שיניים תותבות ?

שיניים תותבות הינן סט שיניים אשר תפקידו להחליף את השיניים הטבעיות. קיימת תותבת נפרדת לשיניים עליונות ותותבת אחרת לשיניים התחתונות. השיניים התותבות משמשות כתחליף לכל הפעולות המבוצעות על ידי השיניים הטבעיות: לעיסה, נגיסה וכדומה. הן מיוצרות משילוב של חומרים אקריליים ונפוצות בעיקר בקרב קשישים.

חסרונותיהן של שיניים תותבות

·         אסתטיות - לעומת פתרונות מתקדמים יותר, השיניים התותבות הינן פחות אסתטיות ומצהיבות באופן יחסית מהיר.

·         קושי בשמירה על היגיינה וניקיון - השיניים התותבות דורשות ניקוי חיצוני מעבר לצחצוח. יש להשרות אותן בכוס מים בלילה ולצחצחן כאשר הן מחוץ לפה.

·         חוסר יציבות בפה - השיניים התותבות אינן יציבות ונוטות להתנדנד. דבר זה יוצר חוסר נוחות בפה, קושי בדיבור ולעיסה ולעיתים יכולה התותבת ממש ולצאת ממקומה. דבר אשר יכול להיות מאד לא נעים בעיקר בקרב אנשים נוספים.

·         חתכים הנגרמים מהשיניים התותבות - בעיקר בעת הכנסת מערך השיניים התותבות והוצאתו נוצר חיכוך בין התותבת לחיך. במקרים רבים נגרמים חתכים ופצעים כואבים אשר עלולים להזדהם.

לאור הצגת כל חסרונותיהן של השיניים התותבות, אין ספק כי שתלים דנטליים הם התחליף המושלם.

מהם שתלים דנטליים ?

שתלים דנטליים הינם מעין ברגים גליליים עשויים טיטניום או סגסוגת טיטניום אשר מוחדרים במקום שן שנעקרה. על השתלים הללו מולבשת שן מלאכותית אסתטית ויציבה. לשתלים הדנטליים יתרונות רבים על פני השיניים התותבות אשר כמעט אינן בשימוש מרכז להשתלות שיניים. במקרה של החלפת כל מערך השיניים עושים שימוש בהשתלת 4 שתלים בשיטה המוכרת יותר בשם אול און פור. בשיטה זאת מושתלים ארבע שתלים ועליהם מרכיבים את מבנה השיניים החדשות.

יתרונותיהם של שתלים דנטליים

·         יציבות - שתלים דנטליים מוברגים את תוך עצם הלסת ולכן היציבות שלהם הינה מקסימלית ואין סיכוי שהשן תתנדנד פתאום.

·         שתל לכל שן - בניגוד למערך שיניים תותבות, שתל מוחדר עבור כל שן בנפרד ולא מדובר בתותב כללי לכל השיניים.

·         אסתטיות - בניגוד לשיניים התותבות אשר מצהיבות יחסית מהר, שתלים דנטליים שומרים על מראה אסתטי ונקי לאורך שנים רבות.

·         נוחות מבחינת ניקיון - השתלים הדנטליים הינם קבועים בתוך הפה ויש לצחצחן כמו שיניים טבעיות. שלא כמו התותבות אשר יש להוציאן מהפה לשם ניקוי והשרייתן כל לילה.

·         חוזק - שתלים דנטליים הינם חזקים הרבה יותר משיניים תותבות ולכן הסיכוי שלהם להישבר הינו נמוך ביותר.

·         התאמה מושלמת ללסת - כיוון שהשתלים הדנטליים מוחדרים במקום שן או שיניים שנעקרו תוך כדי קדיחה ומיקום השתל בצורה מדויקת, נוצרת התאמה מושלמת ללסת. מערך שיניים תותבות לא תואם את הלסת באופן מושלם ולכן הוא נוטה לסבול מחוסר יציבות בפה.

וכעצה חשובה לסיום: באם החלטתם כי אתם מעוניינים בהחדרת שתלים דנטליים בדקו עם רופא השיניים שלכם איזו שיטת השתלה תתאים לכם ביותר מבין השיטות הרבות הקיימות.


אודות מחבר המאמר

ד"ר דורון אבניאלי, מרכז השתלות שיניים, רופא שיניים מאז 1985 עם ניסיון וידע רב, מוסמך משרד הבריאות לערוך השתלות שיניים בהרדמה, מנהל מרפאת שיניים בתל אביב. צלצלו עכשיו 03-6050889 כדי שדוקטור דורון אבניאלי יתאים לכם את הטיפול שאתם צריכים.

Google+

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.