אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

המדריך המלא לתזונה אישית באימון הכושר.

הרבה מאוד אנשים אשר מתחילים להתאמן נותנים תשומת לב רבה בנושא האוכל. מתי לצרוך אוכל כמה לצרוך ומה קורה אם פספסתי ארוחה וכו'. לכן במדריך הבא ריכזנו עברוכם את השאלות והתשובות הנפוצות.

ישנם הרבה מאוד מיתוסים שונים הרצים במפה לאוזן וקשה מאוד לומר מה נכון ולא נכון. במהלך תקופה רבה חקרו אנשים רבים את נושא האכילה והקשר לאימון כושר. זה מאוד תלוי בהרבה מאוד גורמים ולכן זה עובד על כל אחד בצורה אחרת.

בואו נבחן את נושא החלבונים והפחמימות. הגוף שלנו מורכב מחלבון, שומן, פחמימות ומים, זה באופן מאוד כללי. לכל אחד מהאלמנטים הללו יש תפקיד מאוד ברור שעוזר לנו להמשיך לתפקד. ללא האלמנטים הללו יהיה מאוד קשה לגוף להמשיך לבנות את עצמו.

חלבונים – חלבונים אילו הם תרכובות של חומצות אמינו הבנויות בצורה של שרשרת. החלבונים נוצרים בגוף על ידי פירוק של חלבונים המגיעים מהמזון. החלבון הינו המרכיב העיקרי אשר משמש לבניית רקמות שריר בגוף ועוד רקמות רבות אחרות. לכן יש צורך לספק בכמות שוטפת חלבונים לגוף על מנת לשמור על הבניה בצורה אחידה. הגוף משתמש בחלבונים לא רק לצורך בנייה אלא לעוד מטרות ותפקידים שונים.

יצירת אנזימים, יצירת הורמונים ונוגדנים, החלפת תאים מתים הובלת מזון אל התאים ומהתאים, הגוף איננו אוגר חלבונים ולכן כאשר יש עודף של חלבון הגוף ממיר אותו לגלוקוזה או שומן.

ישנם 2 סוגים עיקריים של חלבון, חלבון מלא וחלבון חסר. חלבון מלא מכיל כמות רבה יותר של חומצות אמינו בשרשרת וחלבון חסר המכיל כמות נמוכה יותר של חומצות אמינו. כל אחד מהחלבונים האלו מספק את כל חומצות האמינו החיוניות לגוף רק במינונים שונים.

צריכת המזון במהלך האימונים

כמות הצריכה המומלצת לאדם ממוצע שלא מתאמן הינה נע עד 0.8 גרם חלבון לכל קילוגרם של משקל גוף ליום. וכך הלאה על כל פעילות גופנית מתונה יותר עולה כמות החלבון למשקל הגוף. אז יוצא לנו מצב שככל שמשקל הגוף עולה כך גם עולה כמות צריכת החלבון על מנת לשמר את משקל הגוף. ישנם מקרים שבהם אכילת יתר של חלבון יכולה לגרום לבעיות שונות ולהתפתחות מחלות, אבל כל מצב שהוא מוגזם או קיצוני יכול להשפיע בצורה שלילית.

הצריכה של המזון צריכה וחייבת להיות מאוזנת גם מבחינת שומנים וגם מבחינת פחמימות אין לצרוך רק חלבון או פחמימה ישנם דיאטות רבות המבוססות על קיצוניות רבה אבל הדיאטות הללו לא תמיד עובדות ולכן יכולות לפגוע לפעמים ולתת את התוצאה ההפוכה.

מאמן כושר אישי יכול להוביל אותך במהלך האימונים וטיפול התזונה האישית ויעזור להכין תוכנית מסודרת שתצליח להשיג את המטרות הרצויות.


אודות מחבר המאמר

מאמן כושר | מאמן כושר אישי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.