אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עבודה בעגלות- כל מה שצריך לדעת

עבודה בעגלות היא שם נרדף לעבודה בעגלות מכירה- כלומר דוכנים קטנים, שנקראים "עגלות" כי כי במרבית המקרים יש להם גלגלים מלמטה ואפשר להעביר את הדוכן ממקום למקום. העגלה נמצאת במרכזו של קניון מצליח בחול ועליו מוצרים מכל טוב. יש כמה תחומים עיקרים של מוצרים שלאורך השנים נתגלו כרווחיים מאוד בשיטה זו של מכירה. אלו מוצרים קוסמטיקה: לפנים, לידיים, לציפורניים בעיקר של מוצרי ים-המלח (בהם יש יתרון לעובדה שאתם מישראל כנציגי הים האטרקטיבי), צעצועים: הרבה פעמים מהבהבים ועפים באופן בו שהם מושכים את תשומת הלב המיידית של כל מי שהולך באותה ההזדמנות בקניון, כריות ממוצרי נוי ו"מושן פיקצ'רס" - תמונות זזות המדהימות את הלקוחות. מדי פעם יש מוצר ספציפי שנמכר מאד בעגלות, עכשיו לדוגמא מוצר מצליח במידה מרובה הוא המחליק שיער.

אז איך הכל עובד?

הרעיון הוא פשוט: בעבודה בעגלות אתם המוכרים לא תקועים מאחורי דוכן או יושבים שעות על כיסא בחנות. אתם עומדים במסדרון של הקניון וערים לתגובות של הלקוחות. במרבית העגלות, העמידה מחוץ לעגלה כרוכה גם ב"נאום'"- פנייה מושכת ללקוחות המספרת על המוצר בצורה מושכת ומיוחדת. את ה"ספיץ'" אתם לומדים ביום הראשון של העבודה בעל-פה ולאחר-מכן מתרגלים שוב ושוב על לקוחות שעוברים בקניון. תשכחו את המופנמות בבית. פה תלמדו איך לגשת לכל אדם ולהתחיל בשיחה כך שהוא יהיה מעוניין לשמוע עוד... ישנן עגלות בהם המוצרים הם צבעוניים או מהבהבים ולכן אין צורך ב"פיץ'" כדי למשוך את הלקוחות אך בהחלט דרוש ממך המוכר לדעת להסביר הסבר יפה ומקיף על המוצר כשהלקוח ניגש אל העגלה.

איפה אפשר לעבוד בעגלות?

בניגוד לעבר, היום אפשר למצוא עגלות של ישראלים בכל מקום כמעט בעולם המערבי. כמו כן, אפילו במזרח מתחילים עגלות בקניונים. מכל המדינות באירופה בהם מבקשים ישראלים לעבוד בעגלות, עבודה באנגליה נחשבת למפתה באופן מיוחד, ולו רק בגלל שעות העבודה הקצרות יותר בקניון וריבוי האטרקציות באיזור. למעשה, אפשר לעבוד כמעט בכל מקום בעגלות, אבל ישנן מדינות שיותר קשה מבחינה חוקית לעבוד בהם. כך למשל, רבים מעוניינים עבודה בארה"בונוהרים לעבוד בעגלות בארה"ב אבל אלו לרוב ישראלים ללא אשרת עבודה או אזרחות אמריקאית, וקיימת הסכנה שמחלקת ההגירה תפעל שלא יעבדו בארה"ב ואף לא יוכלו לשהות שם יותר.

איך מרוויחים?

הכל טוב ויפה, רק איך עושים מזה כסף? הרי בשביל זה נסענו כל הדרך לחו"ל עד לקניון הזה. התשלום המדויק משתנה מחברה לחברה וממדינה למדינה אך העיקרון הוא בכלליות דומה: אחוזים. על כל מכירה אתה מקבל אחוז מסויים קבוע מהמחיר. מכרת מוצר יותר יקר? תקבל יותר כסף. בהרבה חברות האחוזים משתנים ככל שאתה מוכר יותר מוצרים. עדיף לברר בצורה מעמיקה את כל המידע לפני מחליטים לטוס רחוק לעבוד בחברה ספצפית, למרות שזו גם לא בעיה לעבור לחברה אחרת באיזור במידה ותחליטו.


אודות מחבר המאמר

אריאל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.