אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חמישה טיפים לכתיבת מצגות טובות

הם בדרך כלל מוותרים על כתיבת המצגות טובות, הם נאבקים בדקה האחרונה לייצר משהו או פשוט דוחסים יותר מידי מידע לזמן המוקצה למצגות טובות. בזמן ביצוע המצגות טובות הם ממהרים ולא נותנים מידע חיוני.


נשמע מוכר? אם אתם מוצאים את עצמכם במצב כזה, אתם לא לבד. הרבה מקצוענים בבניית מצגות טובות נאבקים לבנות תוכן טוב. בדרך כלל זה קורה כשהם לא בטוחים ב 100% במטרות הקהלים שלהם או שהם לא בטוחים בחומר שהם רוצים להעביר. כתוצאה מכך, אתם יכולים להתמקד יותר מדי באג'נדה שלכם ולא להיות מרוכזים בקהל היעד של המצגות טובות.
כדאי כי תדעו מה קהל היעד שלכם רוצה וצריך כי זה שונה בדרך כלל ממה שאתם חושבים שמתאים למצגות טובות. הקהל יפסיק להאזין לכם אלא אם תתנו להם את העובדות שהם רוצים. למעשה אנשים רבים מקבלים החלטה אם להקשיב להרצאה בדקה ראשונה או השנייה של המצגות טובות. אם אתם רוצים חדר של מאזינים למצגות טובות אשר רוצים לשמוע את מה שיש לכם לאומר, השתמשו בטיפים הבאים ליצור תוכן שישאיר את המאזינים בהקשבה מלאה:


טיפ 1: היו הקהל שלכם. ברגע שהחלטתם מה אתם הולכים להציג במצגות טובות, שאלו את עצמכם " איזה ערך אתם מספקים לקהל שלכם". מכוון שלא כולם רואים את המידע באותה דרך שאתם רואים אותו, אתם צריכים לגשת לנושא מנקודת הראות של הקהל שלכם. ענו על השאלה: "מה מצפים ממני"? אחרי כל שאלה. למשל, אנשים טכניים בדרך כלל מעבירים תוכן טכנולוגי של הידע שלהם. הם אומרים הם התהליך עובד ואיך הם מאשרים אותו. האמת היא שרוב הקהלים רוצים לדעת למה התהליך עובד, ואיך זה הולך לפתור להם את הבעיות שלהם, בהתאמה למטרות שלהם. שקלו את מטרות ורצונות הקהל שלכם לפני שאתם בונים את המצגות טובות. ברגע שהמטרות של הקהל נהירות לכם אז תוכלו לארגן את המידע בצורה ברורה ביותר.


טיפ 2: תפסו את תשומת לב הקהל שלכם ב 2 הדקות הראשונות. התחילו את המצגות טובות עם הקדמה קצרה שתתן לקהל סקירה קצרה על המצגות טובות. דבר ראשון, ציינו את המטרות שנראה לכם שקהל היעד שלכם רוצה ושקשור לנושא המצגות טובות. דבר שני ציינו את האתגרים והכאבים שקהל המצגות טובות שלכם עומד מולו. דבר שלישי, ציינו את הנושא שאתם הולכים לכסות במצגות טובות. דבר אחרון, הדגישו שלוש עד ארבע ידיעות שאתם רוצים להעביר. ציירו תמונה במצגות טובות עם המילים שלכם על השיפור העסקי שישיג הקהל שלכם אם יפעל. תארו את הגדלת הרווח כתוצאה מהמידע שאתם מציגים. ההקדמה שלכם היא ידיעה כללית של נושא המצגות טובות ואמורה להיות מוצגת תוך שתי דקות.


טיפ 3: פחות זה יותר. כשאתם כותבים את תוכן המצגות טובות, זכרו את הביטוי "פחות זה יותר". אל תשימו כל פרט במצגות טובות שלכם. הכי טוב שיהיה לכם 2-4 נושאים שאתם מתכוונים לכסות. זה בסדר להשמיט מידע מהמצגות טובות שלכם. יותר מדי מידע יכול לגרום לבזבוזי זמן מיותרים. כשאתם מנסים לדחוס יותר מידע במצגות טובות זה בדרך כלל מסתיים בבלבול הקהל כשהם מנסים להוציא את הנקודות העיקריות.


אם המידע שאתם משמיטים מההצגות חשוב, הנושא יעלה בזמן השאלות והתשובות. היו מוכנים לשאלות ותשובות. הכינו עצמכם לשאלות אפשריות שעלולות להישאל וכדאי שהיה לכם תשובות לשאלות של המצגות טובות. ההכירו את העובדה שלא צריך לתת ידע רב, כי ידע רב עלול להעמיס על קהל המצגות טובות שלכם ולגרום להם להשתתק. כשאתם מתמקדים ב 2 עד 4 נושאים, זה ייצור הבנה רבה יותר אצל המאזינים.

טיפ 4: חזרות עוזרות. זה חשוב לחזור על נושאים שדיברתם עליהם בתחילת המצגות טובות שלכם. אחרי שסיימתם את פתיחת המצגות טובות, אתם מוכנים לספק מידע של תוכן המצגות טובות. התחילו עם חזרה על הנושא הראשון, ואז ספקו מידע נוסף במצגות טובות לקהל על מנת לעזור להם להבין את המצגות טובות. אתם תרצו להזכיר לקהל למה המידע או ההמלצות טובות להם. חזרתיות עוזרת ליצור התלהבות והסכמה עם הרעיונות שלכם. במסקנות שלכם, חזרו על האג'נדה שלכם, אשר הדגשתם במהלך המצגות טובות שלכם.


טיפ 5: הנחיות לכמות התוכן במצגות טובות. לאחר שפיתחתם את המצגות טובות בעזרת תוכנת פואר פוינט או תוכנה אחרת בצעו את התרגיל הבא. עברו על כל שקף במצגות טובות והעריכו כמה זמן יקח לכם בשניות או בדקות להעביר את המידע. רשמו את כמות הזמן עבור כל חלק במצגות טובות וסכמו אותם. בדרך כלל תמצאו כי יש לכם יותר מדי מידע להעביר בזמן נתון. רוב האנשים יחרגו מהזמן שהם צריכים להציג. השתמשו בכללים הבאים: ל 20 דקות של מצגות טובות הכינו 15 דקות של מצגות טובות, ל 30 דקות של מצגות טובות הכינו 20 דקות, ל 45 דקות של מצגות טובות הכינו של 30 דקות. השתמשו בקווים אלו כדי לפתח את המצגות טובות שלכם עם עלייה משמעותית בניהול הזמן.


תוכן יותר טוב  - יותר תוצאות. ככל שתתמקדו יותר בקהל שלכם, כך תוצאות המצגות טובות יהיו טובות יותר. אתם תופיעו בטוחים יותר ותשכנעו אנשים להסכים עם דעתכם.

 

.

 

 


אודות מחבר המאמר

חברת אקסל-פרו בע"מ מתמחה באפליקציות אינטראקטיביות משולבות, מבצעת פרוייקטים יחודיים בתחום מערכות מסחר אלקטרוני, בניית אתרים חכמים באינטרנט מבוססי מסדי נתונים, גלויות אלקטרוניות, שליחת אס.אם.אס מפולח ובניית אתרי וואפ לטלפון הסלולרי. המאמר נכתב ע"י גיא לוי. מצגות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.