אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הסמכה במשפטים לאקדמאיים

למי מיועד לימוד משפטים?

בוגרי תארים אקדמיים במקצועות אחרים שיש להם אינטרס להרחיב את סל הכישורים שלהם כך שיהיה בו נושאים גם מהתחום החוקי מסוגלים למצוא עניין במסלול זה, שנועד לאלו שכבר מחזיקים תואר אקדמי. כל אדם שמתעניין בעולם הזה בצורה אישית ומבקש לרכוש ידע לצורך שימוש אישי וגם מי שמעוניין לעשות הסבה מקצועית לתחום המשפט יכולים לרכוש בתואר זה ניסיון וידע תאורטי שיעזרו להם להתמצא בסבך עולם הפס"דים והחוק. גם מי שעוסק במקצוע שקשור בצורה עקיפה לעריכת דין כגון ראיית חשבון או מנהל עסקים ומבקש לקדם את עצמו ולהעמיק את תחומי האחריות בעבודתו יכול לפנות ללימודים בתואר זה.

מה אפשר למצוא במסגרת הלימודים לתואר?

לעומת תארים אחרים או כפי המקובל ללימודים לקראת לימודי תואר ראשון, במסלול זה שנועד לאלו שיש להם תואר קיים אין צורך לקחת קורסי בסיס ומבוא שאינם קשורים ישירות לתחום המשפטים, שבמקרים רבים הניגשים ללימודי המסלול הסטנדרטי במשפטים נאלצים לחזור עליהם (גם אם נכללו בתואר אחר שנלמד על ידי המועמד - כתלות בזמן שעבר מאז, המקום בו למד והציון אותו קיבל). היות וההשערה היא שמי שהשיג תואר רכש כלים בסיסיים שקשורים לשיטות למידה ומחקר והוא מכיר גם ניסיון באמצעי למידה כגון עבודה עם מחשבים ונושאים רלוונטיים מהידע הכללי כגון מבוא למתמטיקה בסיסית. אין צורך בחזרה על נושאים אלו. באופן זה, מי שרוצה ללמוד תואר ראשון במשפטים שמיועד לאקדמאים יכול להתרכז בקורסים בנושאי הליבה הרלוונטיים כגון דיני חוזים, דיני אישות, דיני גירושין, דיני מיסוי, קריאה של פסקי דין והבנתם, משפט מנהלי, חוקתי או פלילי, ואפילו דיני קניין, נושאים שונים שקשורים לגישור ותיווך ודיני תא משפחתי.

שגרת הלימודים

בתקופת הלימודים הלומדים צריכים לעמוד בדרישות האקדמיה הכוללות לימוד ידע תיאורטי ופרקטי, תוך כדי הגעה להרצאות הפרונטאליות והתנסות בכתיבת סמינריון חוקי. הלימודים אורכים שלוש שנים בערך וכוללים כ120 נקודות הנצברות בקורסים השונים (קורסי חובה, קורסי בחירה ועבודות סמינר), כאשר זוהי כמות נקודות מעטה יותר ממה שנדרש מהסטודנטים במסלול לימודי המשפטים הסטנדרטי. בסיום הלימודים יכולים עורכי דין שסיימו את התואר בהצלחה להתקבל לתקופת סטאז' משפטית בקרב הלשכות המקצועיות של עורכי הדין המובילים על מנת לקבל מאוחר יותר הסמכה רשמית ורישוי לעסוק כעורך דין המוענקת על ידי לשכת עורכי הדין בארץ (כמו כן יהיה עליהם לעבור בהצלחה את מבחני הלשכה כמו שמצפים מכל המבקשים לעסוק כעו"ד פה בארץ).


אודות מחבר המאמר

לכותב ניסיון רב בעריכת דין

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.