אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

משחקי מרוצים

משחקי מרוצים ממוחשבים היו קיימים מאז ומעולם. לדוגמה, כבר בשנות ה80 המוקדמות היה נפוץ משחק בשם Pole Position. במשחק זה השחקן שלט ברכב אשר נע לאורך מסלול תלת ממדי פשוט. כיום קיימים עשרות משחקי מרוצים שונים כמעט לכל פלטפורמה אפשרית, החל מהמחשב האישי, דרך הPlaystation ואפילו לאייפון.

מבחינת זווית הצילום ניתן לחלק את משחקי המרוצים לשני סוגים:

1.מבט עילי : משחקי מרוצים אלו הם כמעט תמיד דו מימדים ועל כן הדגש על ריאליזם הוא בדרך כלל מופחת. ברבים מן המשחקים האלו ישנם כלי נשק שאפשר לאסוף ולהשתמש בהם כנגד אויבים אחרים. משחקים כגון אלו בדרך כלל ימצאו באתרי פלאש או בקונסולות ניידות , וזאת עקב העובדה שהגראפיקה היא בדרך כלל לא העיקר.

2. גוף ראשון (פנים האוטו) או גוף שלישי (ניתן לראות כל כל המכונית) : משחקים אלו בדרך כלל מציגים גראפיקה תלת ממדית מרשימה ולעיתים רבות (אך לא תמיד) הדגש הוא על ריאליזם ודימיון לעולם האמיתי. משחקים שכאלו כמעט תמיד ניתן לשחק גם באמצעות הגה. בהזדמנות זו ראוי להדגיש כי הגה זול עלול להתגלות כלא מדויק או בעל תמיכה לקויה.

 

מבחינת סגנון המשחק ניתן גם כן לחלק את משחקי המרוצים לכמה סוגים -

1.קארטינג - במשחקים אלו שולטים ברכבי קארטינג וכמעט תמיד ניתן להשתמש בכלי נשק או בונוסים שונים על מנת להתגבר על הנהגים האחרים. צורת משחק זו התפתחה בניסיון לחכות את המשחק המפורסם של נינטנדו, Mario Kart. כיום כמעט כל משחק קארטינג מציג ארסנל של דמויות מפרסומות או בעלות מאפיינים יוצאי דופן (לדוגמה, חיות). במשחקים אלו הדגש על ריאליזם הוא בדרך כלל מופחת, אך במקרים רבים אפשר לבחור נפח מנוע שקובע עד כמה יהיה קל לשלוט ברכב.

2.ארקייד – משחקים אלו אינם מצייתים לחוקי הפיזיקה וניתן לבצע בהם פעלולים שונים ומשונים מבלי שיגרם נזק למכונית. בדרך כלל הם יתאפיינו בסביבות צבעוניות או עתידניות דוגמה בולטת – TrackMania.

3.סימולטורים – משחקים אלו שמים דגש כבד על ריאליזם ודגמים מציאותים. בדרך כלל מפותחים בשיתופי פעולה עם יצרניות הרכב ולעיתים היצרניות עצמן נותנות חסות למשחק ומשחררות אותה בחינם לשם הפרסום. השחקן יוכל בדרך כלל לקבוע מאפיינים כגון סוג הצמיגים ונפח המנוע. סדרה בולטת – Nascar, Gran Turismo.

4.סימולטורים למחצה – משחקים אלו נמצאים באמצע בין המשחקים בסעיפים 2 ו3. במקרים מסוימים השחקן יכול לקבוע את רמת הריאליזם ולשחק בהתאם. סדרת Need For Speed למשל , תמיד נעה בין שתי הקצוות ועל כן לא ניתן להגדיר אותה לא כסדרת ארקיידית ולא כסדרה מציאותית.

5.מירוצי רחוב – למעשה מדובר בתת ז'אנר של משחקי הארקיייד. עולם המשחק הוא בדרך כלל פתוח יותר ומאפשר להתחרות במרוצים שונים שלא לפי סדר מסוים. בחלק מן המשחקים האלו, המטרה העיקרית אינה להגיע ראשון, אלא לגרום כמה שיותר נזק למכוניות האחרות ואכן, מדובר בדרך כלל במשחקים אלימים יחסית. המשחק Carmageddon  עורר בזמנו סערה מכיוון שניתן היה לשחק בו במצב מיוחד בו השחקן נדרש לדרוס כמה שיותר הולכי רגיל תוך כדי הפגנת "סגנון ייחודי".

בסיכומו של דבר, תחת המטריה של משחקי מרוצים אפשר למנות קשת רחבה של משחקים שאינם בהכרח זהים זה לזה. לפיכך, השחקן הממוצע בהחלט יכול לבדוק עשרות ומאות משחקים עד שיגיע לזה המועדף עליו.


אודות מחבר המאמר

אתר n00b.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.