אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אם בעלי אתרים היו יודעים...

הפעם נעסוק באחד האלמנטים החשובים הן להבנת איכות האתר מזוית ראיית הגולשים והן לקידום במנועי החיפוש. אלמנט זה הינו פשוט וקל להבנה המשמש ככלי עוצמתי לביקורת ושיפור האתר משמעותית. אילו היה יודע כל בעל אתר על כלי חשוב זה, קרוב לוודאי שהתחרות הקיימת כיום לקידום אתרים הייתה קשה הרבה יותר.

קצת על מדד שיעור הנטישה שיעור הנטישה הינו מדד אשר בעזרתו אנו יכולים לקבל אינדיקצייה טובה יותר על רמת ואיכות האתר. מדד זה עוזר לנו לבדוק לדוגמא האם התוכן רלוונטי, האם מבנה האתר מבצע את הנדרש ממנו ומניע להמשך גלישה ולביצוע פעולה, האם האתר מעניין את הגולש, האם התוכן מספק פתרון לבעיה שבגללה הגולש הגיע ועוד...

בואו נבין מה זה שיעור נטישה שיעור נטישה הינו אחד מהמדדים המוצגים בגוגל אנאליטיקס. הוא מציג לנו את אחוז הגולשים שנכנסו לאתר אך לא המשיכו לגלוש בו. כלומר, נטשו את האתר מייד. לצורך הדוגמא, נניח שנכנסו לאתר שלנו 100 גולשים לדף הראשי. נפלא נכון? העניין שאם 70 מתוכם לא ימשיכו לגלוש לדפים הפנימיים באתר, כלומר ינטשו, יהיה לנו אחוז נטישה של 70 אחוז. שיעור כזה אינו טוב לנו. נרצה להשיג שיעור נטישה הרבה פחות גבוה מיזהאחוז  נטישה שנחשב טוב הוא אחוז נטישה אשר הינו מתחת ל- 40 אחוז.

מה אנו יכולים ללמוד ממדד זה ? זכרו, עלינו לשאוף קודם כל לספק תשובות ופתרונות לגולש המגיע אלינו לאתר וכמובן להניע אותו במסלול שיועד לו עד לביצוע פעולה. ייתכן שהשקענו בעיצוב, בכתיבת התכנים, באלמנטים ויזואלים שונים ועוד אך כל זה, במרבית המקרים, לא מעניין את הגולש שנכנס לאתר שלנו. הגולש מחפש פיתרון ואנו צריכים לעזור לו כמה שיותר מהר במסלול פשוט וברור. במצב בו לא הצגנו לגולש פיתרון ולא סייענו לו, אחוז הנטישה יהיה גבוה. במקרה זה אין ספק שיש בעיה והאתר לא אופטימאלי לגולשים שמגיעים. מדד זה יעזור לנו להבין ולשפר.

כמה מילים על הסיבות לשיעור נטישה גבוה ישנן שתי סיבות עיקריות אשר בגללן הגולשים נוטשים את האתר. הסיבה הראשונה היא שהאתר אינו מעביר את המסר בצורה נכונה והשנייה, שהגולשים המגיעים אינם הגולשים הרלוונטיים לאתר שלנו. ניקח לדוגמא אתר העוסק בשירותי עריכת דין אך מרבית מהגולשים המגיעים לאתר זה הינם אנשים המחפשים תמונות של פרחים. ברור כי גולשים כאלו ינטשו את האתר בתוך שניות ספורות. בעיה כזו נובעת בדרך כלל בעבודת קידום לא מותאמת. במקרים שכאלו, בזכות מדד שיעור הנטישה, יהיה לנו קל להבין את הבעיה והפתרון יהיה ברור ופשוט.

אחוז ההמרה בניגוד לשיעור הנטישה המציג לנו את אחוז הגולשים אשר נטשו את האתר, אחוז זה מציג לנו את אחוז הגולשים שהגיעו לאתר והמשיכו את המסלול, כלומר המשיכו לגלוש לתוך דפים פנימיים ואף ביצעו פעולה. אנו נשאף שאחוז ההמרה יהיה גבוה. מדד שיעור הנטישה עוזר לנו להבין את התנהגות הגולש ולפעול לשיפור נתון זה. אם נשפר את אחוז הנטישה וההמרה, כלומר נגדיל את אחוז ההמרה ונצמצם את אחוז הנטישה, הרי שהשגנו את המטרה. במידה והתוכן לא מעביר את המסר בצורה ברורה, נשפר עניין זה ונשים לב האם שיעור הנטישה משתפר. במידה והבעיה היא באיכות הגולשים המגיעים לאתר, כלומר באם הגולשים עונים להגדרת קהל היעד שלנו, נצטרך להתאים את האופטימיזצייה של האתר לביטויי מפתח רלוונטים יותר לתחום הרלוונטי בו עוסק האתר שלנו.

כמה מילים לסיכום: מדד חשוב לבדיקת רמת ואיכות האתר וכן לשיפור אחוזי ההמרה הינו מדד שיעור הנטישה. כלי זה מסייע לנו לקבל אינדיקצייה בזמן אמת על מה שמתרחש באתר ומאפשר לנו להפיק תועלת רבה בשיפור איכות האתר. שיפור שיעור הנטישה במקרים מסויימים מהווה את ההבדל בין אתר מצליח לנכשל בצורה בלתי רגילה. כמו כן, יש לזכור כי זהו מדד אשר גוגל מתייחס אליו בדירוג האתר.


אודות מחבר המאמר

רמי בן עמי, בומבהסייט

אתרים ופתרונות שיווק באינטרנט לעסקים קטנים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.