אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

להציל מידע אבוד: מה עושים כשכרטיס הזיכרון נמחק או ניזוק

 

על כרטיס זיכרון מאוחסנים במרבית המקרים קבצים יקרי ערך - מרבית הכרטיסים נמצאים במצלמות דיגיטליות, מחשבי כף יד, טלפונים ניידים, נגני מוזיקה ועוד. לא פעם מדובר במידע ייחודי - תמונות שצולמו באירוע משפחתי חד פעמי, ספר טלפונים שנאגר כבר זמן רב או מסמכים חשובים. אותם כרטיסי זיכרון נחשבים למדיה רגישה במיוחד, בין היתר בשל גודלה – כך שקיים סיכון כי יום אחד תתרחש תקלה פיזית או לוגית, הכרטיס לא יתפקד והגישה למידע תיחסם. גם אם באותו רגע נדמה שהכל אבוד והדיסק הלך לעולמו עם המידע החשוב שלנו, כיום קיימות שיטות שבאמצעותן ניתן לבצע שחזור כרטיס זיכרון ולהציל את המידע. הסיכויים לכך אף גדלים כשלא נעשה עוד שימוש בכרטיס לאחר המחיקה – לדוגמא שלא המשיכו לצלם לאחר שהתמונות נמחקו מכרטיס הזיכרון של המצלמה.

שחזור כרטיס זיכרון לאחר שנפגע לוגית, כלומר המידע שבו נמחק בטעות או בכוונה או שחלה שגיאה במערכת שלו, ייעשה בדרך כלל באמצעות תוכנות ייחודיות שפותחו על ידי משחזרי קבצים מקצועיים כדי לאתר ולגשת למידע המחוק. במקרה של נזקים פיזיים, כמו מתח חשמלי לא נכון, כרטיס שהתעקם, נרטב או נשבר, נדרשת לרוב עבודה במעבדות ייחודיות שהוקמו לצרכים אלו.

כפי שניתן לשים לב, שחזור כרטיס זיכרון הוא תהליך מאוד רגיש ומצריך הבנה, ידע מעמיק וניסיון, ולכן חשוב לפנות לאיש מקצוע שמומחה בתחום ומתעסק בו שנים רבות. החשיבות אף עולה כשמדובר במידע בעל חשיבות רגשית, עסקית או כספית, משום שכל טעות בהליך השחזור עלולה לגרום לאובדן נצחי של המידע – כך שיש להישמר מחובבנים. יש לבצע סקר שוק מעמיק בין החברות הרבות לשחזור מידע שקיימות בשוק הישראלי ולהיעזר בחוות דעת של לקוחות ורשימת הצלחות מוכחות לבירור המוניטין. 


אודות מחבר המאמר

עידו ירושלמי הוא מנכ"ל חברת WhereIsMyData, המתמחה במתן שירותי שחזור מידע מקצועיים מכל סוגי המדיות.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.