אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

צרבת בהריון - מה עושים?

אחת מהבעיות הרפואיות היותר ידועות לשמצה בקרב נשים בהריון היא סוגיית הצרבת בהריון. מחקרים מראים כי בין 30 ל- 50 אחוזים מהנשים במהלך הריון מתקדם יסבלו מצרבת! לא נעים. במאמר זה ננסה להבין מדוע נגרמת צרבת, למה היא מופיעה במיוחד בזמן הריון ומה עושים?

צרבת בהריון נגרמת בשל מצב בו שריר הוושט נחלש או שהפעילות שלו מופרעת. התפקיד של שריר הוושט הוא ליצור הפרדה מלאה בין הקיבה ובין החלק העליון של מערכת העיכול - הגרון והפה.  זהו שריר טבעתי שכזה שתפקידו לאפשר תנועת אוכל מהפה אל הקיבה ולבצע פעולה הפוכה רק במצב של הקאה, המשמשת את הגוף לסילוק רעלים.

לפני שנדבר על צרבת בהריון, אתייחס לתופעה הנקראת "ריפלוקס", זהו מצב בו מיצי קיבה או מזון עולים לפתע מעלה אל חלל הפה ויוצרים צריבה לא נעימה, סוג של שלב אחד לפני הקאה... תופעה זו וצרבת נפוצות בקרב כלל האוכלוסיה אך במיוחד בקרב נשים הרות.

אז למה דווקא בהריון? בזמן הריון מן הסתם, הרחם מתרחב וגדל. הוא גדל לצדדים ולכיוון מעלה אל בית החזה.  מצב זה יוצא לחץ על שריר הוושט ומפריע לתפקודו מה שגורם לקושי של השריר להפריד בהצלחה בין הקיבה לגרון וחלל הפה. כתוצאה מכך עולים מיצי קיבה ביתר קלות מעלה אל הגרון ויוצרים תחושת צריבה. 

אז מה עושים כנגד צרבת בהריון? מעבר לקפסולות וכדורים כאלה ואחרים, ניתן להרגיע צרבת בעזרת לעיסת קרח כתוש, שקדים, תה קמומיל ושורש זנגוויל. אפשר גם להשתמש בשרותיהם של מעסים רפואיים או מדקרים סינים אשר ירכזו את מאמציהם באזור החזה העליון והצוואר על מנת לסייע לתפקודו של שריר הוושט. הטיפ האחרון והחשוב הוא להמנע מארוחות גדולות מאוד ולפזר את הארוחות לאורך היום ולפצל אותן למנות קטנות ככל הניתן במהלך היום. ככל שתקלו על הקיבה, תסבלו פחות מצרבת. נסו לדוגמא, לאכול בין 5 ל- 7 ארוחות ביום, במקום 3. השתדלו לא להכנס למיטה לאחר הארוחה, אלא להשאר במצב מאונך ולא מאוזן. המנעו מאוכל מטוגן! כמה שפחות צ'יפס ושמן יקלו עליכם ועל הקיבה שלכם וימנעו חומציות יתר.


אודות מחבר המאמר

רק בריאות לכולנו!

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.