אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

5תוכנות טלמרקטינג קיימות וכיצד הן תורמות לעסק שלך

 

במקור התייחס המונח טלמרקטינג לשיחות מכירה טלפוניות. במובן הבסיסי והצר ביותר זוהי פנייה טלפונית יזומה ללקוח וניסיון לעניין אותו במוצר או השירות שהחברה מספקת ולגרום לו לבצע רכישה כבר במעמד השיחה. התסריט שעובר לרובנו בראש כשחושבים על טלמרקטינג הוא חדר מלא בטלפנים המנסים לשכנע לקוחות אקראיים לרכוש מוצרים שהם אינם מעוניינים בהם. ובכן, זה עדיין קיים, אבל התופעה הזו הולכת ומפנה את מקומה לטלמרקטינג איכותי, המתחיל בהבנה עמוקה של קהל היעד, מיפוי נכון של הלקוחות, זיהוי הלקוחות שעשויים להיות מעוניינים במוצר או השירות וגם יכולים להרשות לעצמם לרכוש אותו.

כיום, בעידן בו רוב התקשורת מתבצעת דרך האינטרנט ועם התפתחות אפיקי הפרסום האינטרנטיים, התרחב עוד יותר המונח טלמרקטינג והוא כולל בתוכו גם פנייה ותקשורת עם גולשים ברשת, המבוססות לרוב על תוכנות טלמרקטינג ייעודיות או כאלו המציעות שירותי טלמרקטינג כחלק מיכולות נרחבות יותר של התוכנה או השירות. הטלמרקטינג במתכונתו האינטרנטית פרח עוד יותר בעשור האחרון עם התפתחותן של חברות המבוססות על מכירת לידים.

תוכנות הטלמרקטינג מאפשרות להמיר את הלידים למכירות בפועל. תוכנות טלמרקטינג יאפשרו לרוב ייעול בשיטות העבודה, שיפור השירות ללקוחות הפונים למוקדי המכירות, חיסכון כספי עבור החברה ובעיקר, הגדלת אחוז ההמרה  

 תוכנות טלמרקטינג הקיימות בשוק:

Call center - תוכנה המנהלת את מוקד ההזמנות והמכירות. קולטת שיחות נכנסות ומסייעת למכסם את האפשרות לייצר מהם מכירות - השיחות נקלטות במוקד, מנותבות לנציגים לפי הגדרות אישיות כמו שפה, רמת "מכירתיות" נדרשת ועוד. המוקד יכול לשמש גם מוקד שירות לפניות לקוחות, ליצירת פגישות טלמיטינג עבור נציגי מכירות. מערכות כאלה מאפשרות לייעל את שרותי המוקד, לקצר את זמני ההמתנה ובכך מקטינות את התנגדות הלקוחות ומגדילות את סיכויי המכירה.

חייגן אוטומטי- מקשר את נציגי המכירות עם לקוחות ללא זמני המתנה ומנהל עבורם את הרשימות. נציגי המכירות אינם נאלצים לבזבז את הזמן על שיחות ללא מענה או מספרים לא רלוונטיים, הזמן המת בין שיחת מכירה אחת לשנייה מתקצר, הנציג מתעייף ונשחק פחות ומרב האנרגיה שלו מושקעת בשיחות המכירה, ואחוזי המכירות או סגירת העסקאות גדלים בהתאם.

מנוע לאיסוף נתונים מטויבים- מהווה מאגר מידע המשמש בסיס לפעילות טלמרקטינג. המנוע מספק רשימות תפוצה  לצורכי שיחות שיווק טלפוני. המנוע מכיל רשימת לקוחות על כל פרטיהם – שם, כתובת, טלפון נייח ונייד ומאפשר לבצע פילוחים לפי הגדרות כמו חיתוך גיאוגרפי ואף אפיון מגזרי ועשירוני. בסיסי הלקוחות המפולחים לפי דרישת העסק משפרים את אחוזי המכירה של שיחות הטלמרקטינג.

מערכת CRM- תוכנת ניהול לקוחות המשמשת גם לשירות לקוחות, שימשה בעבר חברות גדולות בלבד ומותאמת כיום גם לעסקים קטנים ובינוניים. התוכנה מרכזת את כל הפרטים, הנתונים והמידע שיש לחברה על כל לקוח ומאפשרת מעקב ובקרה אחר הלקוחות באופן המאפשר מקסום והגדלת המכירות לכל לקוח. ישנן בשוק מערכות CRM ייעודיות עבור ניהול לידים או עבור שרותי טלמרקטינג. מערכת ייעודית לטלמרקטינג מנהלת את מאגר הלקוחות, מפלחת אותו ומקצה שיחות למוקדנים בהתאם לקריטריונים שונים, מספקת תסריטי שיחה וטיפול בהתנגדויות אונליין, מנהלת מעקב אחר מצב המכירה ומאפשרת בקרה אחר הנציגים.

לייב צ'אט- מערכות לייב צ'אט מאפשרות הטמעה של צ'אט אונליין באתר הלקוח בטכנולוגיה פשוטה,  במטרה לתפוס בזמן אמת את קהל היעד הרלוונטי ביותר ולגרום לו לבצע רכישה. לקוחות הגולשים באתר הם בעלי פוטנציאל מכירה אדיר שחבל להחמיץ! לצורך כך פיתחה וובלידס מתודולוגיית צ'אט ייחודית המבוססת על שיתוף פעולה עם מגוון טכנולוגיות בתחום האונליין צ'אט. היתרון המשמעותי של וובלידס הוא בשילוב טכנולוגיה מתקדמת אך פשוטה להטמעה, עם צוות נציגי שירות ומכירות איכותי ומיומן, אשר פונה לגולש באופן יזום, מספק מענה בזמן אמת לשאלות והתלבטויות, מטפל בהתנגדויות ובעיקר- מגדיל באופן משמעותי את יחס ההמרה בין ליד איכותי למכירה.    


אודות מחבר המאמר

בברכה,

צוות וובלידס

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.