אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

נכנסו בך מאחור? אל תהיה צודק, היה חכם

כמדי יום, אתה נוסע לך בכבישי ישראל. הכול נראה רגיל – עד שמישהו נכנס בכך מאחור. תאונת דרכים. אתה נכנס לפאניקה, אבל מגלה שלא נפצעת. האוטו, לעומת זאת, נפגע בצורה אנושה. "זו אשמתו של הנהג השני", אתה חושב, "הצדק ייצא לאור". מה שאולי אתה לא יודע הוא שבעולם של ביטוח רכב, להיות חכם חשוב הרבה יותר מלהיות צודק.

אל תשאיר דבר ליד המקרה

תאונת דרכים מעלה, באופן מיידי, את הנושא של ביטוח רכב. בין אם המדובר הוא בפוליסת ביטוח חובה, ביטוח מקיף או ביטוח צד ג', תתרחש לאחר התאונה חקירה שלמה, לרוב מטעם חברת הביטוח. מטרתה של בדיקה זו היא לראות כי אכן נסיבות האירוע עומדות בקנה אחד עם הרשום בפוליסה, כלומר, האם הכיסוי הביטוחי אכן יוענק.

יש הסבורים כי בסופה של חקירה זו הצדק יופיע לו תמיד. זוהי, כמובן, טעות. ככל שעוברים הימים, קשה הרבה יותר "להוכיח" מה בדיוק התרחש לו על הכביש. היות וההוכחה נופלת לרוב על המבוטח עצמו, ולא על סוכן ביטוח, למשל, ברור כי עליו להציג ראיות מוחשות הרבה יותר, ולהעביר אותן לחברת הביטוח יחד עם פרטי הנהג האחר. אז מה עושים?

החלפת פרטים

תאונה אשר נעשית באשמתו של צד אחר מכניסה לתמונה, כמובן, את הנושא של ביטוח צד ג'. כלומר, בהנחה שיש לפוגע ביטוח רכב מסוג זה, ניתן לקבל את כספי הפיצויים מחברת הביטוח שלו. זו אחת הסיבות בגינה החלפת הפרטים חשובה כל כך לאחר תאונה. למעשה, לאחר שמבררים כי שלומם של כלל המעורבים טוב, ולאחר שמיידעים את המשטרה בכך (במידת הצורך), חייבים להתפנות אליה.

כך, יש לקחת מהאדם הפוגע בדיוק את פרטיו האישיים: תעודת זהות, שם, סוג הרכב וכן הלאה. מה שחשוב לא פחות הוא מספר הפוליסה שלו. היות וחברת הביטוח היא שתטפל במקרה כמעט בכל המקרים, הפנייה של הצד הנפגע צריכה להיות אליה, ותתבצע לרוב דרך הגורם המבטח אותו.

חשיבותו של התיעוד

"תמונה אחת שווה אלף מילים", גורסת האמרה הידועה. למעשה, לא מן הנמנע שבעולם של ביטוח רכב מילים שוות אפילו הרבה יותר. תיעוד מקום האירוע הוא אחת הפעולות החשובות ביותר שיש לעשות לאחר תאונה. צריך להראות באופן ברור בדיוק את זירת התאונה, כלי הרכב הפגועים וכן הלאה- כך יהיה פשוט הרבה יותר להוכיח מי אשם בתאונה.

באותה מידה, צילום הרכב מקבל תפקיד מרכזי גם כשזה נוגע לפוליסות ביטוח מקיף. אחרי הכול, פוליסות אלה מעניקות את הפיצוי בהתאם לנזק הנגרם לרכב. כאשר מתעדים אותו באופן ראוי, קל הרבה יותר לדרוש את הפיצוי האמור מחברת הביטוח. זאת ועוד: השמאי מטעמה לא יוכל לקבוע, חלילה, כי הנזק אינו נובע מהתאונה.

שלב הטפסים הבלתי נמנע

לאחר תאונה, יחד עם התיעוד או לקיחת הפרטים, נדרשת פעולה מהירה מצידו של המבוטח. עליו להודיע מהר ככל האפשר על דבר התאונה לסוכן או לחברת הביטוח שלו. לאחר מכן, סביר מאד שאלה ידרשו ממנו לשלוח את מסמכי התביעה, יחד עם כל ראייה שיכולה לסייע לפעול במקרה. אין לזלזל בחשיבותם של הטפסים, ורצוי למלא אותם בדיוק המקסימלי.

יש להבין כי תביעות ביטוח רכב אינן נפתרות במקרים רבים תוך יום, וגם לא לאחר שבוע. הרצון הברור של כל נהג הוא לחזור לשגרה מהר ככל האפשר, רצוי עם כספי הפיצויים מחברת הביטוח. כאשר הצדק אכן עימו, סביר להניח שהוא אכן יזכה, בסופו של דבר, במה שמגיע לו. אבל התמונה נעשית פשוטה הרבה יותר שמתנהלים נכון- הן מיד לאחר התאונה, והן אל מול הגורם המבטח.


אודות מחבר המאמר

Wobi השוואת מחירי ביטוח רכב אונליין

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.