אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ביטוח נסיעות - מה לא כלול בפוליסות הבסיסיות?

אתם נוסעים לכם לטיול באחת מארצות העולם, ומעוניינים גם לרכוש פוליסת ביטוח נסיעות לחו''ל. השאיפה שלכם, כמובן, היא לפוליסה שתעניק כיסוי רחב ככל הניתן – ובמחיר שווה לכל נפש. ואז אתם מגלים כי הפוליסה שלכם, שנקבעה על פי מטרות הנסיעה, מוגדרת כבסיסית באופן יחסי. מה לא כלול בתוכה?

ספורט אקסטרים

ההבדל העיקרי בין פוליסת ביטוח חופשה רגילה לבין ביטוח תרמילאים, למשל, הוא הכיסוי אשר נכלל תחת המעטה הביטוחי. ספורט אקסטרים תופס מקום מרכזי כאן. פעילויות אלה, דוגמת ראפטינג, סנפלינג, צלילה, צניחה וכדומה, לא ייכללו בפוליסות הבסיסיות. במילים אחרות: ביצוע שלהן ללא כיסוי מיוחד משאיר את ה"מבוטח" חשוף לחלוטין אל מול הנזק הרפואי או הכלכלי.

באותה מידה, גם סקי אינו נכלל בפוליסת ביטוח נסיעות לחו''ל רגילה. עקב הפופולאריות של ספורט חורפי זה, והעובדה שהוא לא בהכרח מאפיין טיולי תרמילאים, צצו עם השנים פוליסות ביטוח סקי מיוחדות, המכניסות לתוכן מקרים של פציעות עקב הגלישה, אובדן ציוד הסקי וכן הלאה.

שירותי חילוץ והצלה

מאפיין נוסף של הפוליסות המקיפות, שלא בהכרח בא לידי ביטוי באלה הבסיסיות יותר, הוא הענקת שירותי הצלה מתקדמים למבוטחים. בין השאר, אפשר למנות בהקשר הזה את שירותי האיתור השונים, שירותי חילוץ וכן הלאה. אלה מבוצעים על ידי גורמים מקצועיים הבאים בקשר עם חברת הביטוח, ויכולים להיות מופעלים בכל רגע (בכפוף לתשלום ההשתתפות העצמית).

גם כאן, אפשר לראות כי מצב זה יאפיין בעיקר את ביטוחי התרמילאים או הסקי, ולא את החופשות הקצרות (והרגועות) יותר. חשוב להבהיר כי פעולת הצלה מהירה, ללא כל הבירוקרטיה שבדבר, יכולה, באמת ובתמים, להציל חיים. והיא אכן עשתה זאת בעבר.

כיסוי עבור מחלות קיימות

חברות הביטוח השונות אינן ששות לבטח בפוליסה "רגילה" אנשים אשר סובלים מבעיה רפואית מתמשכת. הסיבה לכך ברורה: המצב עלול להידרדר או להתפרץ במדינה הזרה, דבר שמעלה בעשרות אחוזים את הסיכוי למימושו של הביטוח. זו גם הסיבה לפיה מילוי טופס רפואי הוא כלל מקדים לרכישת כל פוליסת ביטוח חופשה.

ואגב, גם כאן הסובלים ממצב רפואי קיים יכולים לרכוש פוליסה רחבה יותר, המותאמת לצרכים הייחודיים שלהם. יש להדגיש כי מרבית חברות הביטוח מתנות את אישור הפוליסה בכך שהמבוטח העתידי לא אושפז בחצי השנה הקודמת לטיסה עקב המחלה.

פוליסה הפועלת באופן דומה היא זו המיועדת לנשים בהריון, לכל הפחות עד השליש השני שלו. היא תעניק כיסוי עבור מקרים של ניתוח קיסרי, סיבוכים עקב הריון וכן הלאה. כאשר ההיריון מתקדם יותר מאשר כך, ספק אם הנסיעה בכלל תאושר על ידי חברת התעופה.

ביטוח חפצים אישיים

מרבית פוליסות ביטוחי הנסיעות לחו''ל כוללים התייחסות, זו או אחרת, למטען. אולם, הבסיסיות יותר יתייחסו אליו כ"מכלול", ויעניק את הפיצוי רק כאשר המזוודה כולה, למשל, אובדת או נגנבת. פוליסות אחרות, לעומת זאת, מיועדות לבטח חפצים פרטיים מסוימים, בעלי ערך למבוטח. מחשב נייד וסמאטרפונים לאנשי עסקים, או לחילופין מסמכים אישיים, הם דוגמאות אחדות לכך.

אז איך בוחרים?

כאשר באים לבחור ביטוח נסיעות לחו''ל, ישנם, אם כן, משתנים רבים שצריך לקחת בחשבון. חשוב להעמיד את מטרות הנסיעה אל מול העיניים בכל רגע נתון, ולבטח כל פעילות שעשויה להיערך במהלכה. מן העבר השני, ברור שאין טעם לרכוש פוליסה מקיפה מאד עבור חופשת סוף שבוע בכריתים, למשל.

עקב כל אלה, רצוי שהחלטה על הביטוח תיעשה לאחר שכבר יודעים את הפרטים הסופיים לגבי הנסיעה. יש לבדוק את הצעות החברות המאפשרות רכישת ביטוח נסיעות לחו''ל: השוואה זו יכולה לא לרק לאפשר לנוסעים להכיר את השוק הביטוחי לעומקו, אלא גם לבחור, בסופו של יום, בהצעה המשתלמת והמתאימה ביותר לצרכי הנסיעה. 


אודות מחבר המאמר

Wobi אתר להשוואת מחירי ביטוח אונליין

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.