אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איך לבחור רמקולים מוגברים

כולם רוצים רמקולים מוגברים איכותיים, אבל מעטים מכירים את טכנולוגיות הצליל הקיימות כיום, או את האפשרויות והמגוון הקיים בחנויות כיום. בנוסף, ישנו ריבוי מותגים בשוק, שמות חדשים ופתרונות שונים ומגוונים המקשים עלינו לבצע בחירה נבונה.

ממה מורכבים רמקולים מוגברים?

רמקולים מוגברים, בסופו של יום, מורכבים מאותו הבסיס ואותם החלקים.

הדרייבר – זהו לב המגבר, אשר עובד בטכנולוגיה של רטט בין מגנטים העשויים ברזל ויציקה קרמית המורכבת מאבקת ברזל. מסביב למרכז הדייבר עובר סליל נחושת אלקטרו מגנטי המתרגם את המידע הזורם לדרייבר לכדי רטט בתדרים שונים. הרטט, אגב, מתרחש בהיקף של עד כ26000 פעמים בשניה.

ישנם שני סוגים של דרייברים הנכללים בתוך רמקולים מוגברים – וופר וטוויטר. וופר הינו הדרייבר הגדול המפיק צלילים נמוכים, וטוויטר הינו דרייבר המפיק צלילים גבוהים, ולכן גם גודלו קטן משמעותית מהוופר. במערכות מפותחות יותר, יהיה דרייבר שלישי בגודל אמצעי לצלילים בטווח בינוני. בנוסף, מעניין לדעת כי צלילים נמוכים הם בעלי רטט נמוך יותר, וצלילים גבוהים בעלי רטט גבוה יותר. משמע, צלילי בס מופקים מרטט נמוך בהרבה מצלילים גבוהים.

* כיום פופולרי להתקין ברכב סאבּ-וופר. סאבּ-וופר הינו וופר המעוצב להפיק צלילי בס נמוכים במיוחד. בתרגום, סאבּ-וופר משמעו "תת-וופר".

תיבת התהודה – בדרך כלל תיבות התהודה של רמקולים מוגברים, הקופסאות שבתוכן מורכבים הדרייברים, עשויות לוח סיבית. כמעט תמיד תהיה התיבה מכוסה בבד או שכבת צבע. התיבה נאטמת בפאותיה במפנים על ידי סיליקון, ובנוסף ישנו שימוש בספוגים מסוגים שונים לשם ריכוך הרעד בתוך כל הרמקול.

על מה עלינו לחשוב לפני בחירת רמקולים מוגברים?

השיקולים עלינו להתחשב בהם, לפני רכישת רמקולים מוגברים איכותיים, אינם איכות מרכיבי הרמקולים בלבד. להפתעתנו, מומחים ממליצים לשקול את הנושאים הבאים לפני הרכישה:

1. עוצמה - למרות שזהו שיקול טיפוסי ברכישת הרמקול, ראוי להבין את חוקי ההתנגדות של משתנה ה-ohm על מנת להבין כיצד האימפדנס (עכבה חשמלית) תשפיע על עוצמת המגבר. כאשר ה-ohm גבוה, הרטט יהיה יותר איכותי בווליום הגיוני ולא במצב של פול-ווליום. מכאן שיש לדעת מראש לאיזה שימוש נועדו הרמקולים המוגברים בהם אנו מעוניינים.

2. יחס סיגנל/רעש – ככל שיחס זה גבוה יותר, כך מתאים הרמקול לשימוש בעוצמות גבוהות יותר.

3. יעילות - כאן אנו נבחן יחס של גודל פיוז לגובה הוואט. אנו מחלקים את גודל הפיוז (המצוין בגב רמקול) בכמות הוואט בה נשתמש. בד"כ יחס של 66% הינו יחס הגיוני המתבטא ביעילות גבוהה.

4. אוורור – פתחי אוורור שונים מעלים גם הם את איכות הרמקול, מכיוון שחימום יתר של המערכת עלול להוביל לפגמים.

5. מחיר – רמקולים מוגברים הם לא מוצר שנקנה כל שבוע, ולכן אין לחשוש מהשקעה הוגנת בעבור תמורה איכותית. כמו שאומר הפתגם הישן - "אני לא עשיר מספיק כדי לקנות זול".


אודות מחבר המאמר

קול אור שופ - שיווק הגברה ותאורה מקצועית

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.