אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כיסוי מחלות כרוניות בביטוח הנסיעות

חייהם של הסובלים ממחלות כרוניות אינם פשוטים. עם זאת, רבים מהם מנסים להמשיך בשגרת החיים שלהם. לעבוד, לגדל משפחה, ואפילו לטוס לחו''ל. בכל פעם שהאחרון קורה, הרי שאנחנו נכנסים לשדה משחק שאינו פשוט כלל מבחינת הנושא של ביטוח נסיעות. אנחנו נסייע לכם להבין את כל שנדרש בנושא.

הסיכונים של מחלות כרוניות

מחלות כרוניות, בהגדרה, הן כאלה שמקננות בגופו של האדם שנים, לעיתים מבלי שהוא מודע לכך. אלו הן מחלות אשר לא ניתן להירפא מהן לחלוטין, דוגמת סוכרת, יתר לחץ דם, זאבת ועוד. מה שחשוב לא פחות הוא שמחלות מאפיינות מקטעים נרחבים באוכלוסיה- ההערכה היא שכשליש מתושבי מדינת ישראל סובלים מכך.

בכל אחד מהמקרים, המחלות מפריעות לשגרת החיים של האדם, וכוללות בתוכן סיכוי של החמרת מצב רפואי קיים עם הזמן. זו גם הסיבה בגינה זוכה מצב זה להתייחסות ניכרת בפוליסות ביטוח רבות, כפי שנראה מיד.

על ביטוח נסיעות לסובלים ממחלות כרוניות

ביטוח נסיעות הכולל בתוכו כיסוי למחלות כרוניות מתייחס למקרים אלה בדיוק. הוא יעניק פיצוי נרחב על כל הוצאות רפואיות אשר נדרשות מהנוסע בחו''ל, בתנאי שאלה קשורות באופן הדוק למחלה ממנה הוא סובל. ניתוחים, אשפוזים, רכישת תרופות- כל אלה נכנסים למשוואת הביטוח. הפיצוי על אלה, כמפורט בפוליסה, עשוי להגיע למאות אלפי דולרים.

כמו כן, הרי שפוליסות ביטוח רבות המכילות בתוכן סעיפים אלה מציעות גם שירותים נוספים, שבכוחם אפילו להציל חיים. בהקשר הזה, ראויות לאזכור ההטסות הרפואיות לישראל, בעיקר לצרכים של המשך אשפוז. ייעשה בהן שימוש כאשר מצבו הרפואי של הנוסע מצריך טיפול אשר ניתן רק בישראל, או לכל הפחות במדינת היעד שירותים אלה ניתנים ברמה שאינה מספקת.

המקרים אותם לא מכסה הסעיף

יש להדגיש כי ביטוח נסיעות מסוג זה אינו מתייחס לכל סוג של מחלה. כך, כמעט בכל המקרים הרי שלא יינתן הכיסוי עבור מקרים של סרטן או איידס, הנחשבים לחמורים ביותר. על אותו עיקרון, חברת הביטוח בהחלט רשאית להוציא מהמשוואה טיפולים שונים, דוגמת השתלות איברים, שמירת הריון וכן הלאה.

מה שחשוב לא פחות הוא שהפוליסות מצריכות מידה מסוימת של יציבות ביחס למחלה. כאשר יש יסוד סביר להניח כי היא תתפרץ לה בזמן השהות לחו''ל, סביר שהפוליסה לא תאושר כלל. בהקשר הזה, ניתן למנות, למשל, אשפוזים ממושכים אשר נערכים בחודשים שלפני הטיסה, או הידרדרות מוכחת במצבו של האדם.

כך משיגים את הכיסוי

סעיף הכיסוי למחלות כרוניות אינו מובן מאליו בפוליסות ביטוח נסיעות. הוא מצריך הצהרה רפואית מפורטת של האדם, וכן שורה ארוכה של מסמכי גיבוי רפואיים. לכן, הרי שהכיסוי יתווסף לרוב לפוליסות השונות ביוזמתו של הנוסע, כלומר, בכפוף להצהרה הרפואית שלו.

ברוב המקרים, את הכיסוי האמור ניתן להוסיף בתוספת תשלום לפוליסה מסוימת ("ריידר"), בסכום של דולרים בודדים מדי יום. חשוב להדגיש כי מחיר הכיסוי הזה משתנה על פי מספר פרמטרים עיקריים, אשר המרכזי שבהם הוא גיל המבוטח. ברור, בהקשר הזה, כי הסיכוי להחמרה במצב רפואי גובר כאשר החולה מבוגר באופן יחסי.

מתי לבצע את ההרחבה?

מטבע הדברים, ברור שהסובלים ממחלות כרוניות צריכים לשקול את הוספת הסעיף בחיוב במקרים של טיסות ארוכות יחסית לחו''ל, ולא בהכרח חופשת סוף שבוע קצרה. ההמלצה הברורה היא להפעיל את שיקול הדעת אל מול מהות הנסיעה, ולהתחשב בכל התסריטים האפשריים מבחינת המצב הרפואי.

כאשר מבצעים את ההרחבה, יש לבדוק לעומק את הסעיפים בפוליסת ביטוח נסיעות המתייחסים לכך. ניתן אף להשוות בין חברות שונות הפועלות בתחום, ולראות אילו מהן מציעות את הכיסוי הראוי ביותר עבור המצב הרפואי המורכב הזה.


אודות מחבר המאמר

Wobi - סוכנות לביטוח המפעילה מערכת אינטרנטית להשוואה ומכירה של ביטוחי נסיעות לחו"ל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.