אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

9 טיפים לטיפול בפחד במה

אם גם אתה נחרד לגמרי מהמחשבה של לדבר או להופיע מול קהל, קטן או גדול, אתה כנראה לגמרי לא לבד. למעשה, אחוז גדול מהאוכלוסייה סובל מחרדת ביצוע, הידוע גם בכינוי האחר שלה "פחד במה". הרבה אנשים מעדיפים לקבל שפעת מאשר לעלות על הבמה או על הדוכן ולתת את ה"הופעה" שלהם. ספורטאים, מוזיקאים, שחקנים, ונואמים עשויים לעיתים קרובות לקבל חרדת ביצוע ברגע האמת אליו הם התכוננו במשך תקופה ארוכה. להלן 9 טיפים שיעזרו לך להתגבר על הפחדים שלך ולזרוח על הבמה, על המגרש, או על דוכן הנואמים.

1. להיות מוכן. התאמן, התאמן, התאמן. 

2. שמור על תזונה מאוזנת ובריאה. הגבל את צריכת הקפאין והסוכר ביום ההופעה. אכול ארוחה טובה כמה שעות לפני שאתה מופיע, כך שתהייה לך אנרגיה ולא תגיע רעב. וודא כי הארוחה היא דלת שומן, כוללת פחמימות ומורכבות מפסטה מחיטה מלאה, פיצה, או שעועית ואורז.

3. הסט את תשומת הלב מעצמך והפנה את הפחד שלך להנאה שאתה מספק לצופים. עצום את העיניים ודמיין את הקהל צוחק ומריע.

4. אל תתמקד במה שיכול להשתבש. במקום זה התמקד בחיובי ודמיין את ההצלחה שלך.

5. הימנע ממחשבות המייצרות ספק עצמי.

6. תרגל נשימה מבוקרת, מדיטציה או ביופידבק, אמץ גם אסטרטגיות אחרות שיעזרו לך להירגע ולהפנות את המחשבות שלך, כאשר הם יהפכו לשליליות. עדיף לתרגל לפחות סוג אחד של טכניקת הרפיה בכל יום, ללא קשר לשאלה אם יש לך פחד במה, כך שהמיומנות תהייה שם בשבילך כשאתה צריך אותה.

7. צא להליכה, קפוץ למעלה ולמטה, נער את השרירים שלך.

8. קשר עם קהל היעד שלך. בזמן ההופעה חייך, צור קשר עין, וחשוב על הקהל כאילו היו אלו החברים שלך.

9. התנהג באופן טבעי.

הטיפים הללו אמורים לעזור לך להפחית פחד במה. אבל, אם הם לא, דבר עם יועץ או מטפל מיומן בטיפול בבעיות חרדה. ולסיום, זכור כי פחד במה הוא בדרך כלל גרוע יותר לפני ההופעה, ולעתים קרובות הוא נעלם ברגע שהיא מתחילה.


אודות מחבר המאמר

אתי בר לב, מנכ"לית Naturax.co.il - ערכה לטיפול בלחץ וחרדת בחינות.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.