אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פרסום ושיווק בעידן המודרני

בשנים האחרונות הרשתות החבריות הפכו לשגרה יומיומית עבור מליוני גולשים בכל רחבי הגלובוס, במסגרתם הם מתקשרים עם חברים חדשים, חולקים תמונות, קבצי מוזיקה וקבצי וידאו. כיום, כמעט ולא קיים היום תחום אשר לא מאוגדת סביבו רשת חברתית כזו או אחרת כגון רשת סטודנטים (facebook), רשת אנשי עסקים (themarker café ו - linkedin) ה – CIA והרשימה עוד ארוכה. בנוסף, היום לעומת בעבר קהל היעד העיקרי של הרשתות הללו היה מבוגרים והיום אנו רואים יותר רשתות חברתיות הפונות לילדים.

הרשתות החבריות עונות על הצורך הבסיסי שלנו בשייכות, עם זאת, כאשר בוחנים אותן במבט עסקי מדובר באתרים המאגדים אנשים החולקים תחומי עניין זהים מה שהופך את השיווק והפרסום בהם לאטרקטיבי במיוחד עבור חברות עסקיות קטנות כגדולות.

כיצד ניתן לחדור אם כך לאותן רשתות ולהפוך אותן לפלטפורמה שיווקית? אנו יודעים שחוקי הפרסום באתרים אלה שונים מפרסום באתרים המסורתיים. הרשתות החברתיות מהוות מעין סביבה "אינטימית" והגולשים לא תמיד מקבלים בצורה חיובית את החדירה למרחב האישי שלהם לצורך פרסום. משום כך, ברוב המקרים, פרסומות רגילות אינן מתקבלות בהן בברכה ואמצעי הפרסום הנפוץ כל כך בכל אתר אינטרנט, הבאנרים, כמעט ואינו קיים באתרים אלו. ההסבר לכך טמון בעובדה שפעילות הגולשים באתרים אלו מתבטאת יותר באינטראקציה בין אנשים ופחות בחיפוש אחר מוצר, כתוצאה מכך הסבירות שיקליקו על באנר או לינק כלשהוא נמוכה.

אנו רואים עדות נוספת לרצון להימנע כמה שיותר מאפשרויות הפרסום הרגילות בהחלטת אתר שיתוף קבצי הוידאו הגדול בעולםYoutube (שאינו מהוה אומנם אתר רשתי במלוא מובן המילה), אשר פרסם כי בכוונתו לשלב בראשונה מאז הקמתו, פרסומות ריץ מדיה – מודעות חצי שקופות (layover) אשר יוצגו בתחתית הסרטונים כך שיכולת "ההפרעה" שלהן לצופה תהיה מינימלית. במידה והצופה לא יקליקו עליהן, הן תעלמנה תוך כ – 10 שניות. מנגד, במידה והצופה כן יקליק עליהן הסרטון המוצג ייעצר והצופה יצפה בפרסומת במסך מלא.

חברות שמעוניינות לפרסם ברשתות חבריות יכולות לבחור אופציות נוספות לפרסום:

1.    רכישת דפי פרופיל וירטואליים – אתרים דוגמת Myspace   ו – Facebook מציעים לחברות לרכוש דפים בהם הם יכולים לעלות תכנים פרסומיים לפי צרכיהן. אמצעי זה הינו קרוב ביותר לאפשרויות הפרסום המסורתיות.

2.    הכנת סרטון והעלאתו לאחד מאתרי שיתוף הווידאו - כיום עם ההתפתחות הטכנולוגית ואמצעי הצילום המקצועיים הנגישים כל כך, גם עסקים קטנים יכולים להפיק סרטונים בעלות מינימלית. עם זאת, יש לזכור כי מידי יום מועלים באתרי השיתוף הגדולים כמה עשרות עד מאות אלפי קבצים ויתכן גם מצב בו הסרט שהכנתם יהיה "זרוק" באתר מבלי שיצר את ה"באזז" הרצוי.

3.    זיהוי קבוצות צרכניות פוטנציאליות ושליחת מוצרים אליהן ע"מ שאלה יכתבו על חוויית ההתנסות שלהן. במקרה של "התלהבות" מהמוצר ייווצר שיח רחב היקף באתר על המוצר והוא עשוי לזכות לפופולאריות בזמן קצר. מחקרים מראים כי גולשים רבים מבקשים לקבל חוות דעת לפני ביצוע רכישות גדולות מחבריהם ברשת. מנגד, ישנם מקרים בהם נכתבו באתרי רשתות ביקורת גרועה על מוצר מסוים ולחברה המייצרת נגרם נזק תדמיתי רחב. ישנן דוגמאות רבות של מיילים העוברים בתפוצה מאסיבית הקוראים לפסילת מוצר כזה או אחר בטוענה מסוימת כאשר אמיתות הידיעות הללו לא תמיד נבדקת לעומק.

4.       שיתוף הגולשים בפעילות המאדירה את המותג – פעולה המהווה למעשה פרסום סמוי של המוצר.

 

יש לזכור כי החלטה על פרסום ברשתות חברתיות בדומה לכל החלטה פרסומית שיווקית צריכה להיבחן בקפידה כחלק מהתוכנית העסקית של החברה כאשר היא מגובה בזמני ביצוע, יעדים ואמצעים לבחינת.

האפקטיביות.


אודות מחבר המאמר

חברת GONOGO מביאה עמה תפישה חדשה, הקוראת להשקיע מחשבה והתמקדות בצעד הראשון,הפותח כל מהלך עסקי: הכנת תוכנית עסקית מקצועית. לחברה ניסיון רב בהכנת תוכניות עסקיות (Business plans)בעולם הטכנולוגיה, האינטרנט, המובייל, Retail, תעשייה, ועוד. פרופיל לקוחות עשיר ומגוון.

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.