אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

האם יש יותר מדרך אחת לבצע הדברת פרעושים יעילה?

האם יש יותר מדרך אחת לבצע הדברת פרעושים יעילה?

פרעושים עשויים להוות דבר מטריד לא קטן בכל מה שנוגע בחיי היום-יום שלנו.

אנחנו מנסים ומוכנים לעשות הכל הנקודה החשובה ביותר שניפטר כבר מהמטרד הזה שנקרא פרעוש.

אבל למרות זאת – ישנם מספר דברים מתבקשים שאנו לא שמים אליהם לב בזמן שאנחנו מבצעים

את הדברת הפרעושים. 

לפני שניגע בתוכן הדברים, עלינו להבין בקצרה באיזה אופן פועל מחזור החיים של הפרעוש:

שלב הביצה: מחזור החיים של הפרעוש מתחיל בשלב היותו ביצה. הנקבה מטילה את הביצה על חיית-המחמד אך הביצה נושרת לקרקע מעצם היותה לא דביקה. הדבר המשפיע אודות התפתחות הבייצים ומעבר לשלב הבא של גלגול החיים שלהן הוא הטמפרטורה, הלחות באוויר ורמת הפחמן הדו-חמצני באוויר. הבייצים נהנות מלחות-יחסית גבוהה ומטמפרטורה שבטווח שבין 18 ל- 27 מעלות.זוהי גם הסיבה לכך ש"מכת הפרעושים" ממנה אנחנו הכי מתענים היא באמצע עונת האביב – בה הלחות היא גבוהה והטמפרטורות הן לא גבוהות מדי ולא נמוכות מדי. 

שלב הזחל: לאחר שבקעה הביצה, יוצא ומתפתח לו זחל. הזחלים ניזונים מהפרשות בעל-החיים, מקשקשי העור של חיית-המחמד ומשאריות הדם היבשות אותן מותירים הפרעושים אשר נמצאים על אודות חיית-המחמד. הפרעושים רגישים לאור השמש ולכן יעדיפו תמיד להיות במקום מוצל. 

זהו ההסבר לאנשים אשר חיים במושבים וקיבוצים – שהמקומות בהם נעקצים יותר הם המקומות המוצלים והקרירים יחסית.

לאחר שהתפתח הזחל לשלב של פרעוש בוגר – הוא נכנס למצב של "שינה" והדבר העיקרי שיעורר אותו לפעולה הוא תזוזת בעל-חיים בקרבת מקום.

הפרעוש הבוגר: אורך החיים של הפרעוש הבוגר נע בממוצע בין 3 ל- 4 חודשים. הוא זקוק לפחות לארוחה אחת ביום בכדי להישאר בחיים וכך לקיים את מחזור החיים עוד פעם מחדש ולהתרבות שוב ושוב.

לאחר שהבנו את מחזור החיים של הפרעוש, חשוב שניגע בדרכים בהן אנו נוהגים לבצע הדברת פרעושים. הדרכים המקובלות הן – שימוש בחומרים ריסוס, קולרים, טיפות "אמפולות", אבקות, אמבטיות ועוד... 

 

הדברת פרעושים

 

הייתרונות בשימוש בחומרים אלו הם האפקטיביות הכמעט מיידית שלהם בהדברת הפרעושים. האפקטיביות לחול באופן מיידי ועד מספר ימים עד לקבלת הסיוע להגעה לתוצאה הרצויה.

החסרונות בשימוש בחומרים השונים להדברת פרעושים הם רבים  וחשוב לכתוב עליהן את העובדות! החומרים הללו רעילים מאוד. הם נספגים במחזור הדם של חיית-המחמד וגם במחזור הדם של האדם. רבים מהחומרים הללו קושרו עם נזקים חמורים למוח, לכבד ומחלות קשות וחמורות כמו סרטן. חלק גדול מן החומרים מכיל כימיקלים רעילים אשר פועלים בדיוק כפי שגז עצבים פועל...

עוד חיסרון גדול הוא פיתוח חסינות שנעשה מצד הפרעושים לחומרים אלו. כתוצאה מכך היעילות של החומרים להדברת פרעושים היא שנוייה במחלוקת.

האפקטיביות של החומרים להדברת פרעושים שנוייה במחלוקת עד כדי כך שייתכן שחומר אחד יעבוד באזור תל-אביב ולעומת זאת באזור אשקלון אותו חומר בדיוק המשמש להדברת פרעושים לא יעבוד כלל.

לכן, אני נוהג לכנות את השימוש בחומרי ההדברה הכימיים אשר מומלצים לנו כ- "כיבוי שריפה מקומית" והם אינם מהווים הסבר אמיתי לבעייה. 

נהפוך הוא – הם רק מחמירים אותה מפני שהם גם מזיקים לבריאותנו ולבריאות חיות המחמד שלנו.

האם יש פתרון לבעיה זו?https://www.youtube.com/edit?ns=1&video_id=4uBashQEs98

האם יש תחליפים יעילים לחומרים להדברת פרעושים? 

התשובה היא – כן! 

 


אודות מחבר המאמר

תודה שקראתם.

ניתן לקבל מידע נוסף באתר שלנו בנושא של תחליפים יעילים לחומר נגד פרעושים

http://www.tal-yon.net/

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.