אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מה בין ניתוח קיסרי לידה נרתיקית והתפתחות התינוק.

 

 

בשנים האחרונות ניתן להבחין במגמה הולכת ועולה של ניתוחים קיסריים, בלידות ראשונות אך גם בלידות שניות ושלישיות. מה מביא הורים ומהות להגיע לניתוחים קיסריים והאם וכיצד זה משפיע על העובר ועל יציאתו אל העולם?

ישנן מספר סיבות לביצוע ניתוח קיסרי באישה, סכנה לעובר שמתגלה בזמן הצירים , ירידת דופק וכדומה, סכנה לאישה, אישה שלא יכולה ללדת מסיבה כזו או אחרת, הריון בסיכון ועוד גורמים רפואיים שמחייבים ניתוח. לא על אלו אדבר כאן. המגמה ההולכת ועולה של ניתוחים קיסריים שנעשים מתוך בחירה של האישה או של בני הזוג פוגמת בדרכו הטבעית של העולם ומשפיעה ישירות על התפתחות התינוק ועל חייו.

היום, רופאים מעדיפים לא להתעסק עם נשים היסטריות שלא רוצות ללדת, שמפחדות מהכאבים או מאיבוד השליטה על חייהן בגלל שתאריך הלידה לא ידוע להן (הן לא מבינות, חלקן, שברגע שיהיה להן תינוק הן תאבדנה באופן מוחלט את השליטה על חייהן, אבל זה לא קשור לכאן) נקבעים יותר ויותר ניתוחים קיסריים אלקטיבים.

הסכנות בניתוח הן רבות וגדולות מאלו שבלידה רגילה. זה ניתוח, ניתוח בטן, על כל מה שמשתמע מכך. הניתוח נעשה בהרדמה אפידורלית, בעמוד השדרה וכמו בכל ניתוח יש בו סכנות של דימומים פנימיים, איחוי לא טוב של רקמות, פגיעה ברקמות פנימיות ועוד. 

ניתוח אחד גם מגדיל את הסיכויים לניתוחים נוספים בעתיד בגלל שהרחם המנותח לא יכול לעמוד בלחץ של צירים ועשוים להגרם דימומים פנימיים בהריון שני ושלישי. ההחלמה מהניתוח קשה הרבה יותר מאשר מלידה רגילה גם מלידה קשה, והפגיעה בתחתית הבטן, בשרירים וברקמות היא בלתי הפיכה.

אך כל אלו קשורים לאם ולא להתפתחות התינוק.

מבחינה התפתחותית המעבר בתעלת הלידה מוהשהייה בצירים מעבירים את התינוק עיסוי עמוק אשר מכין אותו אל העולם. מגע עמוק, כך ידוע, עוזר ברכישת גבולות הגוף, בלמידת הגבולות, ואותו עיסוי שעובר התינוק בדרכו החוצה אל העולם מעביר אותו מהשהייה בתוך מי השפיר כאשר הוא בקושי מודע לאיברי גופו אל השהייה באויר הפתוח אחרי שעבר עיסוי ארוך, עמוק וחזק.

אותו עיסוי, תורם לטונוס השרירים של התינוק, ותורם לו בהסתגלות טובה יעילה ומהירה יותר אל העולם. 

תהליך של לווי התפתחותי לפי שיטת צעד ראשון אשר נעשה על ידי מלווה התפתחותית מוסמכת, יכול לתרום לתינוקות שנולדו בניתוח קיסרי מכיון שהוא מעניק לתינוק את האלמנטים שהוא "הפסיד" בזמן הלידה.

דבר זה בהחלט יכול למנוע עיכוב התפתחותי בעתיד, ולתמוך בשלבי ההתפתחות הבאים שלו. תוך מניעת בעיות בהתפתחותו על ידי מגע עמוק ותהליך של עיסוי ופיסול תינוקות שמשחזר את תחושת הלידה האבודה.


אודות מחבר המאמר

עומר קידום אתרים

הנכם מוזמנים להציץ גם באתרים תערוכת אמנות, יעוץ זוגי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.