אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תוכנית עסקית לדוגמא

בשלב הראשוני על היזם להגדיר את החזון העסקי שלו ולבדוק היטב מהם היעדים ומהי המטרה הסופית של המיזם?

לאחר נרצה להבין כיצד נוכל להגיע ליעדים שהצבנו לעצמנו ולעסק? ע"י בניית תוכנית עסקית נבנה אסטרטגיות פעולה נכונות ונתכנן את צעדינו בצורה שתוביל אותנו אל המטרה.

השלבים בבניית תכנית עסקית ב – GONOGO  הינם:

בפגישה ראשונה – הלקוח מדבר ואנחנו בעיקר מקשיבים.

היזם מספר על עצמו, רקע כללי, מה עיסוקו כיום, כיצד הגיע לרעיון ומהו הרעיון לעומקו. מדברים באופן כללי על הרעיון, מאוד מלמעלה ומאוד בגדול, הסתכלות במאקרו, אנחנו שואלים שאלות מכווינות ודנים בהן.  לאחר מכן מנהלי הפרויקטים שלנו מבצעים חקר שוק –  בוחנים דברים דומים בארץ ובעולם ע"י ביצוע של ניתוח ענפי הכולל בתוכו ניתוח היקפי הפעילות בענף ושיעורי הצמיחה בו, בחינת בשלות ענפית של הרעיון העסקי, ניתוח רגישות למשתנים כלכליים שונים, התייחסות למשתנים עונתיים, ניתוח המשתנים הטכנולוגיים, ניתוח מנגנוני הפצה, וניתוח משתנים פיננסיים – רווחיות בענף. חקר השוק מתבצע בדרכים מגוונות בהתאם לדרישות הפרויקט (חיפוש באינטרנט, לקוח סמוי וכדומה).

לאחר מכן ננתח את קהל המטרה של המיזם שלנו, למי אנו רוצים לפנות ולמי המוצר שלי יתרום בצורה מיטבית? נקבע מהם המאפיינים הדמוגרפיים, מהו סגנון החיים, מהם הרגלי הקנייה, ונעריך את גודלו של שוק היעד....  

פגישה שנייה – פגישה בה מנהל הפרויקטים מציג את עיקרי הממצאים מחקר השוק. לצד בחינת המודלים העסקיים של המתחרים או המוצרים הדומים, מתחילים לדון במודל העסקי – ממה וכיצד יעשה המיזם כסף? כדאי לבנות מודל עסקי המבוסס על מספר מקורות הכנסה שונים שכל אחד מהם עומד בפני עצמו ואינו תלוי במקורות האחרים. כמו כן, מגבשים יחדיו   את הנחות היסוד העיקריות למודל הפיננסי באמצעות מודלים כמו PEST  או SWOT ובאמצעותן נקבל את הנתונים הבאים: דו"ח רווח והפסד, תזרים מזומנים, קביעת שימושים עבור השקעות שונות, הערכת שווי.  חשוב לגבש מסר שיווקי כללי, לגבש את אמצעי השיווק והמכירה, לבחון שותפויות אסטרטגיות מועילות, לקבוע הנחות יסוד לגבי שיעורי המכירה. לאחר שביצענו את כל השלבים הנ"ל יהיה עלינו לקבוע יעדים לטווח הארוך, לגבש אסטרטגיה של צמיחה, לקבוע אבני דרך, להעריך את הסיכונים העומדים בפנינו, ולבדוק מהן אפשרויות המכירה שלנו במקרה של EXIT.

מנהל הפרויקטים בונה את התחזית הפיננסית המבוססת על הנחות היסוד שגובשו בפגישה ועל פי הנחות נוספות. מטרתה הסופית של התחזית הפיננסית  לתת מענה על שאלות כמו: מה גודל ההשקעה הכרוכה במיזם? האם כל סכום ההשקעה נדרש בבת אחת או במספר פעמים? תוך כמה זמן יתקבל החזר על ההשקעה ובאיזו תשואה? ושאלות רבות נוספות.

פגישה 3 – הצגת הדוח הפיננסי. פגישת מספרים בה מנהל הפרויקטים מציג את הדוח הפיננסי ומסביר את כל ההנחות המופיעות בו.

בפגישות הבאות (הנקבעות ע"פ צורך מול הלקוח) אנו עוברים לדבר על ה soft side – החלק המילולי. מנהלי הפרויקטים שלנו מנסחים בבהירות ומתארים בדיוק רב מהו המיזם, ההזדמנויות העסקיות, הגדרת הלקוחות הפוטנציאלים, גורמי מפתח להצלחה בענף, גיבוש מטרות אסטרטגיות, יתרון יחסי מתמשך, ניתוח SWOT (חזקות, חולשות, הזדמנויות ואיומים), תיאור המודל העסקי, תיאור המבנה הארגוני, בחינת אסטרטגיה שיווקית ועוד...

בסופו של התהליך מקבל הלקוח עותק קשיח הכולל את החלק המילולי ואת החלק הפיננסי שהועבר בקפידה ל: Word בליווי הסברים, טבלאות וגרפים.

 

לפרטים נוספים

אנא צרו עימנו קשר ב – 09-9515015

הצוות המקצועי של  GONOGO

אודות מחבר המאמר

חברת GONOGO מביאה עמה תפישה חדשה, הקוראת להשקיע מחשבה והתמקדות בצעד הראשון,הפותח כל מהלך עסקי: הכנת תוכנית עסקית מקצועית.אנו מאמינים כי על מנת לייצר תוכנית עסקית (Business Plan) אפקטיבית המגובה במקרים מסוימים בהערכת שווי, דרושה הבנה עמוקה המשלבת בין מספר תחומים;כלכלה, אנשים, שווקים, טכנולוגיות, מערכות עבודה מורכבות, תוך ראייה אסטרטגית רחבה והבנה במהלכים הטקטיים. התעלמות מאחד התחומים יכולה להביא לכתיבת תוכנית עסקית מוטעית, וזו יכולה להוביל לכישלון הקונספט העסקי ואובדן היוזמה וההשקעה.
דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.