אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איך לחזור למראה הזוהר אחרי הלידה

 

מרץ 2010

איך לחזור למראה הזוהר אחרי הלידה

 

במהלך ההריון ולאחר הלידה אנו מתמודדות עם שינויים רבים, המשפיעים ומשנים את המראה החיצוני שלנו. ד"ר זהבה לבר, מומחית לרפואת עור ודרמטולוגיה קוסמטית, מציעה טיפים  כיצד לטפל בתופעות השונות שלאחר הלידה ולחזור למראה שאליו היינו רגילות:

 

·         סימני מתיחה: סימני המתיחה שמופיעים לאחר הלידה, על הבטן, על הירכיים ועל החזה, נובעים מהשמנה בעיקר באזור הבטן והחזה ומתיחת העור באזורים אלה. כדי להחזיר את מצב העור לקדמותו מומלץ לעשות פעילות גופנית שתסייע לנו בהידוק העור. בנוסף לפעילות הגופנית, כבר מתחילת ההריון רצוי להשתמש בתכשירים לטשטוש סימני מתיחה, שישפרו את מראה העור, כגון קרם אלסטן.

·         נשירת שיער וציפורניים שבירות: כבר במהלך הלידה ומיד ולאחריה נשים רבות חוות תופעות של נשירות שיער ופיצול ציפורניים. כדי לחזק את השיער והציפורניים מומלץ לשלב בתזונה היומיומית תוספי ויטמינים כמו בי קומפלקס ואבץ. כמו כן ניתן לטפל בשיער ולחזקו באמצעות אמפולות שנועדו למנוע נשירה ולעודד צמיחה (כגון דרקוס). רצוי להמנע, לפחות זמנית, משימוש במייבש שיער בחום גבוה והחלקות למיניהן. את הציפורניים יש לגזור קצר ולהשתדל (אף שזה קשה...) להפחית במריחת לקים שמייבשים את הציפורן ובכך יכולים להחמיר את שבירותן.

·         פיגמנטציה של עור הפנים ("מסכת הריון"): במהלך ההריון ולאחר הלידה עלולים להיווצר כתמים כהים על עור הפנים. במקרה כזה, רצוי להמעיט בחשיפה לשמש. מומלץ למרוח מסנן קרינה עם מקדם הגנה גבוה כבר מתחילת ההריון, כמו אולטרסול,  AVENEועוד. כמו כן קיימים תכשירים שנועדו לטפל בפיגמנטציה כמו איזומד וקלריאל. במקרים של פיגמנטציה עקשנית ניתן לפנות לרופא עור לטיפולים להבהרת כתמים או כדי לקבל מרשם להכנות רוקחיות לטיפול בפיגמנטציה, אותן מכינים בדראגסטורים כגון סופר-פארם ואחרים.

·         אקנה ועור שמנוני: בשל השינויים ההורמונאליים בתקופת ההריון והלידה, ישנן נשים שסובלות מאקנה בפנים ובגוף. לנשים אלה מומלץ להמעיט בשימוש בקרם לחות ובמקום זאת להשתמש בתרחיצים יעודיים לעור שמנוני, כמו "אקניל", המטפלים באקנה, אך אינם מייבשים את העור.

 

 

בנוסף, מומחי הכללית מציעים טיפים לחזרה לגזרה אחרי היריון ומה לאכול במהלך ההיריון כדי למנוע עלייה דרמטית במשקל

·         כדאי לצרוך  אוכל מגוון מכל קבוצות המזון, כיוון שכל קבוצת מזון מספקת לגוף צרכים אחרים. הגוף זקוק לפחמימות , לשומנים, לחלבונים, לויטמינים,למינרלים ולמים. מרכיבים אלו מתקבלים ע"י אכילת ירקות ופירות, דגנים מלאים, קטניות, גרעינים, שקדים ואגוזים, שמנים צמחיים , עוף , הודו בשר (רצוי לא שמן), דגים, ביצים,חלב ומוצריו(רצוי כאלה שאינם שמנים), לחם ודגנים אחרים וכמובן שתיית מים .

·         בזמן ההיריון וכדי למנוע עלייה דרסטית במשקל רצוי להקפיד על תזונה מגוונת ולנצל את המזונות בעונתם. מומלץ להמעיט ככל האפשר בצריכת סוגי מזון עתירי שומן, בעיקר שומן רווי ומוקשה (כמו מרגרינה, שמנת, קצפת, גבינות שמנות, צ'יפס), מזון מטוגן, מאפים מבצק עלים, מזונות תעשייתיים מוכנים וכו'. מומלץ להמעיט ככל האפשר באכילת סוגי מזון עתירי סוכר פשוט (כמו סוכר לבן, משקאות מומתקים, ממתקים וכו'), מאחר ואלה תורמים קלוריות רבות, אך ערכם התזונתי דל. מומלץ לצרוך מאכלים שאינם מכילים חומרים משמרים וצבעי מאכל. חשוב להקפיד על שתייה מספקת. כדאי לחלק את כמות האוכל המומלצת לארוחות קטנות יותר ותכופות יותר. שיטה זו מסייעת להקל לא רק את תחושת הרעב, אלא לעיתים גם את תופעת הבחילות וההקאות. בדרך כלל, אין צורך בהגבלת כמות המלח במזון. היום יודעים שהתנפחות הרגליים, האצבעות, או הפנים, קשורה בכמות ההורמונים המצויה בדם בתקופת ההיריון המאוחרת יותר ואינה קשורה בצריכת מלח.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


אודות מחבר המאמר

ד"ר זהבה לבר, מומחית לרפואת עור ודרמטולוגיה קוסמטית,

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.