אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מתכננים לעשות שיפוץ ?

 

אם אתם מתכננים שיפוץ בסדר גודל כלשהו (מינורי, בינוי או דרסטי), ברור למדי כי השלב הראשון בסדר הפעולות שלכם, עוד לפני שאתם מתחילים לפגוש ולדבר עם קבלנים מומלצים, הוא תכנון תקציב השיפוץ. וכאן, אתם עשויים להיתקל באתגר הראשון שלכם. מאחר ועלות השיפוץ היא נגזרת ישירה של קריטריונים שונים (כמו מה בדיוק אתם מתכוונים לשפץ, כמה בעלי מקצוע יהיו מעורבים בעניין וכמה אתם מתכוונים להשקיע בחומרי הגמר ובכל מה שמסביב לשיפוץ – ה"משלים", כל מה שאינו קשור ישירות לקבלן השיפוצים), המחירים עשויים אף להאמיר ולהכפיל את הסכום הנדרש ולהפתיע אתכם, אם לא תזכרו לקחת אותם בחשבון בעת תכנון תקציב השיפוץ.

מהם סדרי הגודל של המחירים עליהם אנחנו מדברים?בואי נתחיל במספרים הידועים עלינו, ומשם נתקדם הלאה. כאשר אנחנו מדברים על סדר הגודל הבסיסי למחיר שיפוץ בסיסי וכללי לדירה, אנחנו מדברים על טווח המחירים שבין 1,200 ₪ למ"ר לבין 1,500 ₪ למ"ר. זהו התקציב הנוגע לעבודתו-נטו של קבלן השיפוצים. על סכומים אלה מצטרפים כל הרכיבים שאינם מוגדרים במסגרת אחריותו של קבלן השיפוצים, כמו עבודות נגרות, אלומיניום, כלים סניטריים וכד', אשר מעלים את המחירים מעלה ויכולים למתוח את סקאלת המחירים לבין 2,000 ₪ למ"ר ל-5,000 ₪ למ"ר, ואף למעלה מכך, תלוי בהיקף העבודות, בחומרי הגלם, באנשי המקצוע הנדרשים וכד'.

כיצד מתכננים את תקציב השיפוץ?ראשית, עליכם לקבוע מהו היקף השיפוץ הנדרש. הפסקה הקודמת, אמנם נתנה לכם מושג כלשהו הנוגע לסקאלות המחירים הקיימות, אבל לא אמרה לכם כלום על מה שאתם, ספציפית, זקוקים לו. על מנת לקבל אומדן מדויק יותר על כמה יעלה לכם לשפץ, הדרך הנפוצה היא למדוד את כל הדירה, ויחד עם מעצב פנים או אדריכל, לבנות את הפרוגמה ממנה יישאב כתב הכמויות המסודר, שעל בסיסו תוכלו לקבל הצעות מחיר ממספר קבלנים מומלצים. במקרים אחרים, יעדיפו המשפצים לקבל את הצעת המחיר ישירות ממספר קבלנים, אבל אז, קיים סיכוי גדול שכל אותם הדברים שמחוץ לתחום אחריותו (כמו חומרי הגמר השונים – ריצוף, סניטציה, תאורה וכד') עלולים להישמט ולא להיכלל בתחשיב הסופי הכולל.

לסיכוםתכנון תקציב לשיפוץ כולל שלושה תחומי הוצאות עיקריים – קבלן השיפוצים וכל מה שנמצא תחת תחומי אחריותו, חומרי הגמר ואנשי המקצוע הנוספים שיידרשו לכם כדי להשלים את מלאכת השיפוץ. אם אתם מתכוונים להשתמש בשירותיו של מעצב פנים או אדריכל, אל תשכחו לכלול גם אותם בתחשיב תקציב השיפוץ שלכם.

 

 

קבוצת "קבלנים מומלצים "

להזנת קבלן בווצאפ לחצו על הקישור 

https://api.whatsapp.com/send?phone=972509937407

לאתר: Www.kablanim10.co.il

לקבוצה: https://www.facebook.com/groups/292292341234899


אודות מחבר המאמר

בחסות קבוצת "קבלנים מומלצים" ואתר קבלנים 10

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.