אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

המידע השלם על המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

 

הזכות לנהוג היא זכות בסיסית, וכדי להוציא רישיון נהיגה צריך לא יותר מלעבור תיאוריה ומבחן טסט. אלא שהמציאות היא אחרת – לבריאות שלכם, הפיזית והנפשית, יש חלק גדול ברישיון הנהיגה שלכם. נהגים אשר יש חשש כי מצבם הבריאותי או הנפשי יגרום סכנה להם או למשתמשים בדרך, יזומנו לבדיקות במכון הרפואי – שם יוחלט האם להעניק לכם את רישיון הנהיגה. החלטה זו יכולה להתקבל עוד לפני שהנהג יוציא את רישיון הנהיגה או בשלב בו לנהג יש רישיון נהיגה פעיל.

מהו המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ומי מופנה לשם?

 

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים מבצע בדיקות כשירות נהיגה לפני החלטה על שלילת רישיון נהיגה. המכון שייך למשרד הרישוי, והוא זה שממליץ לו על סמך תוצאות הבדיקות האם לשלול מהנהג את הרישיון או לאו. לבדיקת במכון הרפואי מוזמים נהגים וכן מי שמבקשים להוציא רישיון נהיגה. אלו הם האוכלוסיות העיקריות שמזומנות לבדיקות במרב"ד:

·         נהגים הסובלים מבעיות רפואיות המשפיעות על הנהיגה – בעיות לב, בעיות ראייה, פרקינסון ועוד

·         נהגים אשר סובלים מבעיות נפשיות הגורמות להם לתפקוד לקוי ברמה הקוגניטיבית ו/או שהם בעלי מסוכנות

·         נהגים שמעוניינים להוציא רישיון נהיגה על רכב משא

·         נהגים שמעוניינים להוציא רישיון נהיגה על רכב ציבורי – אוטובוס, מונית וכדומה

·         נהגים שרישיון הנהיגה שלהם נשלל בעקבות עבירות תעבורה

·         נהגים אשר נתפסו בשימוש בסמים, בין אם נהגו באותו הזמן ובין אן לא

תהליך הבדיקה במכון הרפואי וועדת הערר

 

יום הבדיקות במכון הרפואי הוא יום משמעותי ובעל השלכות על רישיון הנהיגה שלכם, ולכן מומלץ להגיע אליו לאחר שינה טובה וארוחת בוקר. במהלך היום תיפגשו עם רופא כללי וכן עם רופאים המומחים בבעיה בגינה זומנתם – פסיכולוג, פסיכיאטר, נרקולוג, נוירולוג, קרדיולוג וכדומה. נוסף על אלה, תבצעו בדיקות אשר בוחנות את היכולת הקוגניטיבית שלכם – מהירות תגובה ויכולת מוטורית. בסיום יום הבדיקות תתקיים ועדה, במסגרתה יוחלט האם להשיב לכם את רישיון הנהיגה, לשלול אותו מכם או להשיב לכם אותו אך עם מגבלות מסוימות, למשל נהיגה רק ביום או עם עזרים מסוימים. באפשרותכם לערער על החלטת הוועדה בתוך פרק זמן של 30 ימים מקבלת ההודעה, ומומלץ לעשות זאת בייצוג של עורך דין תעבורה. במידה והחלטתה של הוועדה לא תשתנה – תוכלו לערער לבית המשפט או להמתין 12 חודשים עד לקיום וועדה נוספת בעניינכם.

 

למה מומלץ להגיע לוועדה בליווי של עורך דין?

 

וועדת ערר היא וועדה חשובה ביותר, שכן אחריה כבר יהיה קשה ומסובך יותר להשיב את רישיון הנהיגה. מטרת הוועדה היא לשנות את דעתם של המומחים, ולכן חשוב להמציא מסמכים חדשים, להביא חוות דעת נוספות ולהתייחס לנקודות שלא עלו במסגרת הוועדה הראשונה. בדיוק מסיבה זו, חשוב להכיר את החוק, את הזכויות העומדות לכם ואת הכלים השונים שעומדים לרשותכם דרכם תוכלו לשנות את הגזרה. עורך דין תעבורה בעל ניסיון בייצוג בוועדות ערר יגדיל באופן משמעותי את הסיכוי להשבת רישיון הנהיגה – וכל האמצעים כשרים.

 

 

 

 

 

 


אודות מחבר המאמר

צורי סבן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.