אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בניית תכנית המשכיות עסקית

 

כיצד נגדיר תכנית המשכיות עסקית?

למרבה הצער, יש לא מעט מקרים בהם עסקים נקלעים למשברים וזקוקים לתוכנית אסטרטגית מסודרת על-מנת להיחלץ מהם ולהמשיך להתנהל בצורה נכונה ומדויקת. אסטרטגיות אלו נקראות תכנית המשכיות עסקית ועם הגדרה נכונה, היא יכולה להיות מה שמציל את העסק מפני אסון כלכלי ו/או תדמיתי, היכול להביא לקריסתו המוחלטת.

תכנית המשכיות עסקית עליה אנחנו מדברים (BCP) מתייחסת לשמירה על התפקוד העסקי או לחידושו במקרה של שיבוש משמעותי או קריסה מערכות בעקבות גורם חיצוני.

חברת סינופיה סייעה ללקוחותיה להמשיך בתהליכים עסקים קריטיים ללא כל הפרעה במקרים של כשלים לוגים או פיזיים וזה בזכות תכנית המשכיות עסקית מדויקת בעלת RPO/RTO עם ערכים מינימליים ובהתאם לכל יישום והשפעתו על הפעילות העסקים השגרתית אל מול לקוחות הארגון. 

השלבים של תכנית המשכיות עסקית

תכנית המשכיות עסקית כוללת חמישה שלבים קבועים, המסייעים להתאוששות של העסק או הארגון. יש לציין, כי אין מדובר בפעולות הראשוניות שמבצע הארגון על-מנת להתאושש מן המשבר, אלא תכנית בעלת חזון הוליסטי וראייה לטווח ארוך. השלבים הם:

1. הכרת הארגון, כולל נקודות התורפה שלו מבפנים והסיכונים והאיומים אליהם הוא חשוף מבחוץ. שלב זה כולל גם הגדרת כל הפעילויות הקריטיות שיש לבצע באופן מיידי. ומיפוי של זמני השבתה אפשריים וזמני התאוששות ממצבים כאלו, דרכים אפשריות לשחזור מידע.

2. גיבוש אסטרטגיה – עבור כל אחד מנדבכי הארגון הדרושים לקיומו השוטף: ניהול לוגיסטי, משאבי אנוש, אבטחת מידע ועוד.

3. הכנת תכניות פעולה המבוססות על עבודה משותפת של שלושה דרגים:

 

·        צוות ניהול המשבר, הכולל את ההנהלה הבכירה בחברה ויועצים חיצוניים בתחום

·        צוות ניהול התכניות, כולל חלוקת עבודה בין המשאבים השונים

·        הצוות המבצע, הכולל את עובדי החברה ובמידת הצורך עובדי קבלן חיצוניים

 

4. הטמעה של התכנית בארגון, תחזוקה קבועה שלה ואופטימיזציה שוטפת.

5. בדיקת התוכניות ומידת המחויבות של כל הנוגעים בדבר לתהליך וביצוע התאמות נדרשות

מה ההבדל בין תכנית המשכיות עסקית לניהול משברים?

ניהול משברים אינו תכנית המשכיות עסקית, כי אם חלק אינטגרלי ממנה. יש להכניס אותו במהלך גיבוש התכנית ולראות אותו כחלק מתהליך הוליסטי. כמובן, שלניהול משברים יש חלק חשוב ביישום תכנית המשכיות עסקית ויש להתייחס אליו בכובד ראש, כאמור תוך העסקת יועצים חיצוניים מומחים בתחום, במידת הצורך.

המשכיות עסקית הינה חלק מתוך תכנית גדולה יותר (התאוששות מאסון) שמטרתה לתת מענה במצב של קשיים לוגיים או פיזיים בתשתיות החברה, או אף במקרה של אסון טבע המונעים מהחברה להמשיך ולתפקד במסגרת הפעילות העסקית שלה, עם מינימום השפעה ביחס לאיום.

-> להרחבה בנושא תכנית התאוששות מאסון, הקליקו על הקישור.

מי זקוק לגיבוש תכנית המשכיות עסקית?

כל ארגון, חברה או עסק השואפים למצב את עצמם כאלמנט יציב בשוק דינאמי, זקוקים לגיבוש תכנית המשכיות עסקית, ברמה גבוהה ותוך ירידה לפרטים הקטנים ביותר.

המאמר נכתס שיתוף עם סינופיה טכנולוגיות בע"מ, עם ניסיון מצטבר של עשרות שנות IT, מקצועני סינופיה טכנולוגיות הינם שותפים מלאים לאתגרים הטכנולוגיים עמם מתמודדת הנהלת הארגון, בין אם זה מנהל מערכות המידע, מנהל אבטחת המידע, מנהל הטכנולוגיות הראשי, המנכ"ל, סמנכ"ל הכספים או השיווק. אנו מבטיחים שקט וזמן איכות לארגון, להתמקד בתחומים הקריטיים לצמיחה העסקית שלו.


אודות מחבר המאמר

סינופיה טכנולוגיות בע"מ, מועצה אזורית דרום השרון. בניין המועצה ק"ב 097469982 info@sinopia.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.