אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מיהו בעצם יועץ בטיחות?

יועצי בטיחות הם אנשי מקצוע כמו הנדסאים, שלמעשה אחראיים על הפחתת הסיכויים לתאונות עבודה בארגון, במהלך פרויקטים של בנייה ועוד. יועץ בנושאי בטיחות יכול מצד אחד לבנות תוכניות בטיחות בארגון, אך מצד שני היועץ מוודא כי כלל העובדים בארגון מודעים לסכנות השונות שאופפות אותם.

יועצים בתחום בטיחות, תפקידם הוא לוודא כי סביבת העבודה נטולת סיכונים עד כמה שניתן. ניתן למצוא יועצים אלו בחברות גדולות ובארגונים, כאשר הן שוכרות את השירות של היועץ בהתאם לרקורד המקצועי שלו ובהתאם לניסיון הבטיחותי שלו. מעבר לכך שניתן למצוא יועצי בטיחות בחברות גדולות וארגונים תעשייתיים, יועץ בתחום הבטיחות עשוי לפעול גם בפרויקטים שונים.

מתי צריך יועצי בטיחות בחברה או בארגון

בעוד שפרויקטים מסוימים של שיפוץ ובנייה לא מצריכים פקוח מעבר לפיקוח והבקרה המקובלים, פרויקטים אחרים יצריכו מפקחי בינוי, יועצי בטיחות, הנדסאים ואדריכלים שיפקחו עין מקצועית על הנעשה. מתי נצטרך אנשי מקצוע שיפקחו, מתי לא?

ובכן, זה משתנה מפרויקט לפרויקט ומחברה לארגון. בעוד שחברות מסוימות אינן מעסיקות יועץ בטיחות, חברות אחרות יבחרו לעשות זאת. ובעוד שחברות מסוימות יאצילו X סמכויות על היועץ, ארגונים אחרים יאצילו Y סמכויות על היועץ. בסופו של דבר, התפקיד של יועץ הבטיחות הוא תפקיד דינאמי ומשתנה מחברה לחברה, מארגון לארגון. בשורה התחתונה, יועצי בטיחות בדרך כלל עובדים בתור עצמאים ולא שכירים, ככה שהם גמישים מבחינת סוגי התפקידים והסמכויות שהם יכולים לקחת על עצמם. אם הם מנוסים בתחום בטיחותי מסוים, הם בד"כ ירגישו חופשי לייעץ בטיחותית באותו תחום עבור חברות וארגונים.

יועצי בטיחות בפרויקטים של שיפוץ ובנייה

מתכננים פרויקט שיפוץ או פרויקט בנייה מכל סוג? רגע לפני שמערבבים בטון ושוברים קירות, חשוב לברר מה הרשויות אומרות על השיפוץ שלכם. או ליתר דיוק, מה הן גורסות שצריך להתבצע טרם מלאכת השיפוץ והבנייה.

אם יש צורך בהיתרי בנייה על פי הרשויות, כמובן שיהיה חשוב לטפל בכך לפני שמתחילים לבנות. אם הרשויות דורשות יועץ בטיחות בזירת השיפוץ, כך תצטרכו לפעול. כך או כך, את הפרטים האלו חובה לברר לפני שמתחילים שיפוצים, בנייה או תהליכים תעשייתיים שונים ומסחריים שמצריכים פיקוח וייעוץ.

מה התפקיד בפועל על יועץ בטיחות?

בפועל, תפקידו של יועץ הבטיחות כולל קביעת ועריכת תוכניות שנתיות בנושאי בטיחות בארגון. כמו כן, יועצי בטיחות יכולים לקבוע או להמליץ על נהלי בטיחות בארגון, כללי סביבת עבודה בטוחים, להעביר השתלמויות בנושאי בטיחות ועוד.

יועץ בטיחות עשוי לעסוק בכל מערך הבטיחות בארגון, החל מציוד כיבוי אש, דרך בטיחות בביצוע פעולות בחברה וכלה בייעוץ בתהליכי התרחבות ובנייה בארגון. כך או כך, יועצי הבטיחות יתנו את חוות דעתם המקצועית ויעשו מה שנדרש בכדי להפחית את הסיכונים לתאונות, חלילה.


אודות מחבר המאמר

ליאור

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.