אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סגירת מרפסת, מהם הדרכים לסגור מרפסת בישראל 2022

סגירת מרפסת: המונח מרפסת מעוצבת כבר מזמן הפך להיות סמל לאיכות חיים ורמת חיים גבוהה. המרפסת היא חלל יוצא דופן בבית שלכם ובמיוחד עבור דירות בבנייני מגורים, אשר אינם זוכים לגינה פרטית וצריכים כל כך את החיבור לטבע ולסביבה. בעוד כל החללים בבית הם סגורים ותחומים בקירות בטון, המרפסת היא מקום בו מטשטשים הגבולות בין החוץ לבין הפנים, מקום המאפשר לרוח ואור טבעי לחדור אל תוך הבית. על מנת להפוך את המרפסת שלכם לחלק בילתי נפרד מהבית אשר ישמש אותכם בכל עונות השנה אתם תצרכו לסגור את המרפסת ולהגן עליה מפני קור, חום, אבק, חרקים וגשמים ורוחות.

להלן מספר שיטות לסגירת מרפסת בישראל עלהם אני אפרט בהמשך המאמר:

  • סגירת מרפסת זכוכית
  • סגירת מרפסת בעזרת מסכי זיפ
  • סגירת מרפסת עם חלונות
  • סגירת מרפסת עם ברזנט

 

סגירת מרפסת עם ברזנט

סגירת מרפסת באמצעות ברזנט או יריעות פלסטיק נפוצה בעיקר בגלל העלות הנמוכה של העבודה, מדובר על יריעת PVC ברזנט שחלקו שקוף שמחובר בעזרת פרופיל לתיקרת המרפסת ואתו ניתן לפתוח או לסגור בצורה ידנית על ידי קשירה של היריעות ברצועות המיועדות לכך. מדובר בפתרון זול יחסית אשר אינו מאפשר הגנה מלאה מפני רוחות עזות וחזקות. מומלץ לקוחות נמוכות או לאזורים שאין בהם רוחות עזות ולאנשים עם תקציב נמוך יחסית של כמה אלפי שקלים בודדים.

סגירת מרפסת חלונות

סגירת מרפסת עם חלונות

סגירת מרפסות באמצעות חלונות היא דרך יעילה ופשוטה לסגור מרפסת. ניתן לסגור כל מרפסת ישרה ומקורה בעזרת חלונות אלומיניום בדיוק כמו חלון רגיל מדובר על זכוכית הנמצאת בתוך מסגרת אלומניוםאשר זזה לאורך המעקה של המרפסת. מדובר בפתרון יעל, חזק, עמיד לרוחות בעלות סבירה. 

סגירת מרפסת זיפ

סגירת מרפסת זיפ

סגירת מרפסת זיפ אשר נעים בתוך מסילות אלומיניום ע"י מנוע ומופעלים על ידי שלט. מדובר בשיטה יעילה המיועדת בעיקר למרפסות אשר מעוניינים בפרטיות והצללה מכיוון שיריעות הזיפ עשויות מבד PVC איכותי אשר חוסם 99% מקרני השמש אשר נכנסות למרפסת, אטום מבחוץ ושקוף מעט מבפנים כלפי חוץ.

סגירת מרפסת זכוכית

סגירת מרפסת זכוכית

סגירת מרפסת זכוכית באמצעות זכוכיות מתקפלות ללא כל פרופלי אלומיניום מאפשרות מראה יוקרתי. בשיטה זאת ניתן לשמור על 100% מהנוף של המרפסת. סגירת מרפסת זכוכית היא הפתרון המוביל בישראל היום עבור סגירת מרפסות לכל מי שיכול להרשות לעצו. מדובר על פתרון אשר מגן מפני רוחות עזות, גשמים, אבק, חרקים ואם מרכיבים גם וילון פנימי ניתן לבצע הצללה מלאה מפני קרני השמש. בצורה זאת ניתן להצל ולמזג את המרפסת ולשהות בה בכל ימות השנה.

 

אני מעוניין לסגור מרפסת, האם יש צורך בהיתר בניה לסגירת מרפסת?

בקיץ 2014 חתם שר הפנים, גדעון סער, על תקנות הבנייה המכונות "רפורמת הפרגולות". במסגרת התקנות נקבע פטור מהיתר עבור מספר עבודות בנייה קטנות, ביניהן פרגולות, גדרות וסגירות חורף; בנוסף לקביעת הליך רישוי מקוצר עבור עבודות נוספות. הרפורמה, נועדה להקל על הסבך הבירוקרטי ולייעל את הליכי התכנון והבנייה במדינת ישראל.

ומה לגבי סגירת מרפסת מאלומיניום? סגירה של מרפסת לא נמצאת כרגע בין העבודות שפטורות מהיתר בנייה. עם זאת, כחלק מהרפורמה היא תיכנס ל"הליך רישוי מקוצר", שמשמעו פנייה לרשות המקומית בלבד. בהליך זה, הוועדה מחויבת לקבל החלטה בבקשה תוך 45 יום. אי-מתן תשובה בטווח זמן זה, תעניק לאזרח רישוי מלא לסגירת המרפסת.

 

רוצים לקרוא על פתרונות קירוי וסגירת מרפסת לחצו כאן


אודות מחבר המאמר

שי דוד | MR-WEB

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.