אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

למה צריך מתווך?

האם מוכר דירה באמת צריך מתווך?

עם המהירות שבה נמכרים בתים בשוק של 2022, למוכרים רבים יש המון שאלות, בעיקר האם מתווכים בכלל נחוצים?

בשוק הדירות של 2022 מוכרים רבים נמשכים לאופצית מכירת נכסיהם לבדם, בכדי לחסוך את עמלת התיווך. אך כפי שמתווכים ומוכרים רבים כבר יודעים, יש לזה מחיר וזאת פרט למחיר הדירה.

המוכר יהיה אחראי לכל הצגות הנכס, הבתים הפתוחים, התיעוד, הגילויים, המשא ומתן על הסכמים, הצעות נגד, ותיאומי בדיקה והערכה.

מיקסום רווחים וחסכון בזמן

מתווך מקצועי, מסוגל לתת למוכר טעימה מהלך הרוח בשוק המקומי בו הוא עובד והרבה מעבר למה שניתן ללמוד ממדלן או יד 2. התייעצות עם מתווך היא קריטית בכדי ללמוד כמה הנכס שווה באמת ולמכור אותו ברווח מקסימלי וזאת בנוסף למציאת נכס חדש במחיר טוב.

מתווך איכותי יכול פרט לתמחור הנכס, לעזור במימון ובמציאת נכס חדש.

בהקשר זה גם כאשר קונה מחפש נכס מתוך אלפי נכסים ברשת והלוחות השונים המצב יכול להפוך בלתי אפשרי ולכן בכדי לחסוך זמן וכסף ניתן להשתמש במתווך שיאפשר גישה לאפשרויות נוספות כגון נכסים אקסקלוסיביים שאינם נמצאים ברשת ושעדיין לא פורסמו. כלומר המתווך יכול לחסוך לקונים שבועות רבים של חיפוש ואף להתאים להם נכסים בהתאם לדרישותיהם.

בעיות חוקיות

בעת רכישת דירה קיימות סוגיות חוקיות רבות ומתווך איכותי יכול למנוע מכם עוגמת נפש רבה לדוגמה: כאשר קונה מעוניין להשיג משכנתה למימון הנכס, עליו להיות נקי מחריגות בניה בכדי שיוכל להשיג משכנתה שתואמת את מחיר הקניה.

חריגות בניה, פרט לעובדה שהן לא חוקיות הן מביאות את הבנק להעריך את הנכס בשווי נמוך יותר משוויו האמיתי ובכך להקטין מחד את פוטנציאל המכירה ומאידך את גובה המימון המקסימלי.

כלומר, העסקת מתווך בעל ידע וניסיון דומה להעסקת פרשן, מתווך מבין את השפה המקצועית ומבין היכן המוקשים וכיצד ניתן למנוע את כישלון העסקה.

אנו במשרד התיווך Realestate MYA עורכי דין בעלי ניסיון מקצועי ועל כן יכולים לפרש גם את השפה המשפטית.

ניהול משא ומתן מקצועי יעיל שעובר בצורה חלקה

הודות למלאי נמוך של נכסים וביקוש מרקיע שחקים מתאפשר לכל מוכר לפרסם ברשתות החברתיות או בלוחות השונים ואף לקבל הצעות מרובות בתוך ימים ממועד הפרסום.

אך לאחר מספר ימים מיום הפרסום, מספר הפניות צונח, שלב ירח הדבש מסתיים ואיתו גם הבטחון במחיר במבוקש.

ולכן למוכרים כדאי להעסיק מתווך בעל ניסיון עשיר גם בשלב הפרסום וגם בשולחן ניהול המשא ומתן שכן עצם נוכחותו של מתווך בעסקה יכול להבטיח משא ומתן קשוח, הסכם הוגן, את העסקה הכי רווחית שניתן להשיג ולמנוע את כישלונה.

בטיחות

מתווך איכותי ומנוסה תמיד ישים את המוכר ואת משפחתו במקום הראשון, במיוחד כיום לאור המשבר הבריאותי הנוכחי אך גם בעבר.

היות וכיום קשה, אם לא בלתי אפשרי, לפקח ולהגביל את מי שנכנס לנכס, חשוב מאוד ליישם פרוטוקול בטיחות מתאים בכדי להגן על בריאותו ובריאות משפחתו ורכושו של המוכר.

דוגמא:

במצב של מגיפה, פרוטוקול הקובע כמה אנשים נכנסים לנכס בבת אחת.

חיטוי במהלך ומיד לאחר הצגת הנכס.

שימוש בסיורים וירטואליים, בכל מקום אפשרי, וזאת בכדי לצמצם את תנועת הרגליים בתוך הנכס למינימום, כך שהמוכר לא יאלץ להופיע בכל פעם שמישהו ירצה לראות את הנכס שלו, והוא לא יצטרך לשווק אותו בעצמו.

בנוסף, קשה לנצח את גורם הנוחות היות ופרט לכל הדברים שצוינו לעיל, מתווך יכול לדאוג לאדריכל מקצועי, שמאי, שיפוצניק שמקפיד על תקני בטיחות ואף עורך דין ובכך ליצור חממה לעסקה רווחית מהירה ובטוחה.


אודות מחבר המאמר

עו"ד עדו גולן,

Realestate MYA | משרד תיווך ברעננה

https://www.realestatemya.com

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.