אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הרצאות על חקר המוח

 

מדובר למעשה באירוע ייחודי הכולל בתוכו חמש הרצאות שונות הניתנות על ידי שלושה חוקרים מהשורה הראשונה בתחום חקר המוח. כאשר כל חוקר או חוקרת מתייחסים לכל הזוויות הכי מעניינות מתחום מחקר המוח. זוויות אשר מנסות להתחקות אחר כל האמיתות, חצאי האמיתות, המיתוסים והחידושים הכי מעניינים בתחום חקר המוח במאה שלנו. ההרצאות בסדרה זו מטפלות בשאלות כמו מה שומר על המוח? או היכן בעצם הנפש שלנו פוגשת את המוח? ובכלל בכמה אחוז של המוח אנחנו באמת משתמשים בחיי היומיום שלנו? ואם חשבתם פעם איך המוח מתרגם מוזיקה ולמה? וכן מה ניתן ללמוד מפגיעות מוח על המוח הבריא? כל הנושאים הללו ניתנים ללמידה באמצעות סקרינז.

הקשר שבין הנפש למוח למכונה

ד"ר רביד דורון, חוקר מוח ומרצה בכער חוקר מהמעבדה הפסיכוביולוגית במרכז הרפואי הדסה עין-כרם, אשר במסגרת עבודתו מתמקד בפיתוח תרופות צמחיות לחרדה ודיכאון. בוחר להתעמת עם שאלת הקשר שבין הגוף והנפש. במסגרת הרצאות על חקר המוח הוא בוחן מי חזק יותר, הגוף שלנו או אולי הנפש. הוא בוחן שאלה זו בהרצאתו מזווית חקר המוח ומחפש יחד עם קהל שומעיו את מקום מושבה של הנפש במוחו של האדם. בנוסף, הוא מדבר על ההגנות של המוח כולל התאים והמבנים השונים שניתן למצוא בו.

בהרצאה נוספת שלו במסגרת הסדרה הזו יוצא ד"ר דורון ביחד עם הצופים שלו למסע מרתק בתוך המוח. הוא מכיר להם את התאים שבונים את המוח, מסביר על החיבורים ביניהם ובעיקר מתמקד בדרך פעולתו הייחודית והמופלאה של האזור הגבוה ביותר במוח הלוא הוא הקורטקס. אם יש בינינו מי שתהו איך אנחנו מוציאים פעולה מוטורית מהמחשבה אל הפועל, וגם כיצד אנחנו רואים ומרגישים את הסביבה, כאן תוכלו למצוא את כל התשובות. ולבסוף, נלמד להכיר את המחקר המתקדם ביותר שהוא הממשקים שבין מוח למכונה.

הרצאות על חקר המוח – בייבי מוצרט ופגיעות מוחיות

עמית אברון, שהוא מרצה באוניברסיטה הפתוחה בקורסים "מבוא לפסיכולוגיה" "פסיכולוגיה קוגנטיבית ו"ההיסטוריה של הפסיכולוגיה" במשך העשור האחרון, הוא בוגר תואר שני  בתחום הנוירופסיכולוגיה, מטעם אוניברסיטת חיפה, ותואר שני תחום "מוח מוזיקה ותודעה" של אוניברסיטת Goldsmiths בלונדון. ד"ר אברון מרצה במסגרת הרצאות על חקר המוח על כמות השימוש שאנו עושים במוחנו. הוא דואג להסביר על תפקידם השונה של מוח ימין ומוח שמאל. ועונה על השאלה המשמעותית שכנראה מעסיקה לא מעטים מאיתנו: מי מבין השניים - הלב או המוח, הוא אכן משכן הרגשות. ההרצאה גם נותנת מענה לגבי השוני בין המוח הגברי למוח הנשי. ואם אתם הורים, הרי שכאן תוכלו ללמוד כיצד באמת אמור "בייבי מוצרט" להשפיע על תפקודם המוחי של התינוקות שלכם.

בהרצאה נוספת שלו בסדרה זו הוא מגלה לנו כיצד גילו החוקרים את איזורי השפה במוח, את איזורי הזכרון וכן את איזורי האישיות וההתנהגות החברתית. ומה קורה בעקבות פגיעות מוחיות וכיצד זו משנה את האדם ואת התנהגותו לאחר שהיא מתרחשת. מידע חשוב לא פחות הוא לדעת כיצד מאבחנים פגיעה מוחית וכן מהו הסיכוי לשקם פגיעה כזו.

לטפל במוח

הרצאה מרתקת לא פחות בתוך סדרת הרצאות על חקר המוח, היא ההרצאה של ד"ר קרן בן יצחק . דרן בן יצחק היא  בעלת תואר שלישי במדעי המוח, ובעלת תואר שני במדעי המוח ופסיכולוגיה מחקרית- ניסויית. ההרצאה המרתקת שלה מדברת על האופן שבו המוח יוצר עבורנו כל חוויה, ולמעשה חוויה זו היא שמתרגמת עבורנו למציאות. המוח הוא מאוד משמעותי עבורנו, לדבריה, כי בזכותו אנו מודעים לקיומנו ואף מסוגלים להעניק משמעות לחיינו.

חלק נכבד מהרצאתה מוקדש לעובדה כי בעשורים האחרונים חקר המוח הפך למעשה לתחום פורץ דרך אשר גילוייו הם אלו המשפיעים באופן דרמטי על עולם הרפואה ובמיוחד על עולם התרפיה. מסתבר כי לא מעט טענות וממצאים בחקר המוח הם אלו התורמים ומשנים את עולם הטיפול. דרך ההרצאה שלה ניתן ללמוד מה בעצם קורה למוח שלנו כשאנו מחליטים לצאת למסע פנימי לתוך עצמינו, כלומר לעבור תרפיה. היא נותנת הסברים לגבי השינויים, ומסבירה כיצד המוח מאפשר לנו לשנות דפוסי מחשבה והתנהגות. חקל מרתק לא פחות הוא המענה שהיא מספקת לשאלה האם אנו מסוגלים להתמודד עם אתגרים, פחדים ומשברים, ואיך אנחנו עושים זאת.

ההרצאות בסקרינז

חברת סקרינז שהוקמה ב-2020 על ידי קבוצת דה בוקס, היא בעלת הפלטפורה שעליה רצות ההרצאות הללו. זוהי פלטפורמה המהווה זירת מסחר, כלומר מרקט פלייס, המאפשרת מציאת תוכן וידאו איכותי. המשתמשים בפלטפורה זו יכולים ללמוד ולהתפתח ברמה האישית באמצעות הרצאות וסדנאות של כמה מהמרצים והיוצרים המובילים בתחומים שונים. המטרה היא למעשה לאפשר ליוצרים ומרצים אלו להתפרנס מידיעותיהם מבלי לצאת מפתח ביתם, ובד בבד לאפשר לקהל הרחב להרחיב את ידיעותיו, ולאפשר לו ללמוד ולהתפתח כרצונו, ולעשות זאת בקטגוריו רבות ושונות.

משתמשי סקרינז זוכים לחווית צפייה איכותית שלעיתים אף הופכת לאינטראקטיבית. ניתן לצפות בהרצאות אלו על המחשב הביתי, הטלפון, או הטלויזיה בסלון, וניתן גם לסנן את הקהל שעימו הם צופים בהרצאות השונות, לשלוח הערות ותגובות הן למרצה במהלך ההרצאה, אם מדובר באירוע לייב, או לחילופין להתכתב עם הצופים האחרים במסגרת צ'אט אישי.

מיליוני דולרים הושקעו בפיתוח הטכנולוגיה והתוכן של הפלטפורמה, אשר גם הושקה לאחרונה בארצות הברית.

 

 

 


אודות מחבר המאמר

למידע נוסף בקרו באתר סקרינז: https://screenz.live/he

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.