אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תזרים

אם יש ברשותך עסק, אתה חייב להכיר וליישם כמה כלים פיננסיים עיקריים על מנת שתוכל לדעת בכל זמן נתון, את מצבו של העסק.כלים פיננסיים אלו, הם מרכזו של העסק, והם שמראים את מצבו הכספי, מבחינת תזרים מזומנים, מאיזו נקודה הוא מתחיל להרוויח, ומה צופה העתיד, מבחינת התקציב המתוכנן.   דו"ח תזרים מזומנים:   מזומנים הם כוחו של העסק.עסק שאין ברשותו מזומנים זמינים לפעולותיו השוטפות והעתידיות, עתיד להיכשל.תזרים מזומנים הוא ההפרש בין הכנסות העסק בפועל, לבין הוצאות העסק בפועל.מטרת דו{ח זה היא ליידע אותך בכל רגע נתון מה יתרות המזומנים של העסק, ומה היתרה הצפויה במהלך תקופת התכנון. תיכנון הדוח בצורה נכונה ובשיטתיות יכול למנוע הפתעות לא נעימות, למשל שיחה מהפקידה בבנק, שאומרת לך להפקיד כסף באופן בהול, או שהיא מתחילה לא לכבד שיקים

הדו"ח נחלק לשלושה נושאים:

הנושא הראשון הוא מעקב עבור כל תקבולי העסק.התקבולים כוללים את הכנסות העסק ממכירות בפועל ומכירות בהקפה, וכן הלוואות מגורמים שונים, את התקבולים תכלול בדו"ח על פי מועד קבלתם.

הנושא השני הוא צד התשלומים, פה תכלול כל הוצאה עתידית על פי תאריך פירעונה. התשלומים כוללים את התשלומים לספקים השונים, החזר הלוואה לבנק, משכורות, תשלומים לחברת אשראי, וכל תשלום אשר משפיע על יתרת המזומנים של העסק. את התשלומים תכלול בדו"ח על פי תאריך פירעונם.

הנושא השלישי בדו"ח הוא הכנסת יתרת פתיחה של חשבון הבנק שלך.יתרת פתיחה היא למעשה יתרת החשבון הבנק שלך בסמוך למועד התחלת עריכת הדו"ח.דו"ח תזרים מזומנים שמנוהל בצורה מדוקדקת, הוא תמונת שיקוף עתידית של תדפיס הבנק שלך.

נקודת האיזון  בשביל לדעת היכן אתה מתחיל להרוויח, אתה חייב לדעת את נקודת האיזון.נקודת האיזון מראה באיזה היקף של מכירות העסק מכסה את ההוצאות הקבועותוהמשתנות שלו, ומתחיל להרוויח.בכדי למצוא את הנקודה החשובה הזו עליך להבין שלושה מושגים נוספים:הוצאה קבועה - הוצאה שבכל מקרה תצטרך להוציאה ללא שום קשר אם העסק הרוויח או הפסיד, כמו: ארנונה, טלפון, חשמל.הוצאה משתנה - הוצאה שמשתנה על פי היקף המכירות של עסק, כמו: חומרי עבודה, עמלות סוכנים.רווח גולמי - ההפרש בין מחיר המכירה של המוצר לבין עלותו. מקובל לנקוב בו באחוזים. תקציב   מטרת התקציב היא לבנות את עתידו של העסק מבחינת הכנסות, הוצאות ועוד.בתכנון התקציב נבנה את סעיפיו לפי מידת הרלוונטיות שלהם לעסק.בעזרת בנייה נכונה של התקציב נוכל לשלוט ולפקח על הפעולות הנעשות בעסק במהלך השנה.במידה ונדע כמה הקצבנו לכל פרט מדי חודש, היכולות לפקח על ההכנסות וההוצאות תהיה רבה יותר. בעסקים גדולים הכנת התקציב היא פעולה משולבת של כל מחלקות העסק.כל אחראי מחלקה מכין דוח לגבי תחום אחריותו, ואחר כך מאחדים את כל הדוחות לכדי תקציב אחד.

במידה ואנו מוכנים לשינויים, אנו לא מופתעים, ויכולים להכין פתרון לכל תרחיש אפשרי.

חמי שמגר | דוח שנתי , רואי חשבון , משרדי רואי חשבון


אודות מחבר המאמר

חמי שמגר | דוח שנתי , רואי חשבון , משרדי רואי חשבון

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.