אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תזרים מזומנים

אם יש עסק בבעלותך, אתה חייב להכיר וליישם כמה כלים פיננסיים עיקריים על מנת שתוכל לדעת בכל זמן נתון, את מצבו של העסק.כלים פיננסיים אלו, הם לב ליבו של העסק, והם אלה שמראים את מצבו הכספי, מבחינת תזרים מזומנים, מאיזו נקודה הוא מתחיל להרוויח, ומה צופה העתיד, מבחינת התקציב המתוכנן.   דו"ח תזרים מזומנים:   

מזומנים הם כוחו של העסק.עסק שאין ברשותו מזומנים זמינים לפעולותיו השוטפות והעתידיות, מובטח לו להיכשל.תזרים מזומנים הוא ההבדל בין הכנסות העסק בפועל, לבין הוצאות העסק בפועל.מטרת דוח זה היא להראות לך בכל רגע נתון מה יתרות המזומנים של העסק, ומה היתרה הצפויה במשך תקופת התכנון. ניהול הדוח בצורה נכונה ובאופן שיטתי עשוי למנוע הפתעות לא נעימות, למשל שיחה מהפקידה בבנק, שאומרת לך להפקיד כסף באופן דחוף, או שהיא מתחילה לא לכבד צ'קים

הדו"ח נחלק לשלושה נושאים:

הנושא הראשון הוא מעקב עבור כל תקבולי העסק.התקבולים כוללים את הכנסות העסק ממכירות בפועל ומכירות בהקפה, וכן הלוואות מגורמים שונים, את התקבולים תכניס בדו"ח על פי מועד קבלתם.

הנושא השני הוא צד התשלומים, פה תרשום כל הוצאה עתידית על פי זמן הפירעון. התשלומים כוללים את התשלומים לספקים השונים, החזר הלוואה לבנק, משכורות, תשלומים לחברת אשראי, וכל תשלום שהוא משפיע על סכום המזומנים של העסק. את התשלומים תכלול בדו"ח על פי תאריך פירעונם.

הנושא השלישי בדו"ח הוא הכנסת יתרת פתיחה של חשבון הבנק שלך.יתרת פתיחה היא למעשה יתרת החשבון הבנק שלך נכון לתאריך התחלת עריכת הדו"ח.דו"ח תזרים מזומנים שמנוהל בצורה מדוקדקת, הוא תמונת שיקוף עתידית של תדפיס הבנק שלך.

נקודת האיזון 

 בשביל לדעת היכן אתה מתחיל להרוויח, אתה חייב לדעת את נקודת האיזון.נקודת האיזון מראה באיזה היקף של מכירות העסק מכסה את ההוצאות הקבועות והמשתנות שלו, ומתחיל להרוויח.בכדי למצוא את הנקודה החשובה הזו עליך לדעת שלושה מושגים נוספים:הוצאה קבועה - הוצאה שבכל מקרה תצטרך להוציאה ללא שום קשר לרווח או הפסד של העסק, כמו: ארנונה, טלפון, חשמל.הוצאה משתנה - הוצאה שמשתנה על פי היקף המכירות של עסק, כמו: חומרי עבודה, עמלות סוכנים.רווח גולמי - ההפרש בין מחיר המכירה של המוצר לבין עלותו. מקובל לנקוב בו באחוזים. תקציב 

  מטרת התקציב היא לתכנן את עתידו של העסק מבחינת הכנסות, הוצאות ועוד.בתכנון התקציב נבנה את סעיפיו לפי מידת החשיבות שלהם לעסק.באמצעות בנייה נכונה של התקציב נוכל לשלוט ולפקח על הפעולות המתבצעות בעסק במהלך השנה.אם נדע כמה הקצבנו לכל סעיף וסעיף מדי חודש, יכולתנו לפקח על ההכנסות וההוצאות תהיה רבה יותר. בעסקים גדולים הכנת התקציב היא פעולה משולבת של כל מחלקות העסק.כל אחראי מחלקה מכין דוח שכולל את תחום אחריותו, ואחר כך מחברים את כל התחזיות לכדי תקציב אחד.

אם אנחנו מוכנים לשינויים, אנו לא מופתעים, ויכולים למצוא פתרון לכל תרחיש פוטנציאלי.


אודות מחבר המאמר

http://yoshra.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.