שיטת הניאו טנטרה הינה תוצאה של ההתפתחות המודרנית - מערבית של הטנטרה המסורתית (לטנטרה רצף היסטורי של מעל 2000 שנה).
גישתה של הטנטרה המחודשת היא שתהליך טרנספורמציה יכול לקרות רק כאשר יש התייחסות למכלול האדם בכל מישורי הקיום שבו – הגופני, הרגשי, המיני והרוחני. הטנטרים התייחסו לאנרגיה המינית כאל אנרגית החיים שלנו – כוח זה זמין בצורה טבעית, כלי לחופש הנעלה ביותר, חיבור לאנטימיות, קירבה, עונג, אהבה, שמחה, משחקיות, חיוניות, הרמוניה וזרימה.הטנטרה התפתחה בהודו ולאחר מכן הגיעה לטיבט ולסין.
האסכולות ה"ימניות" כמו "טנטרה-יוגה" ו"טאו-טנטרה" הדגישו תרגולים מובנים. האסכולות השמאליות כמו ה"טנטרה השחורה" או ה"טנטרה של יד שמאל" האמינו בשבירת מוסכמות והתניות חברתיות ותרבותיות שנערמו והועברו אלינו מדור לדור, שחרור וחופש מכבלי החברה. הם הדגישו איניבידואליות/ייחודיות, חיבור לרצון האותנטי, לטבע ולטבעיות.
למרות הגישות השונות והתרגולים השונים, המשותף לכל האסכולות הוא האופן שבו הם מתייחסים לאנרגיית המינית כאל אנרגיית החיים.אושו (1931-1990) אשר החייה את הטנטרה והושפע מהאסכולות השמאליות, לכן הוא שילב תהליכים תרפיוטיים מביו-אנרגיה, פסיכולוגיה וסקסולוגיה ויצר מדיטציות אקטיביות כמו ה"קונדליני" ועוד.
תלמידתו, מרגו אננד (מורתי), יצרה עוד תהליכים ותרגולים ברוח השפעתו ודרכו, המותאמים לאדם המודרני המתמקדים במדיטציה, נשימה, קול, תנועה, תראפיה, פרקטיקות וטכסים טנטריים. בניגוד לרוב המסורות הדתיות והרוחניות שהתייחסו ליצר המיני כאל שורש הרע, שילבו הטנטרית מודעות מדיטטיבית עם שכלול היכולת הארוטית והאקסטטית כאמצעי ל"שחרור הנפש" והתעלות, תרתי משמע.
הפיסול האירוטי על קירות המקדשים בקג'ורהו, צפון הודו, כפי שמופיע גם ב"קאמה סוטרה" (מדע האהבה), מראה על השפעתה של הטנטרה על התרבות ההודית. הפירוש של המילה טנטרה הוא מארג, מטווה והתרחבות (מקור המילה מסנסקריט, שפה הודית כתובה שאינה מדוברת).
חיה כספי - מנחת סנאות ופעילויות טנטרה וטנתרהתרפייה