שיווק ופרסום דרך האינטרנט נהפך לאחת השיטות המשתלמות והרווחות ביותר הקיימות היום. יותר ויותר עסקים מבינים שהצלחתם תלויה ביכולת להתאים את מערך השיווק שלהם לעידן החדש של מכירות וירטואליות.
מספר סרטי תדמית – ערובה ליעילות.
אחת הדרכים הקיימות היום הינה הפקת סרטי תדמית על החברה. היום יותר ויותר מבינים כי יש להתאים את סרטי התדמית לפלח השוק המיועד. יש סרטי תדמית לקונגרסים ולוועידות, יש סרטי תדמית לאנשי המכירות למשל, יש סרטי תדמית לאתר החברה, ויש סרטי תדמית שמטרתם להיות מוצגים באינטרנט, למשל ביו-טיוב.
ריבוי סרטי התדמית נובע בין היתר מההפחתה הניכרת בעלויות הפקת הסרטים. בעבר, חברות נהגו להשקיע מאות אלפי שקלים בסרטי תדמית מתוך הנחה שככל שהסרט יהיה מושקע יותר, כך יהיה יעיל יותר ויוכיח את הצלחת החברה התוצאה הייתה שסרטי התדמית בעבר היו עשירים בפעלולים ואפקטים טכנולוגים, שלא לדבר על גיוס מפורסמים למיניהם.
סרטי התדמית המודרניים – פשוטים ויעילים.
אולם היום הגישה השתנתה. עסקים קטנים ובינוניים רבים נוכחו לדעת כי דווקא סרט תדמית פשוט וצנוע כמעט. סרטי תדמית על עסקים כאלה מבוססים בעיקר על הצגת האדם שמאחורי העסק והאנשים הפועלים בסביבתו, אפילו אם אין מדובר בשחקן חובב.
מתברר כי הדבר העיקרי שמעניין את הלקוח הוא לדעת עם מי הוא בא במגע. לקוח שמרוצה מהיחס אליו יחזור למקום ושמש שגריר של שיווק ויביא לקוחות נוספים. לקוח שמרגיש היכרות עם בעלי העסק והעובדים, ירגיש גם ביתר נוחות כשיבוא במגע איתם.
כמובן שבסרט אסור יהיה להזניח גם את העסק עצמו, את המוצר הנמכר ואת ייחודו. התוצאה? סרטי תדמית שעלותם אינה עולה על עלפי שקלים, אבל לא פחות יעילים מהסרטים היקרים יותר.
סרטי תדמית – לא תחליף לאיכות.
סרטי התדמית רק יכולים לדאוג להפצת הידע על המוצר למירב האנשים. יחד עם זאת חשוב להדגיש כי סרטי תדמית לא יהיו תחליף לאיכות המוצר ולמחיר תחרותי. הם יוכלו להביא את הלקוח, לא להכריח אותו לקנות. מוצר מבוקש במחיר תחרותי ימשיך להיות הבסיס של כל עסק הרוצה להצליח.
המאמר נכתב בחסות חברת Dreamview העוסקת בתחום בניית אתרים