אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הפצת דואר אלקטרוני ככלי שיווקי

 

אמצעי השיווק העומדים בפני בעלי העסקים, לרוב כרוכים בהוצאות רבות. ההוצאה על שיווק היא אחת ההוצאות הקשות ביותר עבור בית העסק, שכן אין בגינן תמורות מידיות אלא לטווח רחוק בלבד, מה גם שלא כל קמפיין פרסומי אותו מפעיל בית העסק, מוכיח את עצמו בסופו של דבר כיעיל. אחד הכלים השיווקיים אשר למעשה, אינם כרוכים בעלויות משמעותיות ובהוצאות כבדות הוא השיווק באמצעות הדואר האלקטרוני, ובאמצעות מערכת דיוור אלקטרוני והפצת ניוזלטר. 

במאמר שלפניכם, נסקור את האפשרות של שימוש במערכות הפצת דואר במייל ככלי שיווקי. מי יכול להשתמש במערכות דיוור מקוון למטרות שיווק ופרסום? למי זה מתאים? מהיכן מגיעות כתובות הדואר האלקטרוני אליהן נשלחות ההודעות הפרסומיות, ומה הוא התוכן המומלץ אותו יש לשלוח למקבלי ההודעות? המשיכו לקרוא.

דיוור, למי זה מתאים?

ובכן, כמעט כל בעל עסק, מנהל כיום את ההתקשרות עם לקוחותיו באמצעות הדואר האלקטרוני. השימוש בדואר האלקטרוני מהווה אסמכתא משפטית לקבלת כל סוג של הודעה, מה שהופך כיום את התכתובת העסקית לקלה ומהירה יותר מאי פעם. ולשאלתנו, הפצת דואר ככלי שיווק מתאימה לכל בעל עסק המנהל תכתובת עסקית עם לקוחותיו באמצעות הדואר האלקטרוני. מאגר כתובות הדואר הוא מכרה זהב שיווקי, ולו נקפיד להשתמש בו באופן הנכון והרציני ביותר, נוכל לעודד את הפעילות עם הלקוחות הקיימים באופן משמעותי ביותר.

אילו הודעות נשלחות אל הלקוחות?

הודעות הדואר האלקטרוני הנשלחות במסגרת קמפיין דיוור ישיר, הן תדמיתו של בית העסק בעיני הלקוח. בפירוש אין להקל ראש בבחירת הטקסטים המוכללים אל ההודעה, ובוודאי שלא לשלוח מודעות פרסומיות נטו. המסרים השיווקיים אותם נרצה להעביר באמצעי שיווק זה, יהיו סמויים מהעין, או משולבים אל צידיו של ניוזלטר עתיר מידע מקצועי כבדרך אגב. המטרה הצריכה לעמוד לנגד עינינו היא באמת ובתמים להעביר מידע מקצועי רלוונטי ומעניין אל מקבל ההודעה, כאשר מערכות הדיוור הישיר מאפשרות לנו להכיר באופן מדעי לפחות, את מקבל המודעה על בסיס קריטריונים בהם נכללים גילו ומינו של מקבל ההודעה, תחומי עניין ועוד.

כיצד נעקוב אחר תוצאות קמפיין הדיוור?

הפצת דואר במייל מתבצעת לרוב באמצעות מערכות של דיוור ישיר. מערכות אלו מתאפיינות בשני כלים עיקריים המקלים על העבודה: הראשון, הוא הכלי באמצעותו נגדיר מראש כל כתובת מייל בקריטריונים כלליים אודות מקבל ההודעה, זאת בכדי שנוכל להכווין את תוכן ההודעה לקריטריונים אלו, ואילו הכלי השני, הוא הפקה של דוחות סטטיסטיים מפורטים בדבר תוצאותיו של הקמפיין.

הנתונים אשר יוצגו בפנינו במהלך ובסופו של קמפיין הפצת דואר במייל יכללו את כמות השליחות אותן בצעה המערכת אל הלקוחות, כמות ההודעות אשר בסופו של דבר אכן נפתחו ונקראו, וכמובן, כמות הכניסות אל אתר האינטרנט או המודעה הפרסומית אותה שילבתם אל הטקסט האינפורמטיבי.


אודות מחבר המאמר

עורך אתר שיווק.קום

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.