אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » עסקים מקוונים » סליקת כרטיסי אשראי

סליקת כרטיסי אשראי

מחבר המאמר: סליקת כרטיסי אשראי
פורסם בקטגוריה: עסקים מקוונים
המאמר נקרא 441 פעמים
תאריך פרסום: 15.04.09
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


מי ביקש סליקה בכרטיסי אשראי, ולא קיבל ?

עסקים רבים תולים תקוות רבות ואת מיטב התוכניות העסקיות שלהם תוך התבססות על מודל קבלת תשלומים באינטרנט מלקוחות בכרטיסי אשראי. אולם לא מעט חלומות עסקיים מתנפצים לאחר נסיונות התקשרות כושלים עם חברות האשראי. מדוע זה קורה ? האם וכיצד יכולים סוחרים למנוע סירוב ונידוי עסקי על ידי חברות האשראי.  TRANZILA המערכת המתקדמת של סליקת כרטיסי אשראי, מגישה מדריך הישרדות עסקית לסוחר המתחיל מול כרישי חברות סליקת כרטיסי האשראי.

לעיתים הם מגיעים על סף דמעות. הם מרגישים דחויים ומושפלים. הם פשוט לא מבינים איך חודשים של עבודה עומדים לרדת לטמיון עקב צרות עין או חוסר פירגון של נציגי חברות סליקת כרטיסי האשראי. בשלב הזה בדרך כלל, זה באמת מאוחר מידי. למרבה הצער, כמעט אף פעם חברות האשראי לא יחזרו בהם מתנאי ההתקשרות המוצעים או מדחייתו של סוחר. ובכן, למה שלא כל סוחר המעונין לקבל תשלומים באינטרנט שיבקש להתקבל לעבודה מול חברות האשראי יתקבל באופן אוטומטי? אז התשובה הנה תשובה המעט מורכבת:

הם מפחדים
ראשית כיוון שלא כל הסוחרים דומים זה לזה, חברות אשראי המשמשות כחברות סולקות (Acquirers) חשופות לצד ההזדמנויות העסקיות ללא מעט סכנות. למעשה הצלחתה או כישלונה של חברת סליקת כרטיסי אשראי הינה פונקציה של יכולות ניהול הסיכוניים שלה. תהליך הגיוס והחיתום של סוחרים חדשים הינו השלב שבו חברות כרטיסי אשראי נחשפות בצורה המקסימלית. גורמי הלא נודע מכניסים את אנשי מחלקות הבטחון בחברות האשראי למיגננה. טפסי ההרשמה במקרים רבים שבהם יוערך העסק כעסק בר סיכון, יוחזרו למחלקות המסחריות עם המלצה לחיתום תחת תנאיים עסקיים דרקוניים, ערבויות ובמקרים רבים חותמת אדומה "נדחה" תוטבע בטפסים.

הכחשות עסקה: תפוח אדמה לוהט
החשש הגדול ביותר הוא בחשיפה להונאות ועוקצים. במקרים אילו בעל העסק יקים חברת קש שתתחיל להזרים פעילות עסקית שתתברר לעיתים כפעילות ללא כיסוי. מקרים אילו יכולים לכלול חבילות נופש דימיוניות, מוצרים פיקטיביים וצבירת הזמנות והעלמות לפני הספקתם. מחזיקי כרטיס האשראי בצדק או שלא בצדק יתבעו את עלבונם וכספם במקרים מסוימים מחברות כרטיסי האשראי. לאחרונה נחשפות החברות לתלונות על phishing כלומר הונאות בעיקר דרך האינטרנט המוציאות את פרטי כרטיסי האשראי של משתמשים תמימים דרך התחזויות או בקשות אימות פרטים פיקטיביות. לאחר מכן יסלק כסף דרך חשבונות אשראי תמימים. על כן, חלק נכבד ממאמצי הסינון של גורמי הביטחון של חברות סליקת כרטיסי אשראי יתרכז בבדיקה אישית של היסטוריית הסוחר ובנסיון לתהות על קנקנו. סכנת הכחשת עסקאות (ChargeBack) מטילה צל כבד על כל פעילות עסקית של סליקת כרטיסי אשראי. חלקן הניכר של ההכחשות נובעות מטענות של מחזיק הכרטיס "זה לא הייתי אני בכלל". ההכחשות עלולות לנבוע גם ממקרים של חוסר שביעות רצון אולם במקרים רבים הינם מהווים אינדיקציה לבעיות אקוטיות במערכות האבטחה או בטיב פעילותו של העסק. סוחרים החשופים להכחשות ברמת סיכון גבוהה צפויים לדמי טיפול וקנסות כבדים בנוסף לביטולי העסקאות וזאת כיוון שגם על חברות הסליקה מופעל לחץ מסיבי מהחברות הבינלאומיות של כרטיסי האשראי לעמוד באחוזי הכחשות נמוכים.

בבדיקת ההסתברות להכחשות אפשריות נבדקים הגורמים הבאים:

בתעשיית המסעדנות למשל כמעט ואין תופעות של הכחשות. נניח שאכלתם במסעדה ואינכם מרוצים, סביר יותר שתתלוננו על המנה העלובה ותזכו למנה אחרת במקומה או בהתנצלות מאשר הסבירות שתחכו עד שתגיעו הביתה, תמתינו מספר ימים ואז תכחישו את קיום העסקה בחברות האשראי. לעומת זאת עסקה קמעונית רגילה כבר מעמידה את ההכחשה בסבירות גבוהה יותר. מיזמים חדשניים מידי בעלי אופי הרפתקני ונועז מידי יתקלו במשב רוח קריר בחברות האשראי.

- מוצר או שירות
ככל שהמוצר הינו פחות ממשי או מוחשי, הסיכון להכחשה גדל. כאשר מדובר בשירות ולא במוצר, הסיכון אף גדל עוד יותר.

- רבותי ההיסטוריה חוזרת
כמו בכל עסק, חברות אשראי רוצות לדעת עם מי הם מתקשרים. אולם שלא כמו בכל עסק אחר לחברות האשראי יש יתרון - בסיסי נתונים. היות ובארץ חברות סליקת כרטסי אשראי הינן גם החברות המנפיקות, אנשי מחלקת הביטחון יכולים בלחיצת כפתור לדעת כמעט הכל על הסטוריית הסוחר, מי עומד מאחוריו, ואפילו את הרגלי הצריכה והבילוי של בעל העסק. יש הטוענים כי הקשרים הבנקאיים שלהם יכולים לחשוף מסגרות אשראי, חובות והצלחות וכשלים היסטוריים. לכן כוחם של חתמי חברות האשראי הינו מדהים. לא פלא שכוחם והשפעתם הארגונית של אנשי הביטחון הוא ללא תקדים.

- מעמד העסקה - מסמך מלא או חסר?
עסקה שבה הלקוח נוכח פיזית כרטיסו "מגוהץ" והוא מוחתם על ספח, נחשבת לעסקה במסמך מלא. עסקאות אחרות כלומר טלפוניות, דרך פקס או דרך תשלומים באינטרנט, מעמדם המישפטי והחוזי שונה. עסקאות אלו כמעט תמיד יחויבו בעלויות יותר גבוהות בחברות האשראי. האינטרנט הביא סדרה של הזדמנויות עסקיות וסכנות לחברות האשראי. המדיה משמשת לא רק כאמצעי תשלום אלא במקרים רבים כמקום המסירה של המוצר עצמו. תוכנות ותכנים משחקים ושרותי ערך מוסף הניתנים דרך האינטרנט נמצאים ברמות סיכון מאוד גבוהות להכחשה ותנאי ההתקשרות עם חברות האשראי לעסקים מתחילים הינם מאיימים ומפלצתיים. אחוזי ההכחשות בתעשיות ההימורים והסקס, הינם מהגבוהים שישנם ועלולים להגיע לעשרות אחוזים. סוחרים רבים אינם מודעים כי במקרים של חריגה ברמת ההכחשות או במידה של הפרת תקנות ויזה או מסטרקארד, הם עלולים להמצא ברשימת ה MATCH - (Member Alert to Control High-risk Merchant list) רשימה שחורה ומפוקפקת של סוחרים מסוכנים שעלולה להחתים כל עסק בהווה או בעתיד. במקרים אילו גם חברת האשראי נדרשת להסברים ולעיתים אף לקנסות.

טכנולוגיות, תקנים והסדרים מיוחדים לדוגמאת תקן 3d Secure של חברות סליקת כרטיסי אשראי לאימות עסקאות תשלומים באינטרנט ושירותי סינון עסקאות תופסים תאוצה על מנת להלחם בתופעת הכחשת העסקאות, כמו כן החברות מקפידות על נהלים לאבטחת מידע שימוש בפרוטוקולים להצפנה.

תקני אבטחה ובדיקת אבטחה של אתרי אינטרנט הינה כיום דרישת סף של חברות סליקת כרטיסי אשראי. אתרי מסחר חדשים וישנים נאלצים לעבור תקן אבטחה הנקרא PCI

הכנה לחיתום - הגיון עסקי בריא

לאחר שהכרנו את משתני הסיכון ואת כוחם הרב של חברות סליקת כרטיסי אשראי עלינו להכין את עצמינו לתהליך החיתום. הדרך הטובה ביותר לעבור את התהליך בביטחה היא עוד בשלב התוכנית העסקית. תוכנית עסקית בריאה המושתתת על הגיון עסקי בריא, תביא בחשבון את גורמי הסיכון. טיב השירות, אספקת הסחורות ושקיפות מירבית ללקוחות תוריד את גורמי הסיכון ותטייב את התוצאות העסקיות. יתכן ותהליך ההכנה לחיתום ישמש כמעין תו תקן שישדרג את הראייה והעשייה העסקית כולה. בנוסף חשוב מאד להכין תקנון לאתר, מדיניות החזרים ברורה ודרכים של הלקוחות לפנות למחלקת שירות לקוחות. בסופו של התהליך נדרשת מעל לכל הוכחה שאתר האינטרנט עבר בדיקות אבטחה והוא כשר למהדרין. תוכנית עסקית מבוססת תעניק לעסק שלכם את הביטחון הנחוץ גם בעת הצגת העסק לגורמים המעריכים בחברות האשראי. על מנת ולקבל תנאי חיתום טובים, עליכם להדגים בסיס כלכלי מוצק ופוטנציאל עסקי נקי ומבטיח, בקיצור לעורר את התיאבון לחברות האשראי ולקוות שעם התיאבון יבוא גם האוכל.



אודות מחבר המאמר:

טרנזילה סליקת כרטיסי אשראי



דירוג המאמר: 5.0

תגובות למאמר סליקת כרטיסי אשראי תגובות למאמר סליקת כרטיסי אשראי

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר סליקת כרטיסי אשראי. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא עסקים מקוונים

כמה אתם בוכים שהמחשב לא תקין?
איך השגתי 650 לייקים לדף שלי?
השוואת מחירי משלוחים
בניית אתרים מקצועית – הסוד לבניית אתרים מצליחים
עצות לבחירת מתנות מקוריות ליום הולדת
איזה מוצרים כדאי למכור בחנות הווירטואלית שלכם
דגשים בבניית חנות וירטואלית
דגשים בבניית אתרים מקצועיים
גם העסק שלכם יכול לגדול - בניית אתרים לעסקים
סליקה של כרטיסי אשראי דרך הסמארטפון עם פאייפל
על ההבדל בין משחקים להורדות
כיצד להפוך את החנות אונליין שלכם לעסק בינלאומי
משאבות מינון בתעשייה
מהי ממברנה?
מהו פחם פעיל?

הנך נמצא כאן: סליקת כרטיסי אשראי.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.