אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » עסקים מקוונים » הקמת חנות וירטואלית 3

הקמת חנות וירטואלית 3

מחבר המאמר: mamtera
פורסם בקטגוריה: עסקים מקוונים
המאמר נקרא 538 פעמים
תאריך פרסום: 09.12.10
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


7. גישה למוצריםבהנחה שלקוח הפוטנציאלי נכנס לעמוד הבית של החנות הוירטואלית שלך, בדרך כלל יותר מ-50% יגיעוישירות לעמוד הבית או מעמוד מוצר כדי לבדוק מוצרים נוספים באתר ולהתרשמות כללית מהאתר והעסק שהאתר מייצג.סטטיסטיקה זו מלמדת אותנו שצריך לשים תשומת לב לתהליך מציאת מוצר באתרי המכירות / חנויות אינטרנט בוני אתרים רבים סומכים על אפשרות החיפוש שנמצאת באתר ולא משקיעים על נגישות קלה למוצר בדרכים אחרות.חיפוש על-ידי שימוש בתיבת חיפוש פנימית של גוגל או תיבת חיפוש שפונה לבסיס הנתונים ולשדות כמו שם מוצר, פירוט המוצר ועוד, שיטה לא כל כך אהודה למציאת מוצר בקרב הגולשים על-ידי שימוש בשיטה זו לא תמיד מגלים את כל מגוון המוצרים והרבה מוצרים די נעלמים מעיני הגולש שמודע לעניין והרבה פעמים מוותר מראש על חיפוש באתר ומתחיל סריקה ידנית של המוצרים דרך מחלקות האתר, קטגוריות בשפה המקצועית.

בסעיף זה אתמקד בבנייה נכונה של קטגוריות, היררכיה נכונה, שמות הקטגוריות, הופעה גרפית מועדפת, ומהי הדרך הנכונה לקוד שעומד מאחורי הלינקים של הקטגוריות.

קטגוריות – ברוב האתרים לא ניתן לראות את כל מפת הקטגוריות בבת אחת, בדרך כלל נצטרך להיכנס לקטגוריה מסיומת כדי להבחין בתת הקטגוריות באותה היררכיה, שיטה זו נקייה מבחינה עיצובית והגיונית לכל מפתח אתרים.המלצתי בנושא זה היא להימנע לחלוטין מגישה זו ולשטח את הקטגוריות לחלוטין, כלומר כל הקטגוריות ותת הקטגוריות נראות לעין כבר בעמוד הבית, אם על-ידי גלילה או בשיטה האידיאלית ישירות לעיני הגולש בפונט שמתאים כדי להכיל את כל ההיררכיה בצורה המשוטחת.בצורה זו גם הגולש יצא יותר מהר את מבוקשו וגם לגוגל יהיה יותר קל לסרוק את האתר, התוצאה הישירה של גישה זו היא עליה במכירות.

היררכיה נכונה – שוב פעם מנתח המערכת בדרך כלל ישאף לתת קטגוריות מורכבות והיררכיה מסודרת להפליא והגיונית לחלוטין.המלצתי להשאיר את ההיגיון מחוץ לכותלי האתר ולנסות לחשוב על הגולש ורצונותיו והידע המוגבל שיש לו במבחר המוצרים באתר, פשוט לערוך ניסיונות ביחד עם חברים, משפחה ועובדים ולנסות למצוא את ההיררכיה הכי מובנת שניתן להגיע דרכה למוצר המבוקש רצוי בלחיצת עכבר אחת, מקסימום שתיים.התוצאות ממחקר זה בדרך כלל יהיו רחוקות מאוד מההיגיון הבריא ששימש להקמת האתר.

הופעה גרפית – שחור על גבי לבן, כשזה מגיע לקטגוריות רצוי לצמצם בעיצוב, אפקטים, צבע פונט שדומה לרקע – נראה טוב אך לא ברור מספיק, לכו על בטוח כשזה נוגע לקטגוריות, הבדיקה שתמיד עובדת, לבקש מאדם שחובש משקפי ראיה בעלי מספר נמוך להסיר את המשקפיים ולהקריא את הקטגוריות, אם הוא מצליח המבחן עבר במידה ולא נסו להבליט את הפונט ולבודד אותו קצת יותר, אולי אפילו להגדיל אותו במעט.

הקוד שעומד מאחורי הלינקים -  את הקטגוריות רצוי לכתוב על-ידי קישורים רגילים ולא להשתמש בפלאש או ג'וה סקריפט וזאת בעיקר לגוגל שיבצע סריקה נכונה של האתר וגם לגולשים שבמקרה לא מותקן אצלם התוסף המתאים, לא יבינו מה קורה וינטשו את האתר.

דוגמה לקטגוריות שעברו את כל הסעיפים שציינתי ניתן למצוא בממטרה אינדקס אתרים , לאחר שסיימתם לפתח את החנות הוירטואלית על תשכחו להוסיף את אתרכם לאינדקס, לחיצה על כפתור הוספת אתר בתפריט למעלה מצד ימין תוביל אתכם לטופס הוספת האתר שלכם.



אודות מחבר המאמר:

שלומי הסופר,  15 שנות נסיון בהקמת אתרים וקידום אתרים, מספק שירותים לחברות גדולות  מקים אינדקס אתרים - ממטרה: פרוייקט ריכוז כל חנויות האינטרנט של ישראל במקום אחד.



דירוג המאמר: 5.0

תגובות למאמר הקמת חנות וירטואלית 3 תגובות למאמר הקמת חנות וירטואלית 3

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר הקמת חנות וירטואלית 3. רוצה להיות הראשון? לא ניתן להגיב למאמר זה בשלב זה. התגובות סגורות.

מאמרים נוספים בנושא עסקים מקוונים

כמה אתם בוכים שהמחשב לא תקין?
איך השגתי 650 לייקים לדף שלי?
השוואת מחירי משלוחים
בניית אתרים מקצועית – הסוד לבניית אתרים מצליחים
עצות לבחירת מתנות מקוריות ליום הולדת
איזה מוצרים כדאי למכור בחנות הווירטואלית שלכם
דגשים בבניית חנות וירטואלית
דגשים בבניית אתרים מקצועיים
גם העסק שלכם יכול לגדול - בניית אתרים לעסקים
סליקה של כרטיסי אשראי דרך הסמארטפון עם פאייפל
על ההבדל בין משחקים להורדות
כיצד להפוך את החנות אונליין שלכם לעסק בינלאומי
משאבות מינון בתעשייה
מהי ממברנה?
מהו פחם פעיל?

הנך נמצא כאן: הקמת חנות וירטואלית 3.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.