אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » בריאות ורפואה » כמה שינה אתה צריך?

כמה שינה אתה צריך?

מחבר המאמר: DrGav
פורסם בקטגוריה: בריאות ורפואה
המאמר נקרא 284 פעמים
תאריך פרסום: 07.06.10
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


שינה היא המפתח לבריאותנו הפיזית והנפשית, אבל מספר שעות השינה שלהן אנו זקוקים על מנת להישאר בריאים וערניים משתנה על פי המין, שלב ההתפתחות שלנו והגיל.

ד"ר פיליס זי, פרופ' לניורולוגיה ומנהלת המרכז להפרעות שינה של בית הספר לרפואה באוניברסיטת נורת' וסטרן בשיקגו: "שינה חשובה לתפקוד הנפשי, ערנות, יצירת זיכרונות, בקרת מצב רוח ובריאות פיזית". ד"ר זי מסבירה כי מספר מועט של שעות שינה או איכות שינה לא טובה, יכולים לסלול את הדרך למגוון בעיות רפואיות נפשיות ופיזיות, מסכרת ועד השמנת יתר. למעשה, נתונים מחקריים מראים כי מספר שעות השינה משפיע על הצורה בה הגוף שלנו מעבד גלוקוז, דבר היכול להוביל לעמידות לאינסולין (קדם – סכרת). ישנן גם ראיות כי מחסור בשינה משנה את בקרת התאבון של הגוף ועלול לגרום לאכילת יתר וכן בחירת מזונות התורמים לעלייה במשקל והשמנת יתר.

השינה שלך צריכה להשתנות לאורך השנים.

כמות השינה שאנו צריכים כדי להמשיך להיות ערניים, פעילים ובריאים, תלויה בגיל שלנו ומשתנה מאדם לאדם. רוב המבוגרים צריכים שבע שעות שינה או יותר בלילה. על פי ד"ר זי "אנשים שונים צריכים מספר שעות השינה שונה, אך הנתונים תומכים בממוצע שבין שבע לשמונה שעות. לישון בצורה כרונית פחות משש או יותר מתשע שעות הולך יד ביד עם בריאות קרדיומטבולית לקויה".

הרי תמונת המצב למספר שעות השינה בלילה שאנו זקוקים במהלך חיינו:

  • · עוללים (פחות מ11 חודשים) – 14 עד 15 שעות שינה.
  • · תינוקות – 12 עד 14 שעות שינה.
  • · גלאים 2 עד 6 -   11 עד 13 שעות שינה.
  • · ילדים – 10 עד 11 שעות שינה.
  • · מבוגרים – 7 עד 8 שעות שינה (מתבגרים זקוקים למעט יותר.
  • · זקנים – 7 עד 9 שעות שינה.

למרות שרוב הגברים והנשים זקוקים לשבע עד שמונה שעות שינה ללילה, באופן כללי דפוסי השינה שלהם שונים. לעיתים קרובות נשים ישנות יותר מגברים ושנתן קלה יותר ומופרעת ביתר קלות, לנשים רבות ישנן בעיות שינה לא מאובחנות. בעיות העלולות להפריע לשינה אצל נשים כוללות דיכאון, הריון, שינויים הורמונליים הנובעים מגיל הבלות וכן בעיות רפואיות ככאבי גב.

מחקרים מראים כי גברים לרוב מפסידים שעות שינה בגלל לחץ הקשור לעבודה. גברים גם נוטים לקחת את השינה יותר כמובן מאילו ולהישאר ערים יותר ממה שכדאי להם.  בדומה לנשים גם גברים ישנים פחות בגלל דיכאונות ובעיות רפואיות.

אם אתם מאמינים כי אתם זקוקים לייעוץ מקצועי בגלל חוסר השינה שלכם, רעיון טוב הוא לנהל יומן שינה למשך שבוע. יומן זה יעזור לרופא שלכם לקבל תמונה מדוייקת על היסטורית השינה שלכם. המלצותיו יכולות לכלול תרופות מרשם, אמצעי לשמירת מעברי האוויר שלכם פתוחים בזמן שינה או אולי אפילו תוכנית הרזיה בהתאם לסימפטומים ולצריכים האינבידואלים שלכם.

יתכן ואתם צריכים להתחיל לחשוב על מזרון חדש?

אתם מוזמנים לאתר ד"ר גב לגלות על מגוון כורסאות עיסוי, כריות שינה, מזרונים, כסאות , כורסאת T.V ועוד.



אודות מחבר המאמר:

חברת ד"ר גב הינה החברה הגדולה והותיקה בישראל למוצרי בריאות, נוחות ואיכות חיים.

ד"ר גב משווקת מזרונים, כורסאות טלויזיה, כורסאות עיסוי, ,מכשירי ומוצרי טיפוח ויופי, מתנות.



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר כמה שינה אתה צריך? תגובות למאמר כמה שינה אתה צריך?

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר כמה שינה אתה צריך?. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה

מדוע עושים ביטוח בריאות במגדל
בדיקות קרינה – העולם שלנו
ניתוח לייזר בעיניים - כמה עובדות חשובות
מניעה ריפוי והחלמה מסרטן במזונות על זה לא חלום
מהן צלקות אקנה?
פציעות ברך והדרכים לטיפול בהן
סיליקון בשפתיים במחיר טוב
הסרת נקודות חן ללא כאב
לימודי תזונה לכל אחת
כיצד בוחרים מזרנים לילדים
חשוב לחסוך
הכל על השתלים שלכן
הכל על שיניים בריאות
הכל על טיפול שיניים
מהי מחלת חניכיים?

הנך נמצא כאן: כמה שינה אתה צריך?.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.