אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » טכנולוגיה - אחר » כיצד לבחור מרכזית טלפון לארגון

כיצד לבחור מרכזית טלפון לארגון

מחבר המאמר: בר-עוז מערכות תקשורת
פורסם בקטגוריה: טכנולוגיה - אחר
המאמר נקרא 407 פעמים
תאריך פרסום: 20.06.11
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


קיים בשוק התקשורת בישראל מגוון מרכזיות טלפון במסלולים של רכישת מרכזיה והשכרת שרות מרכזיה וירטואלית הנקרא בדרך כלל שרות סנטריקס של חברות טלפוניה ואינטרנט מקומיות. כל ארגון המתכנן שדרוג מרכזיה הקיימת בארגונו, חייב לכלול את כל שיקולי היתרונות והחסרונות של רכישת מרכזיה אל מול השכרת שרות מרכזיה וירטואלית.

 יתרונות וחסרונות רכישת מרכזיה לארגון לעומת השכרת מרכזיה וירטואלית

השיקול הראשוני בשדרוג מרכזיה הינו עלות המערכת. בטווח הקצר קיים יתרון משמעותי בהשכרת שרות מרכזיה וירטואלית אל מול רכישת מרכזיה: עלות מרכזיה וירטואלית לטווח הקצר הינו זול יחסית, אין צורך להשקיע סכומי כסף נכבדים עבור רכישה יקרה. אמנם בדרך כלל בהשכרת מרכזיה וירטואלית קיים מסלול בו הארגון מחויב להיקשר להתחייבות ל-36 חודשים אך אין השקעה ראשונית ברכישת המערכת.

השיקול הבא ברכישת מרכזיה הינו שרידות המערכת: כל ארגון מבין שהשבתת המרכזיה עלולה לעלות לארגון הרבה, בין אם בשיתוק כלל התקשורת בארגון והפסד ימי עבודה ובין בתדמיתיות של לקוחות הארגון המצלצלים ולא מקבלים כלל מענה. מרכזיה הנרכשת לארגון ומותקנת בו תהיה בעלת שרידות גבוהה יותר יחסית למרכזיה וירטואלית, כיוון שבניגוד למרכזיה המותקנת פיזית באתר הארגון, הסיכון בשרות מרכזיה וירטואלית הינו ניתוק הקישוריות בין הארגון לספק המרוחק. במקרה זה התקשורת בארגון תקרוס לחלוטין וזמן תיקון התקלה יכול להתארך, כיוון שקיימות כמה תקלות אופציונאליות לקריסה המחולקות בין כמה ספקים ועל גבי תוואי תקלה ארוך (ממיקום הספק ועד לאתר הלקוח). לפיכך, מרכזיה המותקנת בתוך הארגון מייתרת תקלות כתוצאה מניתוק הרשת החיצונית.

השיקול הבא הינו תאימות המרכזיה לארגון. כל ארגון חייב להבין מה הן יכולות מרכזיה ומה הצרכים שלו באופן ספציפי מהמרכזיה שהארגון עומד לרכוש. מרכזיה המותקנת פיזית באתר הלקוח תענה יותר לצרכי הלקוח, מכיוון שבמרכזיה וירטואלית קיימות תכונות כלליות המותאמות לכלל ארגונים המקבלים שרות מרכזיה ולא מותאמים באופן ספציפי לארגון כלשהו. כמו-כן, מרכזיה וירטואלית מוגבלת בדרך כלל ביכולות כגון הקלטת שיחות, ניהול תורים, Call Center, התממשקות למערכת CRM של הארגון ועוד. לעומת זאת -  במרכזיה פרטית שארגון רוכש אין מגבלה ליכולות המערכת: ניתן לבצע התאמה אישית ביותר לצרכי הארגון באמצעות מרכזיה ומגוון מערכות נלוות היוצרות התאמה מושלמת לצרכי הארגון, בין אם בעת רכישת המרכזיה ובין אם כתוספת עתידית בעקבות דרישות חדשות ממרכזית הטלפון לארגון.



אודות מחבר המאמר:

בר עוז מערכות תקשורת בע"מ - מרכזיית פנסוניק, פתרונות voIP, שרתי פקסים ופתרונות תקשרות נוספים.



דירוג המאמר: 5.0

תגובות למאמר כיצד לבחור מרכזית טלפון לארגון תגובות למאמר כיצד לבחור מרכזית טלפון לארגון

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר כיצד לבחור מרכזית טלפון לארגון. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא טכנולוגיה - אחר

מיני פיסי ועולם הטלוויזיה
קורס הכשרת מפתחי בינה עסקית- מהו ולמי מיועד
רובוט ניקוי – הידעתם?
שכפול דיסקים מסחרי
נגמר הטונר- מה עושים? כל המידע אודות הטונר
טיפים לבחירת טכנאים
תיקון אייפון ומכשירים נוספים
יתרונות מיחזור פסולת אלקטרונית: E-GREEN ישראל
גאדג'טים בישראל ובעולם
שאיבות ביוב – על האנשים שדואגים שהכול יזרום
מרכזיה VOIP וירטואלית – המדריך המלא לרכישת מרכזת טלפונים לעסקים
כל מה שצריך לדעת על מסופון ברקוד
אנטי וירוס – למה אנחנו צריכים את זה?
מה זה ברקוד?
שמירה על מידע באמצעות סריקת מסמכים

הנך נמצא כאן: כיצד לבחור מרכזית טלפון לארגון.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.