אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » תוכנה » טכניקות למניעת העתקה של משחק או אפליקציית פלאש

טכניקות למניעת העתקה של משחק או אפליקציית פלאש

מחבר המאמר: eladeladelad
פורסם בקטגוריה: תוכנה
המאמר נקרא 380 פעמים
תאריך פרסום: 12.08.10
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


מאמר זה הינו מאמר טכני, הקורא אינו חייב להיות מתכנת פלאש - ידע בסיסי בשפת ActionScript 3 יספיק, בשפה זו משתמשים כדי לתכנת משחקי פלאש. אפליקציות פלאש מופיעות באתרים בתוך קבצי swf, כל גולש מקבל למחשבו את כל תוכן האתר בו הוא גולש כמו גם את קבצי ה-swf. ע"י שימוש ב-decompilers (תוכנות שבאמצעותן ניתן להגיע לנתונים שנמצאים בתוך קבצי swf) הגולש יכול להעתיק חלקים מהאפליקציה או לשנות בה את הגרפיקה ולשים אותה באתרו. תוכנה decompiler היא תוכנה שיודעת לקרוא את מבנה הנתונים של קובץ פלאש ולשלוף מתוכו את הקוד שהמתכנת כתב, קיימות בשוק תוכנות שיודעות להצפין את קבצי הפלאש כדי למנוע מתוכנות אלו לפעול בצורה תקינה, אך למרות כך אין הגנה חסינה לחלוטין. בהמשך מפורטות מספר טכניקות שמטרתן להקשות על ניסיונות העתקה. את כל הטכניקות הבאות ניתן לעקוף והן לא יספקו הגנה של 100%, אבל הן כן יגרמו לכך שאחוז גבוה מניסיונות ההעתקה ייכשל. ככל שמשקיעים יותר זמן בהגנת התוכנה כך קטנה קבוצת המשתמשים שיכולה לפרוץ את התוכנה לכן חשוב להשקיע באבטחת מידע החל מיום הפיתוח הראשון ולא להתמודד עם הבעיות כשהן מתרחשות כי אז יכול להיות מצב שהתוכנה תצטרך להיכתב מחדש.

דוגמאות

משחק הוקי-אויר 1 – http://www.miniclip.com/games/electro-air-hockey/en משחק הוקי-אויר 2 – http://www.zolo.co.il/games/zhockey

טכניקות למניעת העתקה

1. הצפנת קובץ ה-swf ע"י שימוש בתוכנות קיימות 2. הוספת קוד בתוך אפליקציית הפלאש שמטרתו לבדוק את נתיב קובץ ה-swf, אם הנתיב הוא לא באתר המקורי, ברור שיש ניסיון להפעיל את קובץ ה-swf שלא מתוך האתר. נתיב קובץ ה-swf נמצא בתוך המשתנה: stage.loaderInfo.url 3. קבלת המדיה (למשל גרפיקה, תמונות וצלילים) מהשרת ע"י שימוש במחלקה Loader ובשרת ביצוע בדיקה של שדה כתובת העמוד ממנו נשלחה הבקשה, האם כתובת זו זהה לנתיב העמוד שבו צריך להיות קובץ ה-swf.

קישורים למידע נוסף

תיעוד המחלקה LoaderInfo בה נמצא המאפיין url: http://www.adobe.com/livedocs/flash/9.0/ActionScriptLangRefV3/flash/display/LoaderInfo.html

תיעוד המחלקה Loader, באמצעותה ניתן לטעון את המדיה בה האפליקציה משתמשת: http://www.adobe.com/livedocs/flash/9.0/ActionScriptLangRefV3/flash/display/Loader.html

הסבר על השדה בו מופיע נתיב העמוד המכיל את קובץ ה-swf בעת שליחת בקשות לשרת: http://en.wikipedia.org/wiki/HTTP_referrer



אודות מחבר המאמר:

המאמר נכתב ע"י אלעד כהן - מתכנת פלאש בחברת GAME DEV LTD (גיימדב בע"מ) העוסקת בפיתוח אפליקציות לפייסבוק, פיתוח אפליקציות לאייפון ופיתוח משחקי מחשב.


דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר טכניקות למניעת העתקה של משחק או אפליקציית פלאש תגובות למאמר טכניקות למניעת העתקה של משחק או אפליקציית פלאש

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר טכניקות למניעת העתקה של משחק או אפליקציית פלאש. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא תוכנה

ניהול תזרים מזומנים
בדיקות תוכנה, QA ומה שביניהם
פיתוח אפליקציות לאנדרואיד
תוכנת תיווך
מערכת בדיקה אופטית מבוססת עיבוד תמונה לזיהוי פגמים בייצור יריעות
מודעות דרושים JAVA למשרות הייטק
מי צריך קופה רושמת?
על איחזור מידע בתוכנה להנהלת חשבונות
על קלות התנועה (נוויגציה) בתוכנה להנהלת חשבונות
שירותים אשר ניתן לקבל באמצעות מיקור חוץ
מערכת ראייה ממוחשבת בענף המזון המעובד
פתרונות מחשוב
תקנות חישוב שטחים
חישוב שטחים
אוטוקאד - הבלוקים בשרטוט

הנך נמצא כאן: טכניקות למניעת העתקה של משחק או אפליקציית פלאש.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.