אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!
מאמרים » תוכנה » בדיקת תהליך השידרוג האוטומטי של נגן הפלאש

בדיקת תהליך השידרוג האוטומטי של נגן הפלאש

מחבר המאמר:
פורסם בקטגוריה: תוכנה
המאמר נקרא 801 פעמים
תאריך פרסום:
גרסת הדפסה | 0 תגובות
פורסם באתר Circle: אתר מאמרים קהילתי



כל אפליקצית פלאש מותאמת לפעול בגירסא מסויימת של נגן הפלאש, קיימות גירסאות שונות לנגן הפלאש כאשר האחרונה מבינהן בעת כתיבת מאמר זה הינה גירסא מספר 10.1, נגן הפלאש מותקן במחשב באמצעות התקנה ידנית מהאתר של אדובי או באמצעות אפליקצית פלאש שמופיעה באתר מסויים, במידה והגולש צופה בדף אינטרנט בו קיימת אפליקצית או משחק פלאש ולא מותקן במחשב נגן הפלאש, אז תופיע הודעה אשר תשאל את הגולש האם הוא רוצה להתקין את נגן הפלאש כדי לצפות באפליקציה או במשחק, במידה והגולש יסכים, ההתקנה של נגן הפלאש בגירסתו האחרונה תחל ומיד בסיומה כל אפליקציה או משחק פלאש אשר מופיעים בכל אתר אינטרנט יהיו זמינים לצפיה מיידית, נגן הפלאש פופולרי מאוד בקרב הגולשים ורק אצל אחוז קטן מהם אינו מותקן. נגן הפלאש מאפשר להציג אפליקציות ומשחקים אינטראקטיביים, בניגוד לשפת HTML הסטנדרטית בה פותחו אתרים לפני שטכנולוגיית פלאש הייתה קיימת, למרות היתרונות בטכנולוגיית פלאש, קיימים בוני אתרי HTML שמשתדלים לא להשתמש בפלאש באתריהם מכיוון שמנועי החיפוש עדיין לא מטיבים לסרוק קובץ פלאש כמו שהם סורקים קובץ HTML. לדוגמא: אפליקצית פלאש שהוגדרה לפעול בגירסה 8 של נגן הפלאש תפעל אך ורק במחשבים בהם מותקן נגן הפלאש בגירסא 8 ומעלה. גולש שנכנס לאתר בו מוצגת אפליקציית פלאש ואין לו את הגירסא המינימלית הדרושה להצגת האפליקציה, לא יוכל להשתמש בה. הפיתרון הוא להטמיע בתוך אפליקציית הפלאש קטע קוד שיזהה את גירסת הנגן המותקנת אצל הגולש ובמידה והיא נמוכה מזו שהאפליקציה צריכה, יבוצע שידרוג אוטומטי של נגן הפלאש לגירסא האחרונה. קטע הקוד נמצא בקובץ expressInstall.swf ומשתמש במחלקה הלא-מתועדת System.Product כדי לשדרג את נגן הפלאש.

באחד המאמרים הקודמים שכתבתי (בדיקת תהליך ההתקנה של אפליקציית AIR), בדקתי את המחלקה ProductManager בשפת אקשן-סקריפט 3. הפעם expressInstall.swf נכתב באקשן-סקריפט 1 לכן שם המחלקה שונה (כל אחת מופעלת ב-AVM אחר), אבל הפעולות מבוצעות ע"י אותו קטע קוד בתוך נגן הפלאש שנקרא משני AVMs שונים. למרות שגירסאות אחת ושתיים של שפת אקשן-סקריפט משתמשות באותו AVM (סביבת-ריצה), המחלקה System.Product נגישה רק באקשן-סקריפט 1.

בהמשך מופיע קישור לאפליקצייה לדוגמא אשר יכולה לשמש כל מתכנת פלאש, באמצעותה אפשר להתחיל את השידרוג של נגן הפלאש, מתי שרוצים (לדוגמא: בלחיצה על כפתור) וגם להתקין את סביבת הריצה של Adobe AIR: http://www.gamedevstudio.co.il/ExpressInstall/ExpressInstall.rar  


אודות מחבר המאמר:

המאמר נכתב ע"י אלעד כהן - מתכנת פלאש בחברת GAME DEV LTD (גיימדב בע"מ) העוסקת בפיתוח אפליקציות לפייסבוק, פיתוח אפליקציות לאייפון ופיתוח משחקי מחשב.


דירוג המאמר: 0.0

תגובות למאמר בדיקת תהליך השידרוג האוטומטי של נגן הפלאש תגובות למאמר בדיקת תהליך השידרוג האוטומטי של נגן הפלאש

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר בדיקת תהליך השידרוג האוטומטי של נגן הפלאש. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא תוכנה

למה כדאי לך ללמוד שפת C?
ניהול תזרים מזומנים
בדיקות תוכנה, QA ומה שביניהם
פיתוח אפליקציות לאנדרואיד
תוכנת תיווך
מערכת בדיקה אופטית מבוססת עיבוד תמונה לזיהוי פגמים בייצור יריעות
מודעות דרושים JAVA למשרות הייטק
מי צריך קופה רושמת?
על איחזור מידע בתוכנה להנהלת חשבונות
על קלות התנועה (נוויגציה) בתוכנה להנהלת חשבונות
שירותים אשר ניתן לקבל באמצעות מיקור חוץ
מערכת ראייה ממוחשבת בענף המזון המעובד
פתרונות מחשוב
תקנות חישוב שטחים
חישוב שטחים

הנך נמצא כאן: בדיקת תהליך השידרוג האוטומטי של נגן הפלאש.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.
דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.