אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!
מאמרים » אסטרטגיה שיווקית » מיתוג מוצרים וחשיבותו בחברה צרכנית

מיתוג מוצרים וחשיבותו בחברה צרכנית

מחבר המאמר:
פורסם בקטגוריה: אסטרטגיה שיווקית
המאמר נקרא 949 פעמים
תאריך פרסום:
גרסת הדפסה | 0 תגובות
פורסם באתר Circle: אתר מאמרים קהילתי



מיתוג הוא תהליך המאפשר ליצרנים להגיע לבידול של מוצר. במילים אחרות, מיתוג יכול לגרום לצרכנים להאמין שהמוצר הוא מיוחד ובעל ערך מוסף, ועל כן כדאי להעדיף אותו על פני מוצרים מתחרים. בהעדרו של מיתוג כל המוצרים הממלאים פונקציות זהות הופכים להיות שווי ערך בעיני הצרכן. במצב כזה הדרך היחידה של היצרנים להגיע למכירות גבוהות היא הורדת מחירים, ותחרות מחירים קשה עלולה להביא לקריסה של יצרנים ולירידה ברמת האיכות של המוצר.

 

מיתוג מוצלח מושג באמצעים שונים, חלקם מוחשיים וחלקם רגשיים. אחד מהאמצעים המוחשיים הוא הוספה של פונצקיות נלוות למוצר, או שימוש בטכנולוגיות המשפרות את תפקוד המוצר ביחס לאחרים. לדוגמא, טלפון שיכול לשמש גם במצלמה נבדל מטלפון שיכול רק לבצע התקשרות, ועל כן ערכו גבוה יותר. מכשיר שתקופת האחריות עליו ארוכה ביחס לאחרים הוא אמין יותר, ועל כן נבדל מאחרים.

 

האמצעים הבלתי מוחשיים של המיתוג פועלים על יצירה של תדמית חיובית למוצר וליצרן, או על הוספה של ערך רגשי למוצר או לקבוצת מוצרים. דוגמא מצויינת למיתוג של קבוצת מוצרים היא המונח מוצר כחול-לבן. קמפיין פרסומי מחדיר לתודעתנו שיש לתמוך ביצרנים הישראליים לטובת כולנו, ומקשר למוצרים תוצרת הארץ את ערך הציונות. על כן רבים מאתנו יעדיפו לרכוש מוצר תוצרת הארץ ולא מוצר מיובא, גם במחיר גבוה יותר.  מוצרים תוצרת הארץ מקבלים סמל גרפי מתאים, הוא התג שמאפשר לצרכן להבדיל את המוצר מאחרים. כך הם הופכים להיות למותגים, או מוצרים בעלי תג.

 

חשיבותו של מיתוג עולה עם הגברת תופעות הגלובליזציה. ככל שמבחר המוצרים העומדים לרשותנו גבוה יותר, כך חשוב שיהיו מבודלים. כיום קיימים מותגים בינלאומיים המוכרים בכל העולם, וסמלים מסחריים שכל ילד יודע לצייר. מתנגדי הגלובליזציה ותרבות הצריכה מבקשים להאבק נגד המיתוג, על מנת שהצרכנים יחזרו לשפוט את המוצרים לפי מדדים של עלות תועלת, ללא לחץ חברתי או שכנוע מתוחכם. יחד עם זאת, נראה שהמגמות בשוק העכשווי תומכות במיתוג, ושטרם ראינו את פעולת המיתוג בשיאה.

 

לסיכום, מיתוג הוא כלי שיווקי חשוב, המאפשר ליצרנים להאבק על פלחי שוק במונחים של איכות במקום במונחים של מחיר. יצירת מותג תאפשר ליצרן לקבוע סטנדרטים חדשים ולקשור ערכים רגשיים למוצריו.


אודות מחבר המאמר:

אירה פינסקר



דירוג המאמר: 1.0

תגובות למאמר מיתוג מוצרים וחשיבותו בחברה צרכנית תגובות למאמר מיתוג מוצרים וחשיבותו בחברה צרכנית

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר מיתוג מוצרים וחשיבותו בחברה צרכנית. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא אסטרטגיה שיווקית

מה זה תפקיד pmo ?
איך ליצור נוכחות דיגיטלית לעסק?
איך לקדם אורגנית בצורה נכונה?
בונים אסטרטגיה שיווקית נכונה
ייעוץ ארגוני - חובה לכל עסק
ייעוץ עסקי – ייעוץ השווה לכל נפש
ייעוץ אסטרטגי – הכוונה למטרה
ייעוץ אסטרטגי – הכיוון, היעד וההצלחה הבטוחה
ייעוץ אסטרטגי – הכוונה למיקום מצויין
ייעוץ אסטרטגי – לכוון גבוה
ייעוץ אסטרטגי עסקי – מה זה?
השינויים בארבעת ה-Ps
ההבדל בין מיצוב אסטרטגי למיצוב שיווקי
שיווק בפייסבוק – אפשרויות ויתרונות לשיווק בפייסבוק
שיווק בפייסבוק – אפשרויות ויתרונות לשיווק בפייסבוק

הנך נמצא כאן: מיתוג מוצרים וחשיבותו בחברה צרכנית.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.
דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.