אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » אסטרטגיה שיווקית » כיצד לבחור צבעים לעסק

כיצד לבחור צבעים לעסק

מחבר המאמר: יערה
פורסם בקטגוריה: אסטרטגיה שיווקית
המאמר נקרא 791 פעמים
תאריך פרסום: 31.01.11
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


בתי דפוס רבים כיום מציעים שירותי עיצוב גרפי, ייעוץ וליווי בתהליך של מיתוג עסקים. התהליך כולל בדרך כלל עזרה בעיצוב לוגו, כרטיסי ביקור לעסק ובחירה נכונה של צבעים, על פי סוג העסק ורצונו של הלקוח.

 

מחקרים הראו כי שימוש בצבעים עוזר לתהליכי למידה, לשמירת מידע ולשיפור של הזיכרון עד 78%,  מגביר את ההבנה, את המוטיבציה ואת יכולת ההפעלה בקרוב ל- 80%. פוליטיקאים משנים את תדמיתם בעצתם של מתאמי צבעים מקצועיים; תעשיית האופנה צופה שינויי מגמות עונתיים בצבעים של האפנות החדשות ומנהלי מותגים משקיעים כספים רבים בהתייעצות עם מומחים בנושא "פסיכולוגית צבעים".

 

הצבעים שאתה בוחר שייצגו את העסק שלך יכולים לומר הרבה דברים עליך. אבל, האם אתה בטוח שהם מייצגים נאמנה את מה שאתה רוצה שהם יביעו?  האם הצבע שבחרת אכן מתאים לעסק שלך?

 

בחירת צבעים אינה רק עניין של העדפה אישית, ישנם מספר צבעים המקושרים באופן מובהק עם תעשיות מסוימות: כחול מתקשר למים, ירוק לאיכות הסביבה. נשאלת השאלה כיצד ניתן לאזן בין הצורך להיות מקושר עם תעשיה מסוימת ובין הרצון להראות שונה וייחודי מהמתחרים  - מבלי לאבד את הקשר הברור למוצר או השירות שלך? יחד עם זאת, ברוב המקרים בחירת הצבעים תושפע מהשאיפות של בעלי החברה, פילוסופיות החברה והתדמית אותה הם מבקשים להציג.

 

להלן מספר דוגמאות לצבעים ומה שהם מייצגים:

לבן

צבע זה בעל אסוציאציה חזקה לשלמות וטוהר.  זוהי בחירה טובה אם אתה רוצה ליצור תחושת אמון. אם רוצים אלטרנטיבה יותר רכה ניתן להשתמש בצבע שמנת עבור אותן מטרות.

אדום

אדום הוא צבע שתופס תשומת לב – מתאים מאוד לעשיית רושם ראשוני.

כתום

זהו צבע שתורם אנרגיה, מניע ומוטיבציוני. הוא יכול להיות תחליף מעניין לצבע אדום. לעיתים קרובות הוא מקושר בקונוטציה למקוריות וייחודיות.

צהוב

באופן מסורתי צבע צהוב מייצג אינטלקט, פעילות מחשבתית ויכולת מחשבתית הגיונית. צבע זה חביב בקרב יועצים עסקיים.

ירוק

בנוסף להתקשרותו המיידית עם חברות העוסקות בנושאים סביבתיים, ירוק מייצג יציבות והרמוניה. הוכח כי הוא צבע יעיל בתחום הצדקה, וגיוס כספים.

סגול

סגול הוא צבע המקושר עם מלכות ודת, אך בנוסף הוא מסמל כוח, סמכות ומנהיגות רוחנית. לכן, אם רוצים להדגיש כי החברה בעלת מומחיות זה הצבע המומלץ.

חום

צבע זה מצביע על מעשיות וגישה ארצית. זהו צבע טוב עבור חברות בתחום החקלאות וגננות.

  

בנוסף ישנם גם צבעים "מיוחדים": צבעי כסף וזהב, צבעים המשלבים בתוכם מספר גוונים (פנטון)

או צבעים הנחשבים למורכבים מאחר ותוצאת הדפוס הסופית שלהם יוצאת לעתים שונה מהצפוי (סגול וכתום נחשבים לכאלה). לכן בעת בחירת הצבעים חשוב מאוד לקחת בחשבון את סוג הדפוס, סוג הנייר וצבעו וסוג החומרים שבהם משתמשים.

 

היבט נוסף שחשוב לקחת בחשבון נוגע לכמות ולסוג הצבעים: שימוש במספר רב של צבעים, או שילוב "צבעים מיוחדים", עשויים להגדיל אופן משמעותי את עלויות ההפקה (לדוגמא: כסף וזהב חייבים להיות מודפסים בנפרד ולכן יוגדרו כ"צבע מיוחד" ויעלו את מחיר העבודה).

 

הצעד הבא

מחלקת עיצוב גרפי בסטודיו קוויק קופי והגרפיקאים בסניפי בית דפוס קוויק קופי מיומנים ומנוסים ויוכלו לעזור לכם לבחור את הצבעים והמראה המתאימים והנכונים ביותר לקידום העסק שלכם, המוצרים והשירותים, תוך התאמה לתקציב העומד לרשותכם.

 

 

 



אודות מחבר המאמר:

רשת בתי דפוס קוויק קופי



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר כיצד לבחור צבעים לעסק תגובות למאמר כיצד לבחור צבעים לעסק

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר כיצד לבחור צבעים לעסק. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא אסטרטגיה שיווקית

ייעוץ ארגוני - חובה לכל עסק
ייעוץ עסקי – ייעוץ השווה לכל נפש
ייעוץ אסטרטגי – הכוונה למטרה
ייעוץ אסטרטגי – הכיוון, היעד וההצלחה הבטוחה
ייעוץ אסטרטגי – הכוונה למיקום מצויין
ייעוץ אסטרטגי – לכוון גבוה
ייעוץ אסטרטגי עסקי – מה זה?
השינויים בארבעת ה-Ps
ההבדל בין מיצוב אסטרטגי למיצוב שיווקי
שיווק בפייסבוק – אפשרויות ויתרונות לשיווק בפייסבוק
שיווק בפייסבוק – אפשרויות ויתרונות לשיווק בפייסבוק
בניית אתרי אינטרנט - שיווק באינטרנט מתחיל באתר הבית
איסוף לידים- קידום מכירות אפקטיבי
לוגו: העברת מידע אבסטרקטי באמצעים גרפיים פשוטים
לוגו – הבסיס לכל מיתוג

הנך נמצא כאן: כיצד לבחור צבעים לעסק.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.