אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » אסטרטגיה שיווקית » הסודות מאחורי המדפים - יריד קניות בהום סנטר

הסודות מאחורי המדפים - יריד קניות בהום סנטר

מחבר המאמר: יובל לובנשטיין
פורסם בקטגוריה: אסטרטגיה שיווקית
המאמר נקרא 411 פעמים
תאריך פרסום: 03.03.11
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


בר מצווה –ליריד הקניות של הום הום סנטר – עכשיו מותר לספר סודות

 

 

עברו 13 שנים מאז הוחל בפעילות "יריד הקניות" בהום סנטר – מספיק זמן על מנת לגלות את הסודות מאחורי הפעילות.

 

מה זה "יריד קניות" ?

איך  זה התחיל ? של מי הרעיון ?

ומה זה תרם להום סנטר ?

 

 

יריד קניות – זה מונח קמעונאי המבטא "חגיגה/הפנינג" של קניות,מהלך השונה מההתנהלות היום יומית בקשרי העבודה בין הספק לבין הרשת.

במהלך אירוע זה ,המבטא את שיתוף הפעולה הטוב בין הספק לרשת,נהנים שני הצדדים.

הספק מקבל:יותר הזמנות,חשיפה טובה יותר למוצריו,אופציה להכניס מוצרים או קטגוריות חדשות למדף.

הרשת מקבלת: מחירי קנייה משופרים,בונוסים,הידוק הקשר עם הספק,דבר המתבטא בעיקר בהעדפות כמו השקה של מוצרים חדשים-קרי חדשנות, ראשוניות, אטרקטיביות לצרכן וכן  תקציבי קידום מכירות נאים שמקצה הספק להשקת המוצרים החדשים.

 

יריד הקניות בהום סנטר הפך ברבות הימים לאירוע השנתי של הרשת עם ספקיה. במקום כנס ספקים רגיל,שבה מציגים מגמות ונתונים ואוכלים בורקס והולכים אחרי שעה וחצי,"יריד הקניות " הפך להיות אירוע אמיתי שבה כולם עושים עסקים ומקדמים את האינטרסים שלהם.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

איך זה התחיל ?

 

הכול התחיל ממודעה קטנה, של 3 משפטים שקראתי בעיתון – מה שנקרא בשולי החדשות/האירועים,מודעה המציינת את העובדה שרשת סופרפארם ערכה יריד קניות עם ספקיה.

למחרת יצרתי קשר עם סופרפארם והם זרקו אותי מכל המדרגות.

סמוך לאירוע זה ביקרתי בתערוכת "עשה זאת בעצמך" בארה"ב בעיר שיקגו ושם נוצר לי קשר עם סמנכ"ל אחת הרשתות ובעודנו סועדים על אחת מהספינות ששטות סביב האגם,למדתי  ממנו המון דברים על הנושא ועוד מספר נושאים שאנו בארץ  כלל לא שמענו אליהם.

 

יש לזכור שמקצוע הקמעונאות  בתחום "עשה זאת בעצמך" לא היה ותיק בארץ ולפני 10-15 שנה- פשוט לא היה ממי ללמוד. הכול היה ראשוני ובתולי.

היחידים שידעו משהוא, היו רשתות המזון וסופרפארם שבאה עם "מטען ותרבות חו"לית".

 

איך זה עובד ?

 

בדרך כלל מטרת היריד זה הגדלת הפעילות והרווח,אם כי ניתן להגדיר גם מטרות אחרות כמו מוצרים חדשים וכו

 

מגדירים לכל מנהל חנות תקציב קניות ומציידים אותו ברשימת רבי המכר של החנות,קרי מהם המוצרים אותו הוא מגלגל הכי הרבה.

הרעיון מאחורי זה  הוא– שאם מנהל החנות יגביר קניות ממוצרים אלה,הסיכון שהוא לוקח בהיבט המלאי הוא נמוך,שהרי אלה הפריטים הפופולאריים שלו.

מבצעים "משחק החלפת תפקידים" – כעת הספק יושב ליד שולחן,כל ספק בנפרד ומנהלי החנויות  מסתובבים בין השולחנותמבצעים את ההזמנות שלהם ממי שהם בוחרים.

הספק לא מחזר אחרי הרשת,אלא להיפך הוא מחוזר  - או לא.

 

קבעתי ברמת הרשת את ההנחה המינימאלית ליריד, וכל מה שנשאר למנהל החנות זה לנהל מו"מ על הנחה ייעודית לחנות מעבר להנחת היריד ולסכם על כמויות ומועדי אספקה.

 

 

 

בסופו של יום,כסמנכ"ל סחר – הצלחתי "לגייס עוד 40 קניינים" חדורי מוטיבציה,אשר נלחמו כמו אריות להביא לחנות שלהם את מחירי הקנייה המשופרים והעיקר את המחויבות שלהם למכירה של הסחורה וכמובן תוספת נטו של כמה וכמה  מיליוני ₪ טובים לרווח.

 

אני חייב לומר שרוב הקניות שנעשו היו טובות,ואם הייתה בעיית מכר דל בפריט זה או אחר- המנהל לא רצה "להתפשל" –עשה את כל המאמץ שהיא תימכר.

 

אחד האירועים המרגשים ביותר במהלך אחד הירידים שערכתי בהום סנטר,הייתה "המכירה הפומבית על מילון שקל קניות"

 

(יומיים לפני היריד לקחה אותי אשתי למכירה פומבית של ריהוט עתיק בבית במכירות "פרובנס" בזיכרון יעקב – שם הוצגו פריטים עתיקים ונמכרו לכל המרבה במחיר)

 

בעודי  מנחה את האירוע,עלה לי הרעיון של המכירה הפומבית – שאלתי את עצמי מדוע לא לערוך גם כאן במסגרת היריד – דבר דומה.

ואז הודעתי לנוכחים שלקראת סוף היום מחכה להם הפתעה גדולה.

היה לי קצת זמן לארגן את המחשבות – וזה מה שיצא:

 

הגדרתי תקציב קניות של 1 מיליון ₪ מספק אחד למשך רבעון (אז זה היה המון – סכום בשמיים)

הוגדר לנוכחים (כ- 150+- ספקים שונים)  כללי המשחק שאומרים שאנו מבצעים מכרז פומבי – על גובה ההנחה שהם נותנים לרשת באחוזים,ממחיר הקנייה הקיים במחשב הרשת– כאשר הרף ההתחלתי היה 15%הנחה.

  

המכירה הפומבית על גובה ההנחה הגיעה ל- 40% וזכה בה ספק אשר נעזר ביריד על מנת לכבוש שטחי תצוגה ובולטות ברשת.

מדובר על קטגוריית אביזרים לטלפון ולסלולארי- באותו זמן חולקה הקטגוריה בין שני שחקנים. הספק הוותיק עם כ-95% נוכחות ברשת והספק החדש ,שרק התחיל להציג עם 5%.

 

בפועל החליט הספק החדש – לסבסד ולקנות תרי משמע את מדפי התצוגה של הקטגוריה (והשאר כתוב על מדפי התצוגה של הום סנטר...)

 

 

זו היא תמצית הקמעונאות –יצירתיות מתמדת !

 

 

 

 

 

יובל לובנשטיין,שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות קמעונאיות,ייסד את יריד הקניות בהום סנטר.

משמש כיועץ אסטרטגי ושיווקי לחברות בתחום מוצרי הצריכה



אודות מחבר המאמר:

יובל לובנשטיין, משמש כיועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה בדגש בהייבט האסטרטגי והשיווקי.שימש בעבר במספר תפקידי ניהול בכירים במגוון רשתות כמו הום סנטר ושופרסל.



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר הסודות מאחורי המדפים - יריד קניות בהום סנטר תגובות למאמר הסודות מאחורי המדפים - יריד קניות בהום סנטר

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר הסודות מאחורי המדפים - יריד קניות בהום סנטר. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא אסטרטגיה שיווקית

ייעוץ ארגוני - חובה לכל עסק
ייעוץ עסקי – ייעוץ השווה לכל נפש
ייעוץ אסטרטגי – הכוונה למטרה
ייעוץ אסטרטגי – הכיוון, היעד וההצלחה הבטוחה
ייעוץ אסטרטגי – הכוונה למיקום מצויין
ייעוץ אסטרטגי – לכוון גבוה
ייעוץ אסטרטגי עסקי – מה זה?
השינויים בארבעת ה-Ps
ההבדל בין מיצוב אסטרטגי למיצוב שיווקי
שיווק בפייסבוק – אפשרויות ויתרונות לשיווק בפייסבוק
שיווק בפייסבוק – אפשרויות ויתרונות לשיווק בפייסבוק
בניית אתרי אינטרנט - שיווק באינטרנט מתחיל באתר הבית
איסוף לידים- קידום מכירות אפקטיבי
לוגו: העברת מידע אבסטרקטי באמצעים גרפיים פשוטים
לוגו – הבסיס לכל מיתוג

הנך נמצא כאן: הסודות מאחורי המדפים - יריד קניות בהום סנטר.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.