אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!
מאמרים » אסטרטגיה שיווקית » איך הופכים את העובדים שלכם לשגרירי מותג - יורי גנקין

איך הופכים את העובדים שלכם לשגרירי מותג - יורי גנקין

מחבר המאמר:
פורסם בקטגוריה: אסטרטגיה שיווקית
המאמר נקרא 791 פעמים
תאריך פרסום:
גרסת הדפסה | 0 תגובות
פורסם באתר Circle: אתר מאמרים קהילתי



איך הופכים את העובדים שלכם לשגרירי מותג - יורי גנקין

מקובל לחשוב כי עסק המבקש למתג את עצמו חייב להתמקד אך ורק בקהל היעד החיצוני שאליו הוא פונה. חשיבה מוטעית זו גורמת לבעלי עסקים רבים לפסוח על אחד מקהלי היעד החשובים ביותר שלו – עובדי העסק שיכולים להפוך בנקל לשגרירי מותג לכל דבר ועניין. יתרה מזאת, עובדי העסק אשר פוקדים אותו מדי יום ביומו עשויים לשמש גם כשגרירים הנאמנים והטובים ביותר של המותג על כל המשתמע מכך.

השלב הראשון בתהליך המיתוג הפנים ארגוני הוא יישור קו מקצועי בין כל העובדים. כל עובדי הארגון חייבים לדעת בדיוק במה עוסק הארגון ולהכיר את מחלקותיו השונות, במידה וישנן כאלה וזאת לרבות מגוון בעלי התפקידים בארגון. הסיבה לכך היא שכל עובד הוא למעשה שגריר ואיש שיווק בפוטנציה ולכן רצוי כי ייחשף לקשת הפעילות הרחבה של הארגון וזאת במקום להתוודע אך ורק לסביבתו הקרובה.

באופן טבעי, ככל שהארגון גדול יותר – כך גם המידע שצריכים העובדים לקלוט. במקרים מסוג זה מומלץ להעביר את עיקרי המידע בראשי פרקים ובמספר הרצאות\סדנאות שיועברו לעובדים במשך תקופה של כחודש עד חודשיים. בסופו של יום המטרה היא שכל עובד יוכל לייצג את ארגונו בצורה הטובה ביותר בכל מסגרת בה הוא נמצא.

מעבר למימד האינפורמטיבי על פעילות החברה, חייבים העובדים להבין ולהפנים את הייחודיות של הארגון שלהם על פני מתחריהם בשוק וזאת לרבות היתרונות היחסיים בהם מחזיק הארגון. אין כל צורך לייפות את המציאות – על העובדים לדעת בדיוק מהן החוזקות ומהן החולשות של הארגון בו הם עובדים. רק אם תוצג בפניהם התמונה המלאה – יהיה בכוחם לפעול למען קידומו של הארגון.

המיתוג הפנים ארגוני חייב לבוא לידי ביטוי גם במימד המהותי וגם במימד הטכני. כך למשל, כל תכתובת מייל שיוצאת מהארגון חייבת להסתיים בחתימה של העובד אשר שלח את ההודעה וזאת לצד קישור לאתר הרשמי של החברה ולוגו של החברה. הרעיון הוא ליצור מעין "גאוות יחידה" ארגונית.

לבסוף, הדבר החיוני ביותר להפיכתו של העובד לשגריר אמיתי של המותג הוא שיתופו בתהליך קבלת ההחלטות בחברה, ברמה זו או אחרת ובהפיכתו לחלק חשוב מהמשוואה. ככל שהעובד ירגיש טוב יותר במקום העבודה שלו – כך תגדל המוטיבציה שלו לתרום לקידומו של הארגון.

 חשוב לזכור כי השגריר הטוב ביותר הוא השגריר אשר מאמין בצדקת דרכו – זה המאמין באמת ובתמים כי הארגון בו הוא עובד הוא אכן הטוב ביותר. ניתן לחזק את האמונה הזו בקרב העובדים באמצעות יצירתה של אווירה טובה ככל שניתן במהלך יום העבודה ובכלל זה בכל הנוגע לפתיחות ושקיפות בתהליך קבלת ההחלטות. זאת ועוד, השגריר הטוב ביותר הוא העובד המחוייב שמרגיש כי המקום אותו הוא פוקד מדי יום ביומו מאפשר לו להגשים את עצמו ולהביא את עצמו לידי ביטוי.

אחרי שעובדי העסק צויידו במידע המספק ואף מרגישים מספיק בנוח להפוך לשגרירים של המותג הגיע שלב היישום בו נכון יהיה להתאים לכל עובד ועובד "תכנית הפצה" אישית שתכלול את חבריו\מכריו ואת האנשים עמם הוא בא במגע במסגרת חברותו במסגרות כאלה ואחרות. לא מדובר על משהו שייעשה בכפייה – בדיוק ההפך הוא הנכון. שלב היישום מגיע כאמור רק ברגע בו העובד הופך לחלק בלתי נפרד מהארגון ומרגיש שייך לארגון בכל רמ"ח איבריו.

דוגמה טובה למיתוג פנימי מוצלח ניתן למצוא בחברת Google שעובדיה מתגאים חדשות לבקרים בעבודתם בה. הם עושים זאת לא רק בגלל שגוגל היא ענקית טכנולוגיה מצליחה אלא בעיקר בזכות התרבות הארגונית של הארגון אשר מטפח חדשנות, עצמאות ויצירתיות ומעלה חיוך על פניהם של כל העובדים אשר מגיעים למטה החברה מדי בוקר.

לסיכום, זכרו, התואר "שגרירי מותג" הוא כבר מזמן לא מנת חלקם הבלעדית של קהל היעד החיצוני של הארגון גרידא. מתחת לאפו של כל מעסיק נמצא כוח אדם זמין אשר יכול לשמש כשגריר מותג לכל דבר. לשם כך חייב הארגון לטפח ולקדם את מעורבותם של העובדים בחיי הארגון ובהחלטות המתקבלות בו, וזאת לצד קבלתו של מידע מהימן על פעילות הארגון ועל יתרונותיו היחסיים.          

כותב הבלוג הוא יורי גנקין – מייסד ומנהל הבלוג The Brand – המיתוג שלכם מתחיל כאן


אודות מחבר המאמר:

מתמחה במתן ייעוץ בתחום המיתוג האישי והעסקי. מנהל בלוג פוליטי בכתובת: http://www.yurigankin.com בוגר תואר ראשון במדע המדינה ותקשורת ותואר שני בדיפלומטיה מאוניברסיטת תל אביב.. לשעבר עוזר ליועצה הפוליטי הבכיר של שרת החוץ ציפי לבני, עוזר אישי למנהל האגף לקשרי חוץ באוניברסיטת תל אביב ומנהל תוכן בחברת TOP-G העוסקת בייצוג בכירים.

 

כותב הפוסט הוא יורי גנקין - מומחה למתן ייעוץ בתחום המיתוג האישי והעסקי ומייסד הבלוג The Brand - המיתוג שלכם מתחיל כאן



דירוג המאמר: 1.0

תגובות למאמר איך הופכים את העובדים שלכם לשגרירי מותג - יורי גנקין תגובות למאמר איך הופכים את העובדים שלכם לשגרירי מותג - יורי גנקין

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר איך הופכים את העובדים שלכם לשגרירי מותג - יורי גנקין. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא אסטרטגיה שיווקית

מה זה תפקיד pmo ?
איך ליצור נוכחות דיגיטלית לעסק?
איך לקדם אורגנית בצורה נכונה?
בונים אסטרטגיה שיווקית נכונה
ייעוץ ארגוני - חובה לכל עסק
ייעוץ עסקי – ייעוץ השווה לכל נפש
ייעוץ אסטרטגי – הכוונה למטרה
ייעוץ אסטרטגי – הכיוון, היעד וההצלחה הבטוחה
ייעוץ אסטרטגי – הכוונה למיקום מצויין
ייעוץ אסטרטגי – לכוון גבוה
ייעוץ אסטרטגי עסקי – מה זה?
השינויים בארבעת ה-Ps
ההבדל בין מיצוב אסטרטגי למיצוב שיווקי
שיווק בפייסבוק – אפשרויות ויתרונות לשיווק בפייסבוק
שיווק בפייסבוק – אפשרויות ויתרונות לשיווק בפייסבוק

הנך נמצא כאן: איך הופכים את העובדים שלכם לשגרירי מותג - יורי גנקין.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.
דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.