אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!
מאמרים » אסטרטגיה שיווקית » לוגו – הבסיס לכל מיתוג

לוגו – הבסיס לכל מיתוג

מחבר המאמר:
פורסם בקטגוריה: אסטרטגיה שיווקית
המאמר נקרא 1009 פעמים
תאריך פרסום:
גרסת הדפסה | 0 תגובות
פורסם באתר Circle: אתר מאמרים קהילתי



לוגו, או סמליל בעברית, הוא סמל גרפי שמייצג חברה, ארגון או מוצר. לוגו אמור לתמצת את תדמית החברה או את תכונות המוצר, ולשדר מסרים חיוביים שיתקשרו לחברה עצמה. כל חברה מעוניינת בהפצה מירבית של הלוגו, לכן הוא מופיע על המוצרים, על גבי האריזות שלהם, על נייר המשרדים של החברה, על כרטיסי הביקור של עובדי החברה, בשלטי חוצות, בפרסומות טלויזיה ובאתר האינטרנט של החברה, ובכל מקום רלוונטי אחר.

 

הפצה מקסימלית של הלוגו תורמת להיכרות של הצרכנים עם החברה, ומאפשרת להם לזהות ולהבדיל אותה לעומת מתחריה. דבר שמופץ בצורה גורפת כזאת חייב להיות איכותי, וכאן החשיבות של עיצוב לוגו באופן מקצועי.

 

איך מפיקים לוגו איכותי? לוגו איכותי נוצר בתהליך לא קצר, שדורש השקעת משאבים, שיתוף פעולה בין המעצב ללקוח והרבה כשרון. השלב הראשון בעבודה הוא תיאור מלא של החברה ושל מוצריה, כמו גם של חזון החברה והתדמית שהיא מעוניינת ליצור.  יש להבין גם מהו קהל היעד של החברה, על מנת לשדר ערכים שנחשבים חיוביים בקרב הלקוחות הפוטנציאליים.

 

השלב השני הוא לימוד של המתחרים והתדמית של כל אחד ואחד מהם. לצורך המחקר מזמינים לעתים שירות מחברות יעוץ המתמחות בנושא. יש לוודא שאתם מכירים לוגו של כל מתחרה ושלא תעתיקו מאף אחד מהם. החוק מגן על לוגו רשום, ולכן העתקה היא עבירה. בנוסף לכך, העתקה מנוגדת למטרות החברה, שכן בתהליך המיתוג שואפים ליצירה של תדמית ייחודית ושונה מאחרים.

 

לאחר מכן יתחיל שלב העיצוב הראשוני, והמעצב יציג ללקוח מספר חלופות עקרוניות ברמת סקיצה. לאחר בחירת חלופה וקבלת הערות, ימשיך המעצב ויעבד את הלוגו ברמה של מוצר מוגמר. לציור עצמו יצרף המעצב דף הסבר המכיל את המשמעויות של כל מרכיבי הלוגו, וכמו כן הוראות ליישום הלוגו על גבי חומרים שונים. את תיק המסמכים ניתן לרשום כלוגו ייחודי המוגן בפני העתקה.

 

לסיכום, תהליך היצירה של לוגו מקצועי הוא תהליך רב משתתפים ורב שלבים, בו זוכה החברה על תכונותיה ועל חזונה לתמצות מקסימלי עד לרמה של סמל גרפי. זהו שלב ראשון בתהליך המיתוג, שמתבסס בין היתר על הלוגו ליצירת תדמית רצויה לחברה ולמיצובה בשוק.

 


אודות מחבר המאמר:

אירה פינסקר



דירוג המאמר: 1.0

תגובות למאמר לוגו – הבסיס לכל מיתוג תגובות למאמר לוגו – הבסיס לכל מיתוג

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר לוגו – הבסיס לכל מיתוג. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא אסטרטגיה שיווקית

מה זה תפקיד pmo ?
איך ליצור נוכחות דיגיטלית לעסק?
איך לקדם אורגנית בצורה נכונה?
בונים אסטרטגיה שיווקית נכונה
ייעוץ ארגוני - חובה לכל עסק
ייעוץ עסקי – ייעוץ השווה לכל נפש
ייעוץ אסטרטגי – הכוונה למטרה
ייעוץ אסטרטגי – הכיוון, היעד וההצלחה הבטוחה
ייעוץ אסטרטגי – הכוונה למיקום מצויין
ייעוץ אסטרטגי – לכוון גבוה
ייעוץ אסטרטגי עסקי – מה זה?
השינויים בארבעת ה-Ps
ההבדל בין מיצוב אסטרטגי למיצוב שיווקי
שיווק בפייסבוק – אפשרויות ויתרונות לשיווק בפייסבוק
שיווק בפייסבוק – אפשרויות ויתרונות לשיווק בפייסבוק

הנך נמצא כאן: לוגו – הבסיס לכל מיתוג.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.
דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.