אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » אסטרטגיה שיווקית » לוגו: העברת מידע אבסטרקטי באמצעים גרפיים פשוטים

לוגו: העברת מידע אבסטרקטי באמצעים גרפיים פשוטים

מחבר המאמר: iraproj
פורסם בקטגוריה: אסטרטגיה שיווקית
המאמר נקרא 678 פעמים
תאריך פרסום: 08.05.12
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


קשה להגזים בחשיבותו של לוגו איכותי למיתוג של חברה, של ארגון או של מוצר. ניתן לומר שלוגו הוא פני החברה, הוא מסמל בתמציתיות מקסימלית את הערכים שהחברה דוגלת בהם ואת התדמית שהיא רוצה ליצור לעצמה. ערכים אלה יכולים להיות שונים ומגוונים, כגון גלובליות, דינאמיות וחדשנות, עוצמה, דיוק, הקשרים תרבותיים וכדומה. כאשר מדובר בערכים שהם כה ערטילאים, נשאלת השאלה איך ניתן לבטא אותם גרפית.

 

ישנם מספר סמלים מקובלים (שאינם לוגו מסחרי) שיכולים לעזור להבין איך ניתן לשדר תכונה אבסטרקטית באמצעים גרפיים מצומצמים. דוגמא אחת היא הפרצוף המחייך המוכר לכל, או סמיילי. מדובר בסמל המורכב מ-5 אלמנטים בסך הכל: עיגול, שתי נקודות, קו בצורת קשת וצבע צהוב.  אלמנטים אלה מייצגים פרצוף מחייך, שכל פעוט יכול לזהות.

 

סמיילי הפך לסמל של שמחה, או של חיוך, ומשתמשים בו כיום באופן יומיומי בהתכתבות ידנית וגם אלקטרונית. לעתים מחליפים אותו בסמל מופשט עוד יותר: סוגר ונקודותיים, המייצגים פרצוף מחייך המסובב ב- 90 מעלות, וזאת רק לצורך פשטות ההקלדה. הסמיילי המופשט הזה בעל 2 אלמנטים בלבד, הפך גם הוא לסמל מוכר ומזוהה, בעל אופי מודרני יותר. סמל כזה יכול תאורטית לשמש כלוגו של חברה שמעוניינת לשדר אופטימיות ולרמוז על תחום פעילותה, הקשור לאינטרנט.

 

דוגמא נוספת לסמל שמוכר לכל אחד הוא האין והיאנג הסיניים. סמל גרפי זה מכיל 4 אלמנטים בלבד: מעגל, קו מעוקל החוצה אותו במרכז, ומילוי של צבע שחור וצבע לבן. הסמל משדר באופן ברור שילוב של הפכים ויצירה של שלמות אחת מהפכים אלה תוך מאבק של אחד בשני ותנועה מתמדת.  באמצעים פשוטים ומצומצמים ביותר מושג אפקט מדהים של יצירת רושם והבנה. ננסה לדמיין לרגע אחד שהקו המפריד בין האלמנטים היה קו ישר: הסמל היה מאבד את תכונת הדינאמיות המאפיינת אותו.  סמל זה של האין והיאנג היה יכול לשמש לוגו מוצלח לחברה או למוצר שמשלבים הפכים בצורה זו או אחרת ומגיעים לאיזון עדין.

 

לסיכום, מטרתו של כל לוגו היא לשדר ערכים אבסטרקטיים בצורה גרפית מופשטת עד כדי סמל מיניאטורי. ראינו בשתי דוגמאות המוכרות לכל איך מושג אפקט של העברת מידע ברור וחד משמעי באמצעים גרפיים מצומצמים.



אודות מחבר המאמר:

אירה פינסקר



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר לוגו: העברת מידע אבסטרקטי באמצעים גרפיים פשוטים תגובות למאמר לוגו: העברת מידע אבסטרקטי באמצעים גרפיים פשוטים

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר לוגו: העברת מידע אבסטרקטי באמצעים גרפיים פשוטים. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא אסטרטגיה שיווקית

ייעוץ ארגוני - חובה לכל עסק
ייעוץ עסקי – ייעוץ השווה לכל נפש
ייעוץ אסטרטגי – הכוונה למטרה
ייעוץ אסטרטגי – הכיוון, היעד וההצלחה הבטוחה
ייעוץ אסטרטגי – הכוונה למיקום מצויין
ייעוץ אסטרטגי – לכוון גבוה
ייעוץ אסטרטגי עסקי – מה זה?
השינויים בארבעת ה-Ps
ההבדל בין מיצוב אסטרטגי למיצוב שיווקי
שיווק בפייסבוק – אפשרויות ויתרונות לשיווק בפייסבוק
שיווק בפייסבוק – אפשרויות ויתרונות לשיווק בפייסבוק
בניית אתרי אינטרנט - שיווק באינטרנט מתחיל באתר הבית
איסוף לידים- קידום מכירות אפקטיבי
לוגו: העברת מידע אבסטרקטי באמצעים גרפיים פשוטים
לוגו – הבסיס לכל מיתוג

הנך נמצא כאן: לוגו: העברת מידע אבסטרקטי באמצעים גרפיים פשוטים.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.