אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!
מאמרים » עולם הפרסום » פרסום ואמנות

פרסום ואמנות

מחבר המאמר:
פורסם בקטגוריה: עולם הפרסום
המאמר נקרא 908 פעמים
תאריך פרסום:
גרסת הדפסה | 0 תגובות
פורסם באתר Circle: אתר מאמרים קהילתי



אנחנו נמצאים בעידן הקרוי- פוסט מודרני. אחד מההביטים של התפיסה הפוסט מודרנית היא הרעיון של ערבוב התחומים לכדי פקעת אחת. אין יותר גבוה או נמוך, אין קטגוריות מובחנות. אין אמנות גובהה ונמוכה, אין הבדל בין אוּמנות לאוֹמנות הכל זולג אחד לשני והכל שואב אחד מהשני. גם תחום התקשורת והפרסום המוגדר כ"מסחרי" שואב רעיונות מהאמנות ולהיפך.

וולטר בנימין היה אחד מההוגים החשובים באמצע המאה העשרים. יחד עם חבריו מאסכולת פרנקפורט הוא אבחן את התהליך הסוציולוגי שעברה האמנות מקירות המוזיאון ועד לחנויות ברחוב. במאמרו המפורסם ביותר, "עידן השעתוק הטכני," הוא מסביר מדוע התעשייה והיכולת לשכפל את יצירת האמנות הורידה אותה מגדולתה.

בעבר, כך הוא מסביר, הייחוד של יצירת האמנות נבע מחד פעמיותה. לא ניתן היה לשכפל אותה באופן תעשייתי ולהביא אותה לכל קרן רחוב, אך מאז עידן השעתוק ניתן להעתיק את יצירת האמנות לאלפי צורות ולמכור אותה. במילים אחרות, האמנות הפכה להיות סחורה בדיוק כמו כל הסחורות האחרות. אין בלעדיות עליה ואין לה מעמד מיוחד.

האמנים הבינו זאת ראשונים. האמן דושאן, אבי האמנות הקונספטואלית עשה מהנושא קריירה כששכפל את תמונת המונה ליזה והוסיף כיתוב פורנוגרפי. יצירה זו באה להמחיש את רעיון המעבר של האמנות ממגדל השן אל התחום התעשייתי. גם האמן אנדי וורהול עשה שימוש דומה במסחור של האמנות. הוא הציג את היצירה המפורסמת של דה ויצ'י- הסעודה האחרונה- כפלקט זול שעליו הוסיף פרסומות של חברות אמריקאיות כמו DOVE ו- אמריקן אלקטריק.

שימושים אלה ברעיונות מתחום הפרסום סייעו לאמנים לייצר אמירה אמנותית ואת הזרם האומנותי הכי חשוב של המאה הקודמת- הפופ. אך הצד השני לא נשאר חייב. פריצת הגבולות הובילה לאלפי קמפיינים פרסומיים, מסחריים, העושים שימוש ב"פרות הקדושות" של האמנות. וכך, המונה ליזה גוייסה לקמפיין של דגני בוקר, המאיה העירומה של גויה גוייסה לטובת חברת בגדים והחמניות של ואן גוך כדי לקדם מוצרי חרסינה לבית.

האמנות כיום היא שדה לגיטימי של רעיונות העוברים אל תחום הפרסום ולהיפך. זה כבר לא נראה לנו מוזר או משונה לראות את האדם הביוני של דה וינצ'י מתנוסס בשלטי חוצות. למעשה, בעוד האמנים משתמשים בתרבות הפופ כדי ליצור אמירה נוקבת על יחסה של תרבות ההמונים לאמנות, אנשי הפרסום משתמשים באמנות כדי ליצור יוקרה מסויימת ולייחד את המוצר שלהם כ"איכותי." והרי מה יותר איכותי מאמנות?


אודות מחבר המאמר:

GreenWeb כותבים על יחסי ציבור, פרסום, רעיונות ועוד... בקרו אותנו באתר הבית וקבלו רעיון לשיווק העסק שלכם, אתר תינוקות מחכה לרעיונות שלכם!



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר פרסום ואמנות תגובות למאמר פרסום ואמנות

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר פרסום ואמנות. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא עולם הפרסום

משרדי פרסום: מה היתרונות של עבודה עם משרד שמאגד את כל אמצעי המדיה?
כל מה שכדאי לדעת על פרסום בערוץ 2
עוגות ועוגיות בעולם הפרסום
סטנדים לנקודות מכירה להיות בולט
אילו מוצרי קידום מכירות כדאי לך לחלק בחינם בתערוכה שלך?
דיילות לאירועים שייגרמו לך למכור יותר
שקיות בד עם לוגו של החברה או העסק שלך
שלטים - כוח פירסומי אדיר!
איך תבחרו שם למותג שלכם - יורי גנקין
הדפסה על חולצות
שקיות בד - פרסום יעיל
תיקי בד מודפסים למיתוג עסקי
שקיות נייר למיתוג העיסוק
גרפיקאי בחיפה
מגנטים שימושיים ופרסום

הנך נמצא כאן: פרסום ואמנות.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.
דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.