אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » אימון אישי » מהי הדרך הנכונה ליהנות מחיים בריאים תוך שמירה על מוטיבציה גבוהה?

מהי הדרך הנכונה ליהנות מחיים בריאים תוך שמירה על מוטיבציה גבוהה?

מחבר המאמר: יונית ורבר
פורסם בקטגוריה: אימון אישי
המאמר נקרא 641 פעמים
תאריך פרסום: 12.06.12
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


כל בעל רכב יודע שחלק מהאחריות שהוא לוקח על עצמו מעצם הבעלות על הרכב, זה שמירה על הרכב, הקפדה על בדיקות תקופתיות, תדלוק של הדלק הנכון וכו'.

 

אותה אחריות יש לנו כלפי הגוף שלנו. כשחושבים על זה, הגוף שלנו הוא הרכב הצמוד לנו. בדיוק כפי שלרכב יש מנוע הזקוק לדלק מסוג מסוים, כך גם הגוף שלנו זקוק לדלק הנכון

והמתאים לו על מנת לתפקד באופן מיטבי. ובדיוק כפי שאת הרכב אנו שולחים לבדיקות

תקופתיות גם הגוף שלנו דורש תחזוקה.

פעמים רבות אנו נוטים להתעלם מהידיעה הזו, ובדרך כלל מתחילים להקפיד על צריכת מזון בריא ולטפל בנושא התזונה רק כשקיימת בעיה כלשהי שמביאה להבנה שממש חייבים לעשות זאת, ושאי אפשר להתעלם מהמצב יותר.

 

מהי תזונה בריאה

כאשר בונים בית, אחד הדברים שהכי חשוב להקפיד עליהם הוא בנייה נכונה של היסודות, ומהחומרים הכי טובים שיש, אחרת בעתיד אנו עלולים לגלות בעיות בחלקים השונים של המבנה.

אותו הדבר בדיוק כאשר מתייחסים לתזונה בריאה - חשוב להקפיד לתת לגופנו את כל מה שהוא צריך על מנת שייבנה נכון כבר מהיסוד, כך נבנה גוף בעל חוזק וחיוניות לאורך זמן. אין שום סיבה הגיונית לחכות לבעיות ומחלות שיצוצו ויכריחו אותנו לעשות את זה.

 

טעויות נפוצות שאנשים עושים שמורידות להם את המוטיבציה לשמור על תזונה בריאה

קיימות מספר טעויות נפוצות שאנשים עושים בנוגע למעבר לתזונה בריאה.

ברגע שנמנה אותן אנחנו יכולים לבחור ולדלג מעל "מכשולים" אלו בקלות רבה יותר.

אז מהן הטעויות הנפוצות?

 

קפיצה מהירה ועמוקה מדי לשינוי התזונתי

למה הדבר דומה? לאנשים שמעולם לא הזיזו את גופם, ובוקר אחד מחליטים להיכנס לכושר באופן מיידי, מלאי התלהבות הם נרשמים לחדר כושר ומתאמנים אינטנסיבי מדי יום עד שכעבור זמן קצר המוטיבציה יורדת והם פשוט מפסיקים.

כמו למשל בדיאטה : אדם שהחליט שהחל מהיום הוא משנה את כל תזונתו, מפסיק לאכול בורקסים שהוא אוהב ודברים נוספים שאינם בריאים ומכריז שהוא אוכל רק אוכל בריא.

 

שינוי קיצוני הוא דבר שלא פשוט להחזיק בו מעמד לאורך זמן. הסיבה לכך היא השוק הגדול שזה יוצר.

הרי מדובר בהרגלי אכילה שרכשנו, פיתחנו והטמענו במשך שנים על גבי שנים, ואת זה אנחנו מנסים לשנות בבת אחת ובזמן מאוד קצר. שינויים קיצוניים נחווים אצלנו (ברמה הלא מודעת) כדבר מאיים, ולכן פעמים רבות אנו נתקעים במהלכו.

זו הסיבה שדיאטה קיצונית לרוב לא עובדת ואז אנו מתאכזבים.

וכשאנו מתאכזבים, פעמים רבות אנחנו חוזרים להרגלים הישנים שלנו, ולפעמים אפילו מחפשים את הדרך להתנחם (לא פעם, באמצעות מזון לא בריא).

 

לא מתאימים את התזונה לצרכים שלהם

פעמים רבות קורה שאנשים מתלהבים מהצלחה בדיאטה של מישהו אחר. הם מגלים מה הוא עשה ומנסים לחקות את התזונה שלו כדי לרדת גם במשקל.

הבעיה היא שתזונה שמתאימה לאדם אחד לא מתאימה לאדם אחר. ופעמים רבות אנו מתאכזבים מהתוצאה השונה שקיבלנו והמוטיבציה להמשיך פשוט צונחת.

 

ייתכן בהחלט מצב שבו אדם שקיבל תפריט תזונתי מסוים ירד במשקל באופן מיטבי, ועל אדם אחר זה לא ישפיע. ישנו גם מצב שקיימים רכיבים תזונתיים שחשוב לחזק אצל אדם אחד (למשל ברזל, סידן), שאצל האחר אין צורך להכניס לתפריט. על כל אדם התזונה משפיעה בצורה שונה ולכן חשוב להתאים את התזונה לכל אדם באופן אישי.

 

מתחילים שינוי תזונתי ללא תכנית פעולה ארוכת טווח

דיאטה כהגדרה זה תהליך שיש לו התחלה וסוף. פעמים רבות, אנשים מנסים לבצע שינוי דרסטי, מסוג של "דיאטת כסאח", ואחרי שהם מסיימים את התקופה הזו הם חוזרים להרגלים הישנים שלהם והמשקל עולה בהתאם ולעיתים אפילו יותר ממה שהיה בהתחלה.

 

כאשר מדובר על תוכנית תזונתית לאוכל בריא, חייבים להתאים את התפריט למה שהגוף יכול לעמוד בו לאורך זמן. נכון שלעיתים בתחילת הדרך יש שינוי גדול כלשהו, אולם הוא אינו עומד בפני עצמו, אלא מהווה בסיס לשינוי נכון שהופך לדרך חיים. המטרה היא להגיע למצב של שילוב תזונה בריאה מותאמת אישית שתהפוך להיות חלק מאורח החיים.

 

חשוב להגדיר יעדים נכונים ועל פיהם לבנות את תכנית התזונה המתאימה והנכונה לגוף. הגדרת יעדים והדרך אליה אנו רוצים להגיע היא אחד הכלים החזקים שיוצרים מוטיבציה גבוהה. בנוסף, כאשר אנו עושים זאת, אנו מונעים מצב שבו יצרנו ציפיות שאינן ריאליות ואינן בריאות, שסופו של דבר מביאות פעמים רבות לאכזבה, ירידה במוטיבציה והפסקת התהליך.

 

הדרך הנכונה להניע את עצמי לשמירה על תזונה בריאה ולשמירה עליה לאורך זמן

 

הוסיפו מזונות בריאים לפני שאתם מורידים מזונות "בעייתיים"

מומלץ להכין רשימה של המזונות הפחות בריאים שהם חלק מהתפריט הקבוע שלכם כרגע, ומול כל מזון לרשום במה אתם יכולים ובוחרים להחליף מזון זה.

ברגע שהדברים כתובים מול העיניים וברגע שמגדירים מה זה בשבילי לאכול "יותר בריא" כך הדבר נהפך לריאלי ומוחשי יותר. בנוסף, כאשר הדברים כתובים מראש על דף, "ברגע האמת" בו אנו רוצים את המאכל הפחות בריא, לא נתחיל לחפש במה להחליפו, אלא נדע, מבלי שנצטרך לעצור ולחשוב, לגשת לתחליף שרשום לנו על הדף.

חשוב להקפיד על הוספת מזונות בריאים לפני שמורידים מזונות "בעייתיים" וזאת על מנת למנוע תחושה של "אסור לי, אסור לי, אסור לי" ו"אין לי מה לאכול", תחושות הפוגעות במוטיבציה שלנו להימצא בתהליך שכזה. לעומת זאת, הגדרה של הדברים שמותר לי וכדאי לי לאכול, יוצרות מוטיבציה גבוהה להמשיך בתהליך.

זכרו: מותר לאכול חטיפים וממתקים, רק חשוב לשים לב למינון.

 

הכינו תכנית יעדים ריאלית עם נקודות זמן לבחינה של השגתם

הגדירו לעצמכם יעדים תזונתיים כללים מהם תגזרו את תכנית הפעולה שלכם, וחשוב לא פחות להגדיר יעדים קטנים ומיידיים. לדוגמא בשבוע הקרוב, לאכול בכל יום תפוח, להקפיד על 3 כוסות מים ביום וכו'.

הגדרת יעדים היא אחת הדרכים החזקות ביותר ליצור לעצמנו מיקוד ומוטיבציה גבוהה.

לכל יעד, הגדירו כיצד תחגגו אותו. חגיגת השגת היעדים מהווה מקור מוטיבציה גדול וחזק להמשך הדרך. יחד עם זאת, חשוב מאוד להקפיד שהדרך שבה בחרתי לחגוג לא תחבל בשינוי התזונה שלי. כך למשל לא אחגוג עם עוגת שוקולד עשירה וגדולה (מה שסביר להניח יוריד לי אח"כ את המוטיבציה), וכן אחגוג ביציאה לטיול על חוף הים, או בקניית בגד חדש.

 

ארגנו את המטבח והמקרר בצורה מעוררת חשק

כאשר אנו חוזרים הביתה אחרי יום עבודה עמוס, רעבים ועייפים, רובנו רצים למקרר, פותחים אותו בשקיקה ומה שנמצא מיידית מול העיניים מכניסים לפה. עכשיו נשאלת השאלה מהו הדבר שנמצא מול עינינו במקרר.  

יש אפשרות שנמצא עוגות וחטיפים,שלאחר אכילתם לרוב אנו מתבאסים והמוטיבציה יורדת, ויש אפשרות נוספת שנמצא שם פירות וירקות, מאורגנים בסלסילות, יפים ומזמינים שאליהם נימשך יותר, ואחרי אכילתם נרגיש טוב עם עצמנו והמוטיבציה להמשיך רק תעלה.

חשוב לוודא שהדבר הראשון שרואים ברגע שפותחים את המקרר זה מזון בריא. אחת האופציות המומלצות היא להניח את הפירות כך שיראו אותם (ולא מוסתרים בשקיות או במגירה).

 

דעו מהי המוטיבציה שמניעה אתכם בתהליך, ובחרו שהיא תהיה פנימית

קיימים שני סוגי מוטיבציה- מוטיבציה פנימית ומוטיבציה חיצונית. מוטיבציה חיצונית לתהליך של תזונה בריאה היא למשל רופא שאמר שחשוב להקפיד, קרוב משפחה שהעיר לכם וכו'.

כאשר מתחילים שינוי תזונתי, חשוב לשים לב שניגשים ממקום של מוטיבציה פנימית. זה בסדר שבהתחלה נפעל מתוך מוטיבציה שהגיעה מבחוץ אולם על מנת שהתהליך יימשך לאורך זמן, חשוב למצוא את הסיבה האישית והפנימית שלכם לתהליך. שאלו את עצמכם "למה חשוב לי לעשות את זה".

מוטיבציה חיצונית בלבד לא תחזיק לאורך זמן ולכן מצאו בתוככם את הדבר שיחזק אותה.

 

התגאו בכל ההישגים שלכם - קטנים כגדולים

חגיגת הישגים, ובכללם הקטנים ביותר היא דבר שמתדלק לנו את המוטיבציה ומאפשר לנו להתמיד בתהליך לאורך זמן. לכן, חשוב מאוד לחגוג ולהתגאות בכל אחד מההישגים שלנו, קטן כגדול.

לקוחה שאומרת "הורדתי קילו במשקל אבל עדיין לא הורדתי מספיק חטיפים מהתזונה של הילדים שלי" פוגעת לעצמה במוטיבציה להמשיך. הגדירי קודם כל את כל ההצלחות, אח"כ ובנפרד הגדירי את המקומות בהם תוכלי לשפר.

סימנים לאורך הדרך שמראים לנו שאנו בכיוון הנכון הם סימנים מייצרי מוטיבציה גבוהה ולכן אל תוותרו עליהם. הדגישו אותם ותחגגו איתם.

 

לכו לקניות שבעים

אחד הדברים החשובים ביותר להקפיד עליהם הוא ללכת לקניות של מזון במצב של שובע. אנשים שהולכים לקניות כשהם רעבים, לרוב קונים יותר ובעיקר אוכל לא בריא.

לכן, לפני שיוצאים לקניות מומלץ בחום לאכול משהו שישביע אותנו לפחות לשעה הקרובה כך נקנה דברים בריאים יותר ובשיקול דעת. קנייה שכזו תחזק את המוטיבציה הגבוהה שלנו להמשיך הלאה בתהליך שהגדרנו.

 

להפוך את הידע למציאות:

כעת, אחרי שדיברנו על תזונה בריאה, הגיע הזמן להפוך את הידע הזה למציאות בחייך. הגדר לעצמך 3 פעולות אותן אתה מתחייב כלפי עצמך לבצע, על מנת להעלות לעצמך את המוטיבציה להפוך את התזונה שלך ושל משפחתך לבריאה יותר. פעולה ראשונה תבצע כבר תוך 24 שעות, פעולה שנייה בתוך שבוע מהיום, ואת השלישית בשבועיים הקרובים.

 

בהצלחה!

 

נכתב ע"י:

יונית ורבר – הזדמנויות לצמיחה, מאמנת להצלחה אישית ועסקית ומומחית ליצירת מוטיבציה

בהתבסס על הדרכה משותפת עם שני תשובה – תזונה מבריאה, נטורופתית פרקטית

 לקבלת מתנה – מנת מוטיבציה יומית, היכנס ל: http://www.op2grow.com/freemotivation



אודות מחבר המאמר:

יונית ורבר – הזדמנויות לצמיחה, מאמנת להצלחה אישית ועסקית ומומחית ליצירת מוטיבציה

לקבלת מתנה – מנת מוטיבציה יומית, היכנס ל: http://www.op2grow.com/freemotivation



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר מהי הדרך הנכונה ליהנות מחיים בריאים תוך שמירה על מוטיבציה גבוהה? תגובות למאמר מהי הדרך הנכונה ליהנות מחיים בריאים תוך שמירה על מוטיבציה גבוהה?

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר מהי הדרך הנכונה ליהנות מחיים בריאים תוך שמירה על מוטיבציה גבוהה?. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא אימון אישי

כיצד להתמודד עם שינוי ארגוני בהצלחה?
מה היתרונות ברכיבה טיפולית
מודעות – כח הריפוי וטיפול בטראומות
טיפול רוחני במערכות יחסים ואימון אישי
שימוש ב- NLP בעסקים
כיצד מצליחים ביזמות עסקית
האם יש הבדל בין סוגי יועצים עסקיים
מהו NLP?
מה זה NLP ?
דימוי עצמי
אימון אישי לרווחת המשפחה
NLP דמיון מודרך והשילוב שביניהם
למה יועץ עסקי כול כך חיוני לעסק שלך
ידעת שביטחון עצמי מופרז מקורו בחוסר ביטחון?
איך לשווק בהתלהבות ולהניע את הלקוחות לרכוש ממני – חלק ב'

הנך נמצא כאן: מהי הדרך הנכונה ליהנות מחיים בריאים תוך שמירה על מוטיבציה גבוהה?.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.