אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » אימון אישי » סובלים מהתפרצויות? מוצאים את עצמכם מאבדים שליטה והופכים לתוקפניים?

סובלים מהתפרצויות? מוצאים את עצמכם מאבדים שליטה והופכים לתוקפניים?

מחבר המאמר: חני בורנשטיין
פורסם בקטגוריה: אימון אישי
המאמר נקרא 373 פעמים
תאריך פרסום: 27.10.11
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


במצב של תוקפנות השכל מאבד את תוקפו והרגש שולט. בכל מצב שבו אני מאבד שליטה אני יכול לייצר תוקפנות. התוקפנות עולה במצבי איום. כאשר הרגשות של האדם לא התבגרו הוא יחוש פעמים רבות איום גם במצבים לא דמיוניים ולא ממשיים.

כאשר ילד חווה ככאב הוא נכנס לתהליך שנקרא שרשרת הכעס. בתחילה הוא חש את הכאב שלו. אם הכאב לא מקבל מענה מיטבי בידי הסביבה הכאב יהפוך לתסכול. אם התסכול לא יפוגג בעזרת הסביבה הוא יהפוך לכעס. ואם גם הכעס לא יקבל מענה בידי הסביבה הוא יהפוך לתוקפנות וכך הלאה. במצב של תוקפנות הכאב כבר לא מורגש. הרגש הופך לשולט, בגוף ישנה הפרשה של אדרנלין יחד עם סוכרים והגוף רוצה לזוז. לתקוף.

ככל שבילדות היה לי יותר קשה, שרשרת הכעס שלי ננעלת על מצב מסויים. מה זאת אומרת? אני מפסיק לעבור את התהליך בהדרגה. ויישר שאני חווה כאב הוא קופץ אצלי לתוקפנות. ככל שהדחקתי יותר רגשות בילדות, עקב התמודדות עם דחייה וחסר גדולים יותר. הכאב שלי חזק יותר ואני לא מסוגל לחיות אתו אז אני מסנן מהחוויה שלי את הרגשות של כאב, תסכול וכעס וישר כשאני נקלע לסיטואציה של כאב מופיעה אצלי התוקפנות.

תוקפנות בעיקר תפרוץ במצבים בהם אני חווה פחד של נטישה. פחד של דחיה. היא תפרוץ כאשר אני ארגיש זלזול או ניצול מצד הסביבה. ארגיש שדוחים אותי או שמשפילים אותי. וזה יעורר בי את הכאב הקדום שלי ויתבטא באופן מידי בתוקפנות או באלימות. בהתאם לטיפוס שלי.

ההבדל בין התוקפן לאלים שהאלים בנטייה הטבעית שלו הוא ייסוג, ינעל רגשית. לא ידבר. אך כשהמכסה שלו תתמלא הוא יתפרץ כמו התוקפן. זה סוג האנשים השקטים והמאופקים, אך כשהם מתפרצים זה מסוכן והרסני הרבה יותר כיוון שזה הצטברות של הרבה זמן.

הבעיה בתוקפנות היא שכשהיא מתעוררת. היא מפעילה את הרגש, את הגוף. וברוב הפעמים במהלך היומיום אני חי ופועל מהראש ומהתדמית. שבמצבים של תוקפנות לא מצליחים להתערב בתגובה הרגשית.

ישנו פער בין הראש לגוף. בין מה שאני לומד והופך לשלי לבין מה שאני באמת. על מנת להטמיע דברים מהראש לגוף. מהלמידה לאני האמיתי שלי. על המעבר בין הראש לגוף להיות זורם. המעבר בין הראש לגוף הוא התת מודע. לרוב התת מודע שלנו מלא בסודות ופחדים שמונעים מהלמידה שלנו להפוך להיות חלק מאתנו ולכן במצבים שבהם הרגש בתוקף הם הופכים ללא רלוונטיים ואנחנו תוקפים ללא רציונל כלל.

אז מה עושים?

מפנים מקום בתת מודע.

איך עושים זאת?

באמצעות חשיפת הסודות והפחדים שלנו.

דפדפו במאמרים שלי. אני מרחיבה על כך רבות.

לחיי ההגשמה עצמית המלאה שלכם,

חני



אודות מחבר המאמר:

חני בורנשטיין - מומחית להתפתחות אישית ולהגשמה עצמית

http://www.liveyourlife.co.il



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר סובלים מהתפרצויות? מוצאים את עצמכם מאבדים שליטה והופכים לתוקפניים? תגובות למאמר סובלים מהתפרצויות? מוצאים את עצמכם מאבדים שליטה והופכים לתוקפניים?

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר סובלים מהתפרצויות? מוצאים את עצמכם מאבדים שליטה והופכים לתוקפניים?. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא אימון אישי

כיצד להתמודד עם שינוי ארגוני בהצלחה?
מה היתרונות ברכיבה טיפולית
מודעות – כח הריפוי וטיפול בטראומות
טיפול רוחני במערכות יחסים ואימון אישי
שימוש ב- NLP בעסקים
כיצד מצליחים ביזמות עסקית
האם יש הבדל בין סוגי יועצים עסקיים
מהו NLP?
מה זה NLP ?
דימוי עצמי
אימון אישי לרווחת המשפחה
NLP דמיון מודרך והשילוב שביניהם
למה יועץ עסקי כול כך חיוני לעסק שלך
ידעת שביטחון עצמי מופרז מקורו בחוסר ביטחון?
איך לשווק בהתלהבות ולהניע את הלקוחות לרכוש ממני – חלק ב'

הנך נמצא כאן: סובלים מהתפרצויות? מוצאים את עצמכם מאבדים שליטה והופכים לתוקפניים?.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.