אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!
מאמרים » לימודי שפות » הווה מורכב הוא למעשה די פשוט

הווה מורכב הוא למעשה די פשוט

מחבר המאמר:
פורסם בקטגוריה: לימודי שפות
המאמר נקרא 1437 פעמים
תאריך פרסום:
גרסת הדפסה | 0 תגובות
פורסם באתר Circle: אתר מאמרים קהילתי



הווה מורכב (Present progressive) הוא למעשה, די פשוט. בניגוד לשפה העברית בה יש שלל של יוצאים מן הכלל, בזמן הווה פשוט אין כמעט יוצאים מן הכלל. הפעם, ננסה להבין כיצד ניתן להרכיב משפטים, שאלות ומשפטי שלילה בזמן זה ובכך ננסה להפחית במשהו את החששות של אלו מכם שמנסים ללמוד אנגלית אך לא אוהבים Grammar  הרי ידוע כי לימודי אנגלית יכולים להיות מורכבים, אך אם ניקח את ההווה המורכב כאלגוריה עד שתגיעו לסוף המאמר תיווכחו שלימודי אנגלית עשויים להיות די פשוטים ומהנים .

מתי מתרחש ההווה המורכב?

למעשה,התשובה לשאלה הזו, אמורה להיות פשוטה, הווה מורכב מתרחש בהווה, אך למעשה, התשובה היא קצת יותר מורכבת: באנגלית, יש כמה סוגים של הווה: הווה שמתרחש בתדירות מסוימת (פעם בשבוע למשל) הווה שמתרחש בזמן שבין עכשיו לבין העבר ועוד סוגים כאלו ואחרים של זמני הווה, בניגוד לשפה העברית שבה הווה למעשה עשוי להתפרס על כל מני מצבים, באנגלית, לכל מצב יש הווה משלו. ולשאלה מתי מתרחש ההווה המורכב התשובה היא :עכשיו, ממש ברגע זה בעת אמירת\כתיבת המשפט.

הגופים השונים בהווה מורכב:

כפי שבעברית יש גופים שונים, כך גם באנגלית,ובמקרה של ההווה המורכב הם מתחלקים לשלוש קבוצות. בקבוצה הראשונה :  He, she, it   בקבוצה השנייה : you ,we, they  ולבסוף בקבוצה השלישית :I. מילת הקישור של כל אחת מן הקבוצות היא שונה:מילת הקישור של הקבוצה הראשונה היא Is  מילת הקישור של הקבוצה השנייה היא Areושל השלישית היא Am. חשוב מאוד לדייק, וגם לדעת כי כאשר אנו קוראים משפט עם מילות הקישור האלו אנו נמצאים בהווה מורכב.

הפועל:

הפועל בהווה ורכב מקבל תוספת של Ingכמו למשל ב eat+ing, sleep+ingוכו' לכן, חשוב לזכור כי לא ייתכן שנראה פועל עם Ingבסופו ולא נהיה בזמן ההווה המורכב, מעבר לכך, בזמן זה חייבים שלאחר הנושא תופיע גם מילת הקישור. המסקנה : כאשר יש Ingבסוף הפועל הדבר דורש בהכרח מילת קישור לאחר הנושא.

נוסחאות "למכורי ה- Grammar":

כעת, לאחר שלמדנו את רכיביו השונים של ההווה המורכב נלמד איך להרכיב משפט, משפט שאלה ומשפט שלילה.

משפט רגיל: נושא+ מילת קישור+ פועל+ ing

דוגמא: he is eating a sandwich

משפט שאלה: מילת קישור+ נושא+ פועל + ing +?

דוגמא: is he eating a sandwich?

משפט שלילה: נושא+ מילת קישור+ not+ פועל +ing

דוגמא: he is not eating a sandwich

פעלים חריגים:

ישנם פעלים מסוימים באנגלית אשר קשורים ברגש או ברוחניות והם לעולם לא יוכלו להתרחש בזמן הווה מורכב. מבלי להיכנס לפרטים של למה ומבלי לפרט את רשימת הפעלים, נשתמש בדוגמא שמוכרת לכולם : I love youולא I am loving you(גם אם הפעולה מתרחשת ממש עכשיו).

סיכום:

כאשר לומדים אנגלית, כמו בכל שפה אחרת, חשוב לתרגל כמה שיותר, אך הסבר זה נועד לעשות סדר בזמן ההווה המורכב ולהראות כי הוא דווקא די פשוט. חשוב להבין כי הווה באנגלית אינו כהווה בעברית והדרך הטובה ביותר להבין זאת היא לחשוב שהווה בעברית מתפרס על מצבים רבים בעוד שאנגלית לכל "מצב" יש הווה משלו.


אודות מחבר המאמר:

בלוגרית וכותבת מאמרים בנושאי לימודים, חינוך והשכלה גבוהה



דירוג המאמר: 0.0

תגובות למאמר הווה מורכב הוא למעשה די פשוט תגובות למאמר הווה מורכב הוא למעשה די פשוט

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר הווה מורכב הוא למעשה די פשוט. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא לימודי שפות

שימוש במשחקים ומשחקים כדי להפוך את לימוד האנגלית למהנה לילדים
לימודי אנגלית לילדים שלכם – מה אתם באמת חייבים לדעת בנושא?
לימודי שפות - קורס אנגלית אונליין
היתרון בלדעת שפות
לימודים איכותיים במקוצועות ההייטק
ללמוד לדבר אנגלית
מילון עברי השיטה הטובה לתרגום
לימודי אנגלית למתחילים
למה צריך לדעת אנגלית?
הבדלי שפות ותרבויות בעולם העיסקי
לימוד אנגלית - איך עושים את זה
לימוד אנגלית - איך להתייחס לאופן הלמידה
לימודי אנגלית בצעדים ראשונים
לימודי אנגלית – איך להתאים אותם לילדים?
לימוד אנגלית לגיל הרך

הנך נמצא כאן: הווה מורכב הוא למעשה די פשוט.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.
דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.