|
תפקידם של Sales Development Representatives – SDRs או: "נציגי פיתוח מכירות" הנו תפקיד חיוני בתהליך המכירה המתבטא בזיהוי, הסמכה וטיפוח לידים לפני העברתם לצוות המכירות. הם עוסקים בפעילויות שונות כמו יצירת לידים (lead generation), חיפוש לקוחות פוטנציאליים, הסמכת הלידים, טיפוח לידים, קביעת פגישות וניהול מע' CRM.
SDR'S עוזרים לייעל ולמלא את "צינור המכירות", ומבטיחות שאנשי מכירות יכולים למקד את מאמציהם בלידים עם סבירות גבוהה יותר להמרה.
חברות טלמיטינג איכותיות לביצוע שיחות קרות, לעומת זאת, מתמחות בדרך כלל בשירותי שיחות יוצאות ללקוחות עסקיים. חברות אלו מעסיקות אנשי טלמיטינג מקצועיים, כדי לבצע שיחות ללקוחות פוטנציאליים במאמץ לייצר לידים, ולקבוע פגישות (פיסיות או בזום) עבור סוכני או מנהלי המכירות בחברות שעבורן הן עובדות.
הנה מספר שיקולים לגבי האופן שבו חברת טלמיטינג לביצוע שיחות קרות עשויה להחליף SDR במצבים ספציפיים, והיתרונות שיש בכך לחברות הייטק:
1. פנייה לקהל לקוחות פוטנציאלי גדול: בעוד נציג SDR יכול לפנות לכמות קטנה של לקוחות אפשריים, חברות טלמיטינג יכולות להגדיל במהירות את פעילותן על ידי הוספת סוכנים נוספים לפי הצורך כדי לטפל בכמות גדולה של שיחות יוצאות. זה יכול להיות יתרון לעסקים המעוניינים להרחיב במהירות רבה יותר את מאמצי השיווק שלהם.
2. עלות-תועלת גבוהה יותר: מיקור חוץ של שיחות קרות לחברה מתמחה יכול לפעמים להיות חסכוני, במיוחד בהשוואה לשכירה והדרכה של צוות SDR פנימי. לחברות שיחות קרות יש לרוב את כוח האדם המקצועי, ואת התשתית והניסיון הדרושים להפעלת קמפיינים יוצאים יעילים ובמהירות.
3. מומחיות בטלמיטינג: לחברות טלמיטינג מקצועיות יש בד"כ נציגים בעלי ניסיון עם מומחיות בתעשיות או בנישות ספציפיות, מה שהופך אותן ליעילות יותר בהגעה לקהלי יעד ולקביעת פגישות רבות יותר, מאשר נציגים שבדרך כלל אין להם ניסיון רב או כלל לא התנסו בטלמיטינג.
4. חיסכון בזמן: על-ידי מיקור חוץ של ביצוע שיחות קרות, צוות המכירות הפנימי שלכם יכול להתמקד במשימות אסטרטגיות ובעלות ערך גבוה יותר, כגון סגירת עסקאות וניהול מערכות יחסים, במקום לבזבז זמן על יצירת לידים ויצירת הפנייה הראשונית.
כמובן שיש גם חסרונות בהעסקת חברות טלמיטינג תוך ויתור על תפקיד SDR, שיכול לנבוע בעיקר בשל אי הכרה מספקת של המוצר, אולם חברת טלמיטינג מקצועית תדע לפתור זאת ע"י העסקת נציג איכותי ואינטליגנטי, ע"י הכנת "בריף" מלא ומסודר הכולל סעיף של "התגברות על התנגדויות צפויות בשיחות המכירה", וע"י בניית תסריט שיחה איכותי.
בפועל, חברות רבות משתמשות בשילוב של העסקת נציגי SDR וכן במקביל בהעסקת חברה לשירותי טלמיטינג במיקור חוץ, כדי לייעל את מאמצי המכירה שלהן.
כאמור, תפקידם של Sales Development Representatives הנו חשוב מאד בחברות, מעצם תפקידם להתמודד עם משימות מורכבות וכן בבניית מערכת יחסים ארוכה עם לקוחות אסטרטגיים, ובמקביל חברת הטלמיטינג יכולה להתמודד ביעילות עם פנייה ראשונית לקהל לקוחות גדול בנישה הספציפית, ולהגדיל בכך את מס' הלידים והפגישות של סוכני ומנהלי המכירות בארגון.
יאיר אבני, מנכ"ל
"מחוץ לקופסה" שירותי טלמיטינג לעסקים
נייד 054-6811426 | משרד 09-7401987
ואטסאפ: https://wa.me/972546811426
הנך נמצא כאן: תפקידם של Sales Development Representatives (SDRs) והאם חברת טלמיטינג מקצועית יכולה להחליף אותם?.
![]() |
פרסם את מאמריך באתר! תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך. פרסם מאמר. |
4853 20333 239 |
כותבים מומחים מאמרים מקצועיים קטגוריות נושא |